Μοναδικές προσφορές ξενοδοχείων και ταξιδιών με εξαιρετικές εκπτώσεις!
Ναυτικοί πράκτορες και ΟΛΘ καταβάλλουν συνεχώς προσπάθειες για την προσέλκυση περισσοτέρων φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, τις οποίες, αντί να υποστηρίζει το αρμόδιο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, αντιστρατεύεται, παρότι για το δημόσιο δεν υπάρχει ούτε 1 ευρώ οικονομικής επιβάρυνσης από την πρόσληψη επιπλέον πλοηγών.
«Στην Αθήνα, στο ΥΕΝ, δεν έχουν αντιληφθεί το πρόβλημα λόγω της υποστελέχωσης της Πλοηγικής Υπηρεσίας, δεν κατανοούν ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σαν λιμάνι διαμετακόμισης, έχει υπερεθνική σημασία, ακόμη μεγαλύτερη λόγω γεωγραφικής θέσης, από ότι ο Πειραιάς. Ζητήσαμε να αυξηθούν οι οργανικές θέσεις της Πλοηγικής Υπηρεσίας και οι πλοηγοί να γίνουν από έξι, επτά και, η αρμόδια υπηρεσία του ΥΕΝ, αποφάσισε πριν λίγες ημέρες να τους μειώσει σε πέντε», τόνισε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, προσθέτοντας:
«Το λιμάνι, με βάση τα στοιχεία του 2013, έχει κατά μέσο όρο 19-20 κινήσεις πλοίων την ημέρα, αφίξεις και αναχωρήσεις, αν αφαιρεθούν οι μη εργάσιμες ημέρες του χρόνου και περιμένουμε όλα αυτά τα πλοία, μεγάλα και μικρά, δεξαμενόπλοια, φορτηγά μεγάλα, container ships αλλά και κρουαζιερόπλοια, να πλοηγηθούν συχνά από ένα άτομο στη βάρδια. Στο λιμάνι, επειδή οι πλοηγοί δεν επαρκούν (η υπηρεσία δουλεύει με τέσσερα άτομα λόγω σοβαρής ασθένειας ενός πλοηγού), οι καθυστερήσεις μπορούν από ώρες να φθάσουν σε μέρες, κάτι που συνεπάγεται μεγάλες οικονομικές επιβαρύνσεις, γιατί δημιουργείται ένα ντόμινο καθυστερήσεων, ενώ πλήττεται το κύρος και η αξιοπιστία του λιμένα. Καθυστερήσεις στη πλοήγηση και πλεύριση των πλοίων, καθυστερήσεις στην εκφόρτωση, περισσότερα εργατικά που επιβαρύνουν τα φορτία, ποινές με βάση τα ναυλοσύμφωνα που για ένα γκαζάδικο ( σ.σ δεξαμενόπλοιο) μπορούν να αρχίζουν από 30.000 ευρώ την ημέρα και να φθάνουν ως τις 50.000 και 80.000 ευρώ».
Η υποστελέχωση της Υπηρεσίας στη Θεσσαλονίκη, αναγκάζει τους εργαζόμενους να δουλεύουν υπερωρίες, να δουλεύουν Σαββατοκύριακα όταν, όπως εξήγησε ο κ. Καμπάκης, οι πλοηγοί, αν και δημόσιοι υπάλληλοι (προέρχονται από την τάξη των καπετάνιων του Εμπορικού Ναυτικού), «πληρώνονται από τα πλοία», αφού η μισθοδοσία τους καλύπτεται από τον «ειδικό λογαριασμό» τα έσοδα του οποία προέρχονται από τα πλοηγικά δικαιώματα που καταβάλλουν οι ναυτιλιακές εταιρείες. Άλλωστε την Πλοηγική Υπηρεσία, για το λόγο αυτό, δεν έχουν αγγίξει τα μέτρα των τροϊκανών για τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.
Για τα μεγάλα λιμάνια απαιτείται να βρεθούν άμεσα λύσεις, υπογράμμισε ο κ. Καμπάκης, πρόεδρος και της Ομοσπονδίας Ναυτικών Πρακτόρων Ελλάδος. Μάλιστα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αντιμετωπίζει ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα από τον Πειραιά, επειδή οι πλοηγοί εξυπηρετούν όλη την κίνηση, συμπεριλαμβανομένων των δεξαμενοπλοίων. Πέραν αυτού, τα container ships, πιάνουν λιμάνι σε βάση 24ωρου και οι καθυστερήσεις στη πλοήγηση έχουν αλυσιδωτές επιπτώσεις και οικονομικές …παρενέργειες.