Μελέτη της γερμανικής ασφαλιστικής εταιρείας Allianz που δημοσιεύεται σήμερα καταγράφει 106 ναυάγια πλοίων άνω των 100 τόννων μικτού φορτίου σε όλον τον κόσμο για το 2012, μία αύξηση 16% εν σχέσει προς το 2011, με τον αριθμό αυτό πάντως να είναι μειωμένος κατά 27% σε σύγκριση με τον μέσο όρο της δεκαετίας 2001-2010.
Η χρονιά που πέρασε σηματοδοτήθηκε από δύο σημαντικές ναυτικές καταστροφές, αυτή του ιταλικού κρουαζιερόπλοιου Κόστα Κονκόρντια, στις 13 Ιανουαρίου, η οποία προκάλεσε τον θάνατο 32 ανθρώπων, και του πορθμείου Ράμπολ Κουΐν ανοικτά της Παπούας-Νέας Γουϊνέας, στις 2 Φεβρουαρίου, με πάνω από 110 θύματα.
Όπως και στην περίοδο 2001-10, στην πλειονότητά τους τα ναυτικά ατυχήματα αποτελούνταν από ναυάγια φορτηγών πλοίων και ακολουθούν τα ναυάγια μικρότερων σκαφών και λέμβων.
Επιπλέον, όπως ακριβώς και στην αρχή της δεκαετίας του 2000, ως επί το πλείστον τα ναυάγια που καταγράφηκαν πέρυσι σημειώθηκαν στις θαλάσσιες περιοχές νοτίως της Κίνας και στη νοτιοανατολική Ασία, 30 τον αριθμό, στα ανατολικά νερά της Μεσογείου και στον Εύξεινο Πόντο (15), καθώς και στα ανοικτά της Ιαπωνίας, της Βορείου Κορέας και της Κίνας (10), προκύπτει από τα στοιχεία της μελέτης.
-Αυξημένος κατά 16% εν σχέσει προς το 2011
Ο παράγοντας ανθρώπινο σφάλμα, που κατά κόρον οφείλεται στην κόπωση, παραμένει η κυριότερη αιτία των ναυτικών ατυχημάτων.
Για ορισμένους από τους εφοπλιστές, ιδιαίτερα για όσους δραστηριοποιούνται στους εξόχως ανταγωνιστές των σκαφών μεταφοράς χύδην φορτίου και των δεξαμενόπλοιων, «δίνονται λιγοστά χρήματα για την συντήρηση και την επισκευή», εξηγεί στη μελέτη ο Σβεν Γκέρχαρντ, ειδήμονας στα ναυτιλιακά του ομίλου Allianz.
protothema.gr