«Βραδυφλεγής βόμβα» η παραμονή στον Ειρηνικό του Maritime Maisie

maritime_maisie_xhmiko_tanker_nautilia_

Ο νηογνώμονας Lloyd’s Register προειδοποίησε ότι το κατεστραμμένο από φωτιά δεξαμενόπλοιο χημικών Maritime Maisie αντιμετωπίζει κίνδυνο να σπάσει στα δυο, πάνω από 50 μέρες μετά από τη σύγκρουση του με ένα πλοίο – μεταφορέα αυτοκίνητο στα ανοιχτά του Busan στη Νότια Κορέα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Lloyd’s Register, η μέγιστη ροπή κάμψης για το πλοίο επί του παρόντος υπερβαίνει τα όρια αντοχής της εκτιμώμενης ζημιάς, προσθέτοντας ότι το σκάφος διατρέχει και σοβαρό κίνδυνο διάλυσης, αν αντιμετωπίσει είτε κάποια επιδείνωση του καιρού είτε απλά ένα μακροχρόνιο “πέρα-δώθε” στον ωκεανό.

Το -με σημαία Χονγκ Κονγκ- Maritime Maisie μετέφερε περίπου 30.000 τόνους από το εξαιρετικά εύφλεκτο χημικό ακρυλονιτρίλιο, όταν συγκρούστηκε με το πλοίο Gravity Highway και έπιασε φωτιά στις 29 Δεκεμβρίου.

Ένα μήνα μετά την κατάσβεση της πυρκαγιάς, το πλοίο έχει περάσει τις τελευταίες επτά εβδομάδες παραμένοντας στη θάλασσα με τα ρυμουλκά να μην μπορούν να το οδηγήσουν στην Ιαπωνία ή τη Νότια Κορέα, που δείχνουν απρόθυμες να φορτωθούν τον κίνδυνο μόλυνσης στα λιμάνια τους, αν και κινδυνεύουν με μια ευρύτερη περιβαλλοντική καταστροφή, αν το πλοίο διαλυθεί και βυθιστεί.

Με βάση τα πλάνα διάσωσης εκ μέρους της Lloyds Registers και της ιδιοκτήτριας εταιρείας MSI Shipmanagement, εφ’ όσον βρεθεί ένα ασφαλές καταφύγιο το υπόλοιπο φορτίο μπορεί να μεταφερθεί με ασφάλεια, χωρίς να εξαντληθούν τα εκτιμώμενα όρια αντοχής του πλοίου.

Οι ίδιοι υπολογισμοί δείχνουν, πάντως, ότι σε περίπτωση που συμβεί το απεχθές σενάριο της δομικής κατάρρευσης του πλοίου, τα δύο μισά του πλοίου θα παραμείνουν όρθια στην επιφάνεια. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, η Lloyd’s Register θεωρεί αρκετή κρίσιμη την άμεση θετική ανταπόκριση στο αίτημα να βρεθεί ένα λιμάνι – καταφύγιο για το πλοίο.

“Το Maritime Maisie πρέπει να μεταφερθεί σε ένα ασφαλές καταφύγιο και να ξεφορτώσει το φορτίο του το συντομότερο δυνατό. Μας ανησυχεί πάρα πολύ το ενδεχόμενο το πλοίο να ρυμουλκείται για μεγάλο χρονικό διάστημα στον ανοιχτό ωκεανό ή να παραμείνει εκεί που είναι για μεγάλο χρονικό διάστημα”, σχολίασε ο Wijendra Peiris, επικεφαλής της ομάδας διάσωσης της Lloyds Register.

Διαβάστε ακόμα