Σώθηκαν 1.000 θέσεις εργασίας στα Ναυπηγεία Ελευσίνας

Με μόνες τις ενστάσεις εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ, που εκφράστηκαν με λευκή ψήφο, υπερψηφίστηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η τροπολογία έξι βουλευτών, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και αποσκοπεί στην επαναλειτουργία των Ναυπηγείων της Ελευσίνας και στην καταβολή των δεδουλευμένων των εργαζομένων.

Η τροπολογία προβλέπει ότι οι διαφορές μεταξύ των πληρωμών του Πολεμικού Ναυτικού και των αξιώσεων των ναυπηγικών μονάδων που λειτουργούν στην Ελλάδα, αίρονται ύστερα από έκθεση του Σώματος Ορκωτών Λογιστών, η οποία θα βεβαιώνει την πρότερη αντιστοιχία μεταξύ πληρωμών που έχει καταβάλει το Πολεμικό Ναυτικό και το έργο που έχει εκτελεστεί από την εταιρεία, σε συνδυασμό με τις δαπάνες που είναι απαραίτητες για την εκτέλεσή του.

Σύμφωνα με εξηγήσεις του αρμόδιου υπουργού, Πάνου Παναγιωτόπουλου, η τροπολογία δόθηκε για κατάθεση σε βουλευτές, προκειμένου να παρακαμφθεί η πλέον χρονοβόρος διαδικασία της κατάρτισης υπουργικής τροπολογίας, και να εξυπηρετηθεί έτσι ο στόχος της καταβολής δεδουλευμένων στους εργαζόμενους στα ναυπηγεία της Ελευσίνας.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο, έχει επιτευχθεί συμφωνία με την ανάδοχο εταιρεία, η οποία κατοχυρώνει και το θέμα των εργαζομένων.

«Ο ανάδοχος δίνει τα οφειλόμενα στους εργαζόμενους. Δεν κλείνουν τα Ναυπηγεία, συνεχίζουν να εργάζονται οι περίπου 1.000 εργαζόμενοι, συμφωνούμε σε νέο πρόγραμμα για τους πυραυλακάτους, δεσμεύουμε την εργοδοσία να παραδώσει σε συγκεκριμένες ημερομηνίες τα πλοία χωρίς αύξηση τιμήματος. Η τροποποίηση της σύμβασης θα έρθει στη Βουλή» ανακοίνωσε ο υπουργός.

«Εκείνο που χρειάζεται, τουλάχιστον κατά τη γνώμη μας, είναι η σύμφωνη γνώμη του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού και επίσης η ρητή αναφορά στο κείμενο της διάταξης νόμου, ότι η προκαταβολή ή η καταβολή των πληρωμών, χορηγείται υπό τον όρο της κατά προτεραιότητα εξόφλησης οφειλών προς τους εργαζόμενους των ναυπηγικών μονάδων και με την προϋπόθεση της αποκατάστασης των εργασιακών σχέσεων με πλήρη απασχόληση των εργαζομένων» τοποθετήθηκε, από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, ο Θ. Δρίτσας.

«Το νέο πλαίσιο συμφωνίας δεν ενσωματώθηκε στην τροπολογία, γιατί δεν το επέτρεπαν οι διαδικασίες» διευκρίνισε ο Πάνος Παναγιωτόπουλος. «Είμαστε σε συνεννόηση, η κατάσταση στα ναυπηγεία δεν μπορεί να πάρει άλλες αναβολές, και πρέπει η λύση να είναι άμεση. Σε σύντομο χρόνο θα φέρουμε στη Βουλή την τροποποίηση της συμβάσεως, για να μπορέσουμε να ασχοληθούμε μετά με τον Σκαραμαγκά» συμπλήρωσε.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΚΚΕ δήλωσαν «παρών», ενώ τα υπόλοιπα κόμματα υπερψήφισαν την τροπολογία, την οποία υπέγραφαν οι Μαρίνος Ουζουνίδης (ΑΝ.ΕΛ.), Αθανάσιος Μπούρας (ΝΔ), Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου (ΠΑΣΟΚ), Γιώργος Βλάχος (ΝΔ), Γεωργία Μαρτίνου (ΝΔ) και Βασίλης Οικονόμου (ΔΗΜΑΡ).

protothema.gr

1000 πλοία παγιδεύτηκαν στην Κίνα από τον πάγο!

Στα χαμηλότερα επίπεδα των τριών τελευταίων δεκαετιών έχει πέσει η θερμοκρασία στην Κίνα. Όπως δήλωσαν τα επίσημα μέσα ενημέρωσης κάνει κρύο αρκετό ώστε να έχουν παγώσει παράκτια ύδατα και 1.000 πλοία έχουν παγιδευτεί στον πάγο. 

Όπως ανέφερε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων της Κίνας Xinhua, από τα τέλη του Νοεμβρίου, η χώρα έχει κατά μέσο όρο μείον 3,8 βαθμούς Κελσίου, 1,3 βαθμούς λιγότερο από τον προηγούμενο μέσο όρο,και το οποίο είναι η χαμηλότερη θερμοκρασία τα τελευταία 28 χρόνια.

Όπως ενημέρωσε η Καθημερινή εφημερίδα »Κίνα», το τσουχτερό κρύο έχει παγώσει ακόμα και τη θάλασσα  Laizhou Bay, στα ανατολικά στα παράλια της επαρχίας Σαντόνγκ , Και το οποίο έχει προκαλέσει την προσάραξη περίπου σε 1.000 πλοία!

Ο Zheng Dong, επικεφαλής μετεωρολόγος στο Κέντρο Παρακολούθησης του Περιβάλλοντος Yantai Marine, δήλωσε στην εφημερίδα ότι η περιοχή που βρίσκετε κάτω από τον πάγο στην περιοχή, Laizhou Bay, ήταν 291 τετραγωνικά χιλιόμετρα αυτή την εβδομάδα.

Η μεταφορές σε όλη τη χώρα έχουν διαταραχθεί σοβαρά

Όπως δήλωσε η ημερησία της Κίνας, πάνω από 140 πτήσεις από το αεροδρόμιο στην πρωτεύουσα του κράτους στην κεντρική επαρχία Χουάν καθυστέρησαν, ενώ η έντονη χιονόπτωση ανάγκασε το κλείσιμο ορισμένων τμημάτων του Πεκίνο-Χονγκ Κονγκ-Μακάο.

Οι θερμοκρασία στα βορειοανατολικά έπεσε ακόμη περισσότερο, φτάνοντας στην χαμηλότερη των τελευταίων 43 ετών.