Η εφοπλίστρια κ. Καραμανλή, με 20 εκατ. € κέρδη!

Τη Φωτεινή Καραµανλή δεν την κέρδισε η πολιτική (σ.σ.: είναι η κόρη του Αχιλλέα Καραµανλή), αλλά η θάλασσα. Ισως λόγω των γονιδίων της µητέρας της, Νίκης ∆ιαµαντή, η οποία κατάγεται από τη γνωστή ναυτική οικογένεια ∆ιαµαντή, µε εµπειρία τουλάχιστον 70 χρόνων στη ναυτιλία.

Στορεπορτάζ του Γιώργου Νικολάου, στην εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ αναφέρεται ότι η σχέση αυτή της οικογένειάς της µε τη θάλασσα και κυρίως το καλό όνοµά της στη διεθνή ναυτιλιακή βιοµηχανία ήταν που κέντρισαν το ενδιαφέρον της νεαρής τότε Φωτεινής Καραµανλή, η οποία τελικά έκλεισε τα αφτιά της στις Σειρήνες της πολιτικής, που ηχούσαν από πολύ νωρίς. Οσοι τη γνωρίζουν καλά έχουν να λένε τόσο για την αφοσίωσή της στην οικογένεια όσο και για τον δυναµισµό της, στον οποίο, άλλωστε, οφείλει την εξέλιξή της σε µία από τις πιο πετυχηµένες businesswomen της εποχής µας.

Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στη Νοµική Σχολή του Πανεπιστηµίου Αθηνών και στη συνέχεια στο Πανεπιστήµιο του Κέιµπριτζ, εργάστηκε για µεγάλο χρονικό διάστηµα ως δικηγόρος στους Norton Rose, στο Λονδίνο και στην Αθήνα. Το 1989 όµως έκανε µια µεγάλη στροφή, για να περάσει από τα νοµικά στα ενδότερα της ναυτιλιακής βιοµηχανίας και έτσι µετακόµισε στο Τµήµα Αγοραπωλησιών Πλοίων του αγγλικού ναυλοµεσιτικού οίκου Galbraiths, στο Λονδίνο, από όπου αποχώρησε το 1999, για να φτιάξει πλέον δική της εταιρεία µε έδρα την Ελλάδα.
Ετσι, έπεσε στα βαθιά νερά του εφοπλισµού, σε έναν κατεξοχήν ανδροκρατούµενο χώρο, και διέγραψε µια πορεία που την έφτασε µέχρι τα διεθνή χρηµατιστήρια.

H διαφορά

Η εισηγµένη ναυτιλιακή της, Hellenic Carriers, είναι µεν µικρή σε σχέση µε άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη µεταφορά ξηρού φορτίου, αλλά δείχνει να τα καταφέρνει, παρά τις αντιξοότητες και τις ζηµίες, δεδοµένης και της οικονοµικής συγκυρίας στις ναυλαγορές. Πρόσφατα, αποδείχθηκε και άριστη «κουρέας», περικόπτοντας κατά περίπου 30% το τίµηµα για δύο ποντοπόρα φορτηγά που ναυπηγούσε στην Ιαπωνία και τα οποία αναµένεται να της παραδοθούν σύντοµα.

Το µυστικό της επιτυχίας της 41χρονης σήµερα Φωτεινής είναι ότι ρισκάρει και παίρνει σοβαρές επενδυτικές αποφάσεις. Απόδειξη ότι κατάφερε να βάλει την εταιρεία της στη χρηµατιστηριακή αγορά και πέτυχε αύξηση των καθαρών κερδών της για το 2007 κατά 260%! Ετσι, από τα 5,4 εκατοµµύρια δολάρια που ήταν το 2006, το 2007 τα ανέβασε στα 19,3 εκατοµµύρια.

 Διαβάστε περισσότερα στο fpress.gr

Π.Σ.Υ.Ε.Ν: Καταγγέλει προχειρότητες στο ΥΝΑ – «Χάνονται» 20 θέσεις εργασίας

O Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

«Η πολιτική ηγεσία του ΥΝΑ ένα χρόνο μετά την ανασυγκρότηση του ΥΝΑ συνεχίζει να αυτοσχεδιάζει και να εκτελεί με προχειρότητα και ελεγχόμενες για τη νομιμότητα τους ενέργειες, σοβαρά υπηρεσιακά ζητήματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία του Υπουργείου.

Με την εκτός κάθε υπηρεσιακής δεοντολογίας προώθηση απόφασης κατάργησης είκοσι (20) οργανικών θέσεων, οδηγούνται αντίστοιχοι υπάλληλοι σε διαθεσιμότητα – απόλυση γεγονός το οποίο το ΔΣ του ΠΣΥΥΕΝ έχει καταγγείλει και για το οποίο θα συνεχίσει τον αγώνα με όλες του τις δυνάμεις.

Ταυτόχρονα από διάφορους υπηρεσιακούς παράγοντες έχει αρχίσει μια βιομηχανία παρατυπιών για σοβαρά οργανωτικά και υπηρεσιακά θέματα του Υπουργείου στο διάστημα της θητείας του σημερινού Υπουργού και συγκεκριμένα:

1. Προώθηση προς υπογραφή στο ΥΔΗΜΙΔ της απόφασης σύστασης Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών κατά παράβαση των διατάξεων των Ν. 4150/13 και 4151/13, χωρίς το σύνολο των υπογραφών των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων και χωρίς το σχετικό Ενημερωτικό Σημείωμα της αρμόδιας Υπηρεσίας με το οποίο εισηγείται άλλη οργανωτική δομή της ΓΔΟΥ. Επίσης τα στοιχεία που θα δοθούν πρέπει να είναι με πλήρη οικονομοτεχνική τεκμηρίωση για το κόστος λειτουργίας της ΓΔΟΥ (π.χ. κόστος Δ/νσης Προμηθειών με τη μέχρι σήμερα λειτουργία και κόστος της νέας Δ/νσης με ένστολο προσωπικό), γεγονός το οποίο επιχειρούν να αποκρύψουν.

2. Συγκρότηση Ομάδων Εργασίας από τη ΓΔΔΥ στις οποίες ανατίθενται είτε αρμοδιότητες που σύμφωνα με τους Οργανισμούς ανήκουν σε υπηρεσίες και δεν μπορούν να ασκούνται από άλλους, είτε αυτές είναι γενικόλογες και αόριστες του είδους «…οποιοδήποτε θέμα δεν εμπίπτει στις αρμοδιότητες του ΠΔ 175/02».

3. Αναβολή της διαδικασίας κρίσεων τμηματαρχών χωρίς καμία αιτιολόγηση πέραν αυτής για ενημέρωση του Υπουργού, ο οποίος τρεις μήνες στο Υπουργείο δεν έχει ενημερωθεί ότι: α) το ΥΝΑ είναι το μόνο Υπουργείο που εδώ και τρία χρόνια δεν έχει κάνει κρίσεις Τμηματαρχών, β) Τα 2/3 των τμημάτων των υπηρεσιών πολιτικού προσωπικού καλύπτονται από αναπληρωτές, γ) Οι υπηρεσίες έχουν αποδιοργανωθεί και λειτουργούν πλέον χάρις στο φιλότιμο των υπαλλήλων. Η καθυστέρηση ενημέρωσης του Υπουργού για τις απαιτούμενες κρίσεις τμηματαρχών δημιουργεί ερωτήματα για το αν ο ρυθμός ενημέρωσης είναι αργός ή το Υπουργείο είναι έρμαιο σκοπιμοτήτων που οδηγούν στη διάλυση των υπηρεσιών.

Ως βουλευτής ο κ. Βαρβιτσιώτης, όταν καταργήθηκε το ΥΕΝ, ήταν από τους πρωτοπόρους για την ανασύσταση του, τώρα που αυτό είναι γεγονός το οδηγεί στην αποδιοργάνωση επιτρέποντας τις οποιεσδήποτε παρατυπίες και αντιδεοντολογικές υπηρεσιακά συμπεριφορές και ενέργειες.
Θα μας βρει αντίθετους και αγωνιστικά και προσβάλοντας νομικά κάθε ενέργεια του στην κατεύθυνση της αποδιοργάνωσης των υπηρεσιών που εμποδίζουν την εξέλιξη του ΥΝΑ σε ένα Υπουργείο οικονομικό – παραγωγικό με πολιτικό χαρακτήρα στο πλαίσιο μιας σύγχρονης Δημόσιας Διοίκησης στην υπηρεσία των πολιτών και των ναυτικών.»

Αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 20%

Στις 100.000 πλοία θα φθάσει ο παγκόσμιος στόλος το 2020, σύμφωνα με μια ανάλυση της ναυτιλιακής οργάνωσης Bimco, σημειώνοντας αύξηση κατά περίπου 20% από τα τρέχοντα επίπεδα.

Παράλληλα, η μελέτη εκτιμά ότι η παραγωγή των ναυπηγείων, τα επόμενα χρόνια, θα κυμαίνεται σε χαμηλότερα επίπεδα από ό,τι τις χρονιές που σημειώθηκε το τελευταίο peak στις νέες ναυπηγήσεις (2009 και 2010), ενώ τα ναυπηγεία θα καλύψουν ένα μέρος των απωλειών που έχουν σε νέες ναυπηγήσεις πλοίων ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και containerships από τα πλοία που θα απασχολούνται στις θαλάσσιες γεωτρήσεις, των οποίων ο υπό παραγγελία αριθμός συνεχώς αυξάνεται, τα τρία τελευταία χρόνια.

Ειδικότερα, η ανάλυση Bimco συγκρίνει τα δεδομένα σε ό,τι αφορά το βιβλίο παραγγελιών του Δεκέμβριου 2011 με αυτά του Μαρτίου του 2013. Στο εξεταζόμενο αυτό διάστημα, παρατηρείται μία μετατόπιση του κέντρου βάρους από ορισμένους ναυτιλιακούς κλάδους σε κάποιους άλλους και, συγκεκριμένα, τα στοιχεία δείχνουν μία μείωση του αριθμού των υπό ναυπήγηση πλοίων ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοιων και containerships, και μία αύξηση του αριθμού των υπό ναυπήγηση πλοίων που απασχολούνται κυρίως στον τομέα της ενέργειας και, ειδικότερα, στις θαλάσσιες εξορύξεις πετρελαίου και φυσικού αερίου.

Οι παραγγελίες

Τα στοιχεία που παρουσιάζει η Bimco είναι χαρακτηριστικά. Το Δεκέμβριο του 2012, ήταν υπό παραγγελία 2.446 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, 46,7 εκατ. cgt, ενώ το Μάρτιο του 2013 τα bulk carriers υπό παραγγελία ήταν μόλις 1.431, 26,8 εκατ. cgt, σημειώθηκε δηλαδή μείωση κατά 41% σε αριθμό πλοίων και 43% σε cgt.

Αντίστοιχα, μείωση κατά 31% σε αριθμό πλοίων και 24% σε cgt καταγράφεται για το ίδιο διάστημα στις παραγγελίες containerships και passenger ships και άλλων πλοίων ξηρού φορτίου. Ο αριθμός των πλοίων ξηρού φορτίου μειώθηκε στα 1.266 (28,8 εκατ. cgt), έναντι 1.830 πλοίων (37,7 εκατ. cgt) το Δεκέμβριο του 2011. Μικρότερη μείωση παρατηρείται στον αριθμό των υπό παραγγελία δεξαμενόπλοιων. Το Δεκέμβριο του 2011, το orderbook περιελάμβανε 1.180 πλοία (24,4 εκατ. cgt), ενώ το Μάρτιο του 2013 ο αριθμός τους μειώθηκε στα 1.012 πλοία (22,5 εκατ. cgt). H μείωση σε αριθμό πλοίων είναι 14% και σε τόνους 8%.

Την ίδια στιγμή, τα υπό παραγγελία offshore πλοία αυξάνονται και, από 811 (7,43 εκατ. cgt) που ήταν το Δεκέμβριο του 2011, ανήλθαν το Μάρτιο του 2013 σε 972 (10,5 εκατ. cgt), σημειώθηκε δηλαδή άνοδος κατά 20% σε αριθμό πλοίων και 42% σε cgt. Κατά τα τελευταία χρόνια, το ship finance κατευθύνθηκε όλο και περισσότερο σε πλοία αυτού του τύπου, σημειώνει η ανάλυση της Bimco. Επίσης, παρατηρείται ότι υπάρχει μία τάση για κατασκευή μεγαλύτερου μεγέθους πλοίων στον υπεράκτιο τομέα, καθώς, ενώ ο αριθμός αυξήθηκε μόλις κατά 20%, η αύξηση των cgt είναι κατά 42%.

Τα ναυπηγεία

Σε ό,τι αφορά τα ναυπηγεία, η ανάλυση εκτιμά ότι, τα αμέσως επόμενα χρόνια και μέχρι το 2020, η παραγωγή των ναυπηγείων θα κινείται ετησίως στα επίπεδα των 30+ εκατ. cgt, ενώ από το 2012 μέχρι και το 2014 θα κινείται στην περιοχή των 40+ εκατ. cgt, όταν από το 2009 μέχρι και το 2011 κινούνταν στην περιοχή των 50+ εκατ. cgt.

Συνολικά, εκτιμά ότι ο παγκόσμιος στόλος θα φτάσει, το 2020, σε αριθμό λίγο χαμηλότερα από τις 100.000 πλοία και συγκεκριμένα σε 99.357 πλοία, από 83.177 που βρίσκεται σήμερα. Μεγαλύτερη αύξηση θα σημειωθεί στον αριθμό των πλοίων που θα απασχολούνται τις θαλάσσιες γεωτρήσεις και η μικρότερη αύξηση (14%) θα σημειωθεί στα δεξαμενόπλοια.

Επίσης, από την πλευρά της διάλυσης, με υψηλότερο ρυθμό θα «διαλύονται» τα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου (2,8% του στόλου σε ετήσια βάση), ενώ στα δεξαμενόπλοια θα κυμαίνεται ο ρυθμός στο 1,4%.

naftemporiki.gr

Τούρκος δουλέμπορος άφησε 20 λάθρομετανάστες στο Αγαθονήσι

Είκοσι λάθρομετανάστες (12 άνδρες, τρεις γυναίκες και πέντε παιδιά) εντοπίστηκαν σε φουσκωτό σκάφος στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά του Αγαθονησίου, λίγο αφ’ότου ο Τούρκος δουλέμπορος τους είχε εγκαταλείψει.

Οι αλλοδαποί έσκισαν τη λέμβο και αποπειράθηκαν να πέσουν στη θάλασσα, για να μην καταστεί δυνατή η επιστροφή τους στην Τουρκία!

Άμεσα έγινε η περισυλλογή τους από πλωτό περιπολικό του Λιμενικού και στη συνέχεια αποβιβάστηκαν στο λιμάνι του Αγαθονησίου, όπου καi αναμένουν να προωθηθούν σε κάποιο χώρο συγκέντρωσης λαθρομεταναστών.

defencenet.gr

Απελευθερώθηκαν στη Σομαλία περισσότεροι από 20 όμηροι μετά από σχεδόν τρία χρόνια!

Οι Αρχές της αυτόνομης Περιφέρειας του Πούντλαντ στη Σομαλία ανακοίνωσαν την απελευθέρωση περισσότερων από είκοσι ομήρων, οι οποίοι είχαν απαχθεί από πειρατές σχεδόν πριν από τρία χρόνια.

Επίσης ανακοινώθηκε ότι οι δυνάμεις του Ναυτικού της Σομαλίας απελευθέρωσαν το παναμέζικο πλοίο MV Iceberg One. Οι Αρχές υποστηρίζουν ότι οι απελευθερωθέντες όμηροι έφεραν σημάδια βασανιστηρίων.

Η επιχείρηση για την απελευθέρωσή τους άρχισε σχεδόν πριν από δύο εβδομάδες, όταν οι δυνάμεις ασφαλείας σκότωσαν αρκετούς πειρατές, που προσπαθούσαν να μεταφέρουν όπλα στο απαχθέν πλοίο. Οι δυνάμεις ασφαλείας της Σομαλίας πολύ σπάνια καταβάλλουν προσπάθειες απελευθέρωσης πλοίων, που έχουν απαχθεί από πειρατές.

ΠΗΓΗ

Αλλάζει ο καιρός από αύριο – Ισχυροί νοτιάδες, βροχές και θερμοκρασία στους 20

Σταδιακή μεταβολή του καιρού από το απόγευμα και από τα δυτικά με τοπικά έντονες βροχές και καταιγίδες. Ενίσχυση των νοτίων ανέμων, στο Ιόνιο τοπικά στα 8 μποφόρ.

 Πιο αναλυτικά:

Μακεδονία, Θράκη

καιρός: νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και το απόγευμα θα σημειωθούν τοπικές βροχές κυρίως στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τις πρωινές ώρες.

Άνεμοι: από νότιες διευθύνσεις αρχικά 3 με 5 μποφόρ, και από το απόγευμα 4 με 6 στα θαλασσιά τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 6 έως 17 βαθμούς κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, ήπειρος, δυτική στερεά, δυτική Πελοπόννησος

καιρός: νεφώσεις με τοπικές βροχές και αργότερα καταιγίδες. Από το βραδυ τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους έντονα στα νησιά του Ιονίου (κυρίως στα βόρεια), την ήπειρο και από τη νύχτα στη δυτική στερεά.

Άνεμοι: νότιοι νοτιοανατολικοί 5 με 7 βαθμιαία στο Ιόνιο 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 8 έως 22 βαθμούς κελσίου. Στην ήπειρο θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

καιρός: αραιές νεφώσεις πρόσκαιρα κατά τόπους πιο πυκνές με πιθανότητα στα νοτια να βρέξει τοπικά.

Άνεμοι: από νότιες διευθύνσεις 4 με 5 στα ανατολικά και νοτια 6 και το βραδυ τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 6 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

καιρός: αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές. Πιθανότητα τοπικών ασθενών βροχών στη νοτια Κρήτη κυρίως στα ορεινά.

Άνεμοι: νότιοι 4 με 6 και το βραδυ τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 13 έως 19 βαθμούς κελσίου. Στη βόρεια Κρήτη έως 21 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

καιρός: αραιές νεφώσεις κατά τόπους πιο πυκνές με πιθανότητα λίγων ασθενών βροχών τη νύχτα.

Άνεμοι: από νότιες διευθύνσεις 4 με 5 βαθμιαία 6 στα βόρεια τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 13 έως 21 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική

καιρός: αραιές νεφώσεις που πρόσκαιρα θα πυκνώσουν και ενδέχεται μετά το μεσημέρι να βρέξει για λίγο τοπικά.

Άνεμοι: από νότιες διευθύνσεις 4 με 5 βαθμιαία 6 στα ανατολικά και νοτια τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 12 έως 20 βαθμούς κελσίου.

Θεσσαλονίκη

καιρός: αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πυκνότερες με πιθανότητα πρόσκαιρης ασθενούς βροχής το απόγευμα.

Άνεμοι: αρχικά μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και από το απόγευμα νοτιοανατολικοί 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: από 9 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Η πρόγνωση για την Πέμπτη

καιρός: στα δυτικά νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες. Τα φαινόμενα θα είναι τοπικά έντονα αρχικά στα νησιά του Ιονίου, την ήπειρο και την δυτική Στερεά και βαθμιαία και στα νοτιότερα. Εξασθένηση από το απόγευμα.

Στις υπόλοιπες περιοχές αρχικά νεφώσεις με τοπικές βροχές στα βόρεια και το ανατολικό Αιγαίο. Από το μεσημέρι όμως βροχές και πρόσκαιρες καταιγίδες θα εκδηλωθούν και στα υπόλοιπα ηπειρωτικά και τη νύχτα πιθανόν στις Κυκλάδες στο Αιγαίο. Τα φαινόμενα από το απόγευμα στην ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη και από το βράδυ στην νότια και ανατολική Πελοπόννησο, την ανατολική στερεά και την νοτια Εύβοια πιθανόν να είναι έντονα.

Ανεμοι: νοτιοι 6 με 8 και πιθανόν πρόσκαιρα στο κεντρικό και βόρειο Αιγαίο τοπικά 9 μποφόρ. Το απόγευμα στα δυτικά θα στραφούν σε νοτιοδυτικούς και θα εξασθενήσουν.

Θερμοκρασία: σε μικρή άνοδο στα ανατολικά και μικρή πτώση στα δυτικά.

Η πρόγνωση για την Παρασκευή

καιρός: στα δυτικά, τη Θράκη, τα νησιά του ανατ. Αιγαίου και τα Δωδεκάνησα νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες, πιθανώς κατά διαστήματα έντονες. Λίγα χιόνια στα ορεινά της ηπείρου. Στην υπόλοιπη χώρα παροδικές νεφώσεις με πρόσκαιρες τοπικές βροχές κυρίως το πρωί στην ανατολική στερεά, την νοτια Εύβοια, την ανατ. Πελοπόννησο, τις Κυκλάδες όπου ενδέχεται να εκδηλωθούν και καταιγίδες.

Άνεμοι: στα δυτικά νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ. Στα ανατολικά νότιοι νοτιοδυτικοί 5 με 7, στο Αιγαίο 8 και πιθανόν το πρωί στο βόρειο Αιγαίο 9 μποφόρ, βαθμιαία όμως θα εξασθενήσουν.

Θερμοκρασία: σε πτώση.

Η πρόγνωση για το Σάββατο

καιρός: στα δυτικά, το ανατολικό Αιγαίο και μέχρι το μεσημέρι στα νοτια νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Στην υπόλοιπη χώρα λίγες νεφώσεις τοπικά αυξημένες.

Άνεμοι: νοτιοδυτικοί 4 με 5 μποφόρ και στα πελάγη πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: χωρίς αξιόλογη μεταβολή.

Η πρόγνωση για την Κυριακή και τη Δευτέρα

καιρός: στα δυτικά, τα βόρεια και το ανατολικό Αιγαίο νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Στα υπόλοιπα παροδικές νεφώσεις με πιθανότητα πρόσκαιρης βροχής την Δευτέρα.

Άνεμοι: δυτικοί νοτιοδυτικοί 5 με 7 μποφόρ με τάση ενίσχυσης την Δευτέρα.

Θερμοκρασία: χωρίς αξιόλογη μεταβολή.

ΠΗΓΗ