ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

17 ναυτικοί εγκαταλελειμμένοι 8 μήνες στα Εμιράτα

nautikoi_

Διάλεξε μέσα από χιλιάδες προϊόντα μόνο με ένα κλικ!

Δεκαεπτά Ινδοί ναύτες και ο καπετάνιος τους παραμένουν παγιδευμένοι σε ένα νηολογημένο στον Παναμά πλοίο που είναι αγκυροβολημένο στα ανοικτά των ακτών της Sharjah τους τελευταίους οκτώ μήνες, με περιορισμένη τροφή και νερό, χωρίς αμοιβή, και σε ζοφερές συνθήκες, σύμφωνα με μια επιστολή διαμαρτυρίας προς τις ναυτιλιακές αρχές τις πόλης του Dubai.

Από τότε που έφτασε στα ύδατα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στις 18 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την επιστολή, το πλήρωμα του M/V Aegean Princess έχει αναγκασθεί να δεχτεί περιορισμούς στις προμήθειες του και να τρώνε μόνο ρύζι στον ατμό. Έχοντας έλλειψη ακόμα και σε καθαρό νερό, τα μέλη του πληρώματος αναγκάζονται να αντέχουν μέχρι και 13 ημέρες συνεχόμενα χωρίς ένα ολοκληρωμένο ντους και να καθαρίζονται με θαλασσινό νερό. Υπογεγραμμένο από τον Tin Ko Ko, τον καπετάνιο του πλοίου που είναι από τη Μυανμάρ, το γράμμα τόνιζε ότι η υγεία του πληρώματος επιδεινωνόταν.

Η επιστολή κατονομάζει τον Brajendra Kumar Chakravarty της με έδρα το Ντουμπάι Vihaan Trading ως ιδιοκτήτη του πλοίου και καταγγέλλει ότι ο έχει δώσει ψεύτικες υποσχέσεις για να ανακουφίσει τα δεινά του πληρώματος. Ο Chakravarthy δεν έχει απαντήσει στις κλήσεις και τα μηνύματα των δημοσιογράφων για σχολιασμό.

Αυτό είναι το δεύτερο περιστατικό μέσα σε ένα μήνα με ναυτικούς που εγκαταλείπονται σε ένα πλοίο. Στις αρχές Σεπτεμβρίου, 12 Ινδοί ναύτες του πλοίου Happy Success ανέφεραν παρόμοια προβλήματα.

Ο Α’ αξιωματικός Hemadri Upadhyay του Aegean Princess δήλωσε ότι οι προμήθειες δίνονταν σποραδικά και “ακόμα και όταν παρέχονταν, δεν δίνονταν σε επαρκή ποσότητα. Διαρκούν μόνο τρεις έως πέντε ημέρες”.

“Όταν το νερό δεν παρέχεται έγκαιρα, δεν μπορούμε να κάνουμε ντους για μέρες. Αυτό συνεχίζει να συμβαίνει”, πρόσθεσε. “Χθες δόθηκαν ορισμένες προμήθειες έτσι πήραμε φρέσκο νερό, ενώ πριν από αυτό πίναμε πόσιμο νερό από τη δεξαμενή. Το βράζαμε και το πίναμε. Είναι ανθυγιεινό, αλλά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Αυτή είναι η μόνη πηγή του νερού που έχουμε κατά καιρούς”.

Σύμφωνα με την επιστολή του καπετάνιου, τα περισσότερα μέλη του πληρώματος δεν ήταν σε θέση να μιλήσουν με την οικογένειά τους, επειδή δεν τους έχουν παρασχεθεί τηλεφωνικές κάρτες. Οι ναύτες στο κατάμεστο πλοίο – που δεν είναι εξοπλισμένο με ένα κεντρικό σύστημα κλιματισμού – έχουν αναγκαστεί να μοιράζονται το χώρο στη γέφυρα, στο σαλόνι και την καμπίνα του καπετάνιου για να κοιμούνται.

“Από την πρώτη του μήνα στείλαμε ένα σήμα κινδύνου στα πλοία στη γύρω περιοχή πως δεν είχαμε πόσιμο νερό και τίποτα να φάμε … το Λιμενικό το γνωρίζει πολύ καλά … μας παρέχουν ψωμί και λίγο πόσιμο νερό. Αλλά δεν μπορούν να έρχονται και να μας βοηθάν κάθε φορά, γιατί δεν είναι δικό τους καθήκον. Είναι ο ιδιοκτήτης, ο οποίος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη”, δηλώνει ο Upadhyay.

“Τους ενημερώσαμε από πολύ νωρίς και μας είπαν ‘αύριο’… αλλά το αύριο δεν έρχεται ποτέ”, πρόσθεσε. Το ηθικό μεταξύ του πληρώματος είναι χαμηλό. “Πρέπει να λέμε ψέμματα στις οικογένειές μας. Κάθε μέρα καλούν για να ρωτήσουν πότε θα επιστρέψω, και δεν έχουμε μια απάντηση”, είπε. “Είναι πολύ καταθλιπτικά εδώ”.

Υπάρχουν όμως και χειρότερα, ακθώς τα μέλη του πληρώματος δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει τους μισθούς τους από την εποχή που υπέγραψαν να βρίσκονται πάνω στο πλοίο. Λίγοι, ωστόσο, έχουν λάβει μια περιστασιακή προκαταβολή. “Εμείς δεν έχουμε πάρει τους μισθούς μας”, δήλωσε ο Upadhyay. “Ο καθένας έχει ολοκληρώσεί το έργο, και οι οικογένειες μας πίσω στο σπίτι μας υποφέρουν, χωρίς τα χρήματα. Είναι ήδη οφειλόμενα”. Από τους 18 άνδρες επί του πλοίου, οι εννέα έχουν ήδη ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους και επιθυμούν να αποχωρήσουν, ενώ οι υπόλοιπα εννέα βρίσκονται επί του πλοίο για περισσότερο από δύο μήνες και δεν έχουν λάβει τίποτα.

“Γιατί αυτοί οι άνθρωποι να μας κρατούν στο πλοίο; Είναι καλύτερα για αυτούς να μας αφήσουν να φύγουμε”, αναφέρει. “Κάθε φορά που καλούμε λένε ότι προσπαθούν, προσπαθούν, προσπαθούν, αλλά υπάρχει ένας περιορισμός. Αυτό είναι το σφάλμα της ιδιοκτησίας του πλοίου”.

Τους τελευταίους τρεις μήνες, η διαχείριση των προμηθειών του πλοίου ήταν ευθύνη του Karim Harbi, ο οποίος έχει προσληφθεί από τους ιδιοκτήτες του πλοίου.

“Όλα θα είναι καλά”, είπε. “Θα πλεύσουν μετά προς Eid, Κυριακή ή Δευτέρα προς Dammam (Σαουδική Αραβία) και στη συνέχεια στη Βασόρα”. “Το πολύ Δευτέρα θα απολυθούν”, πρόσθεσε ο Karim. “Χθες τους στείλαμε προμήθειες. Το είχα κανονίσει για προχθές, αλλά είχε κακοκαιρία, άρα δεν ήταν δικιά μου ευθύνη. Τους έστειλα περίπου 20 κουτιά πόσιμου νερού. Για κάθε έναν, ένα κουτί”.