Για μεγαλύτερη εταιρεία δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου του κόσμου, το 2013 ήταν άλλη μια χρονιά ζημιών. Η Frontline Tankers ανακοίνωσε στις 27/2 την τρίτη ετήσια καθαρή ζημιά τους μετά από μια σειρά αρνητικών αποτελεσμάτων ύψους 188,5 εκατομμυρίων δολαρίων. Φέτος η ζημιά είναι δυο φορές μεγαλύτερη από το 2012, που είχε φτάσει τα 82,8 εκατ. δολάρια, ενώ το 2011, η εταιρεία εμφάνισε ζημίες ύψους 529,6 εκατ. δολαρίων.
Το 2010 ήταν η τελευταία φορά που η εταιρεία ήταν κερδοφόρα, αλλά παραδόξως, η τιμή της μετοχής της εταιρείας υπερδιπλασιάστηκε από τον Νοέμβριο του 2013 φθάνοντας 26,5 ΝΟΚ στο χρηματιστήριο του Όσλο.
Η Frontline αναφέρει ότι το μέσο ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCEs) την ημέρα που κέρδισε κατά το τέταρτο τρίμηνο από τα δεξαμενόπλοια VLCCs και Suezmax ήταν 22.400 δολάρια και 12.900 δολάρια αντίστοιχα. Τα ποσοστά αυτά παραμένουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα για την συγκεκριμένη αγορά.
Η εταιρεία σημειώνει ότι το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, βρίσκεται σε μια πολύ λεπτή ισορροπία και “μπορεί να αλλάξει εύκολα από μια αυξημένη προσφορά στόλου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Jens Martin Jensen τόνισε αυτή τη λεπτή ισορροπία, σημειώνοντας ότι μια αύξηση της ταχύτητας των πλοίων κατά 2 pnots θα ισοδυναμούσε με μια εικονική αύξηση του στόλου κατά 10%.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η τρέχουσα επιβράδυνση στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς και η κάπως βραδύτερη κίνηση στον κλάδο των υπεράκτιων δραστηριοτήτων θα μπορούσε να οδηγήσει στην αύξηση της χωρητικότητας των ασιατικών ναυπηγείων. Αυτή η κατάσταση θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των παραγγελιών για μεγάλα νεότευκτα δεξαμενόπλοια αργού πετρελαίου.
Οι τρέχουσες τιμές για τα σκάφη VLCCs και Suezmax είναι περίπου 97 εκατ. δολάρια και 67 εκατ. δολάρια, αντίστοιχα.
Η Frontline σημειώνει ότι οι δανειακές της υποχρεώσεις ανέρχονται σε 1.058 εκατομμύρια δολάρια και ότι η πλήρης αποπληρωμή του χρέους εξαρτάται “από μια σταθερή βελτίωση των ποσοστών των δεξαμενόπλοιων στα επόμενα χρόνια”.