Κάλεσμα συμμετοχής στην 24ωρη απεργία που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ).
27 ΝΟΕΜΒΡΗ 2014 ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΝΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΕΚΤΕΛΕΣΘΕΙ – ΚΑΝΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΚΙΝΗΘΕΙ – ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΛΟΙΟ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΟΡΓΑΝΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ ΜΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗΣ
ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΗΣ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ Ε.Ε – Δ.Ν.Τ – Ε.Κ.Τ
ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ
Συνάδελφοι Ναυτεργάτες όλων των κλάδων,
Η 24ωρη Πανελλαδική, Πανεργατική και Παναυτεργατική απεργία στις 27 Νοέμβρη 2014 μπορεί και πρέπει να αποτελέσει το αποφασιστικό εκείνο βήμα για μια νέα εκκίνηση των Συνδικάτων, των εργαζομένων, των μικρομεσαίων λαϊκών στρωμάτων, των αυτοαπασχολούμενων, των άνεργων, των συνταξιούχων.
Η βάρβαρη κυβερνητική πολιτική υπηρετεί πιστά το δόγμα των δανειστών (Ε.Ε – Δ.Ν.Τ – Ε.Κ.Τ) σαρώνοντας με μέτρα και αποφάσεις το σύνολον των εργατικών και λαϊκών κατακτήσεων παρέχοντας προνόμια και πλήρη ασυδοσία στο μεγάλο κεφάλαιο ντόπιο και ξένο. Αυτή η πολιτική στο διάστημα των τελευταίων 4,5 χρόνων έχει ισοπεδώσει τα κοινωνικά – ασφαλιστικά – συνδικαλιστικά και δημοκρατικά δικαιώματα και τις κατακτήσεις της εργατικής τάξης και ευρύτερα των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων.
Αυτή η πολιτική οδήγησε και οδηγεί τον λαό, τους εργαζομένους και την κοινωνία στην φτωχοποίηση, στην εξαθλίωση και την κοινωνική περιθωριοποίηση. Αυτή η κοινωνικά ανάλγητη και καταστροφική κυβερνητική πολιτική δεν μερεμετίζεται, δεν διορθώνεται και ούτε βελτιώνεται. Πρέπει στο σύνολό της να ανατραπεί τόσο αυτή όσο και η κυβέρνηση η οποία αποδείχνεται πιστός εντολοδόχος των αδίστακτων δανειστών οι οποίοι έχουν βάλει ως στόχο την συντριβή και διάλυση της χώρας, του λαού και των εργαζομένων.
Η ορθότητα αυτής της εκτίμησης επιβεβαιώνεται καθημερινά αφού κυβέρνηση και τρόικα έχουν μετατραπεί σε μακελάρηδες των δικαιωμάτων μας. Έχουν συντρίψει ήδη τον θεσμό και τις ίδιες τις ΣΣΕ (εθνική ΣΣΕ- κλαδικές ΣΣΕ), έχουν οδηγήσει τις συντάξεις, τις επικουρικές και τις κύριες αλλά και τα εφάπαξ σε επίπεδα της περασμένης 20ετίας. Έχουν καταργήσει την μόνιμη και σταθερή εργασία επιβάλλοντας ελαστικές μορφές απασχόλησης (μερική απασχόληση – εκ περιτροπής εργασία) στέλνοντας στο πυρ το εξώτερο τις ΣΣΕ ενώ οι κατώτεροι μισθοί έχουν κατρακυλήσει στα 480 έως 560 ευρώ.
Η απελευθέρωση των απολύσεων, η πλήρης κατάργηση του εργατικού δικαίου, οι δραστικές περικοπές σε μισθούς και συντάξεις, οι μειώσεις στα κοινωνικά επιδόματα, στην κοινωνική πρόνοια, η υποβάθμιση της δημόσιας υγείας και της δημόσιας εκπαίδευσης, το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και των επιχειρήσεων στρατηγικού χαρακτήρα, τα χαράτσια, ο ΕΝΦΙΑ, οι πληστηριασμοί, είναι στην ημερήσια διάταξη στην κυβερνητική και στην τροικανή ατζέντα.
Αυτή η άθλια αντικοινωνική πολιτική δεν έχει αρχή και τέλος. Ήδη η τρόικα και η κυβέρνηση απεργάζονται από κοινού νέα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων. Στις προτεραιότητές τους βρίσκονται νέες περικοπές στις κύριες συντάξεις και στις επικουρικές, παραπέρα μειώσεις στα εφάπαξ , απελευθέρωση των απολύσεων, υπονόμευση του δικαιώματος της απεργίας (με την τροποποίηση του νόμου 1264/82), νομιμοποίηση του εργοδοτικού λοκ άουτ κ.λπ.
Στον χώρο της Ναυτιλίας η κυβέρνηση και ο ΥΝΑ συστηματικά καταστρέφουν το σύνολο των δικαιωμάτων μας που κερδήθηκαν με σκληρούς δύσκολους και πολύχρονους αγώνες.
Συνεχίζεται η εφοπλιστόδουλη Ναυτιλιακή πολιτική παρέχοντας και εξασφαλίζοντας νέα προνόμια στο εφοπλιστικό κεφάλαιο από τις κυβερνήσεις Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ.
Ψηφίστηκε ο νόμος 4150/2013 με τον οποίο καταργήθηκε η 10μηνη απασχόληση στην Ακτοπλοΐα, μειώθηκαν οι οργανικές συνθέσεις σε Ακτοπλοΐα και στα Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών (Αδριατική), ψηφίστηκε ο νόμος 4256/2014 για τα μικρά τουριστικά σκάφη με τον οποίο καταργούνται οι συνθέσεις, η ασφάλιση στο ΝΑΤ, μπαίνουν δρακόντειοι χρονικοί περιορισμοί στην άσκηση του απεργιακού δικαιώματος στην Ακτοπλοΐα. Επίσης καταργήθηκε το καμποτάζ για τα πλοία εκτός κοινότητας με αποτέλεσμα την αποβολή της ελληνικής σημαίας από τα ελάχιστα κρουαζιερόπλοια που είχαν απομείνει και την οριστική απώλεια των θέσεων εργασίας για τους έλληνες Ναυτεργάτες. Συρρικνώθηκε δραματικά ο Ακτοπλοϊκός στόλος και σε συνδυασμό με τα παραπάνω μέτρα μειώθηκαν ακόμη περισσότερο οι θέσεις εργασίας των Ναυτεργατών.
Στην ποντοπόρο και μεσογειακή ναυτιλία το 85% είναι πλέον χαμηλόμισθοι αλλοδαποί χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα και η ασυδοσία του εφοπλιστικού κεφαλαίου οργιάζει περισσότερο από ποτέ. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση προκαλώντας την κοινωνία και τους εργαζόμενους της χώρας που βιώνουν έναν πραγματικό γολγοθά, με την πολιτική της απάλλαξε τους εφοπλιστές από την συμβολική υποχρεωτική φορολόγηση και στο εξής θα συνεισφέρουν μόνο εθελοντικά στα φορολογικά έσοδα του κράτους!! Την ίδια στιγμή τριπλασίασε την φορολογία των Ναυτεργατών!!!
Οι Ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν μια σειρά κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα τα οποία απορρέουν από την ασκούμενη κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική και τα οποία διαρκώς οξύνονται.
Η ανεργία έχει πάρει πλέον μόνιμο χαρακτήρα και συνεχώς αυξάνεται, οι άνεργοι δεν έχουν καμιά ουσιαστική στήριξη και προστασία. Τα ασφαλιστικά μας ταμεία και οι συνταξιοδοτικές κατακτήσεις έχουν δεχθεί απανωτά πλήγματα. Ο Οίκος Ναύτη έχει καταργηθεί από αυτοτελής φορέας ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης των Ναυτεργατών και των οικογενειών τους. Οι εισφορές στις εφάπαξ παροχές έχουν αυξηθεί με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, οι ΣΣΕ σε τρεις κατηγορίες πλοίων έχουν παραμείνει στα επίπεδα του 2010 ενώ σημειώνονται δραστικές περικοπές όπως είναι η μη καταβολή δεδουλευμένων υπερωριών, έξτρα εργασιών και άλλων αμοιβών. Η φορολογία έχει τριπλασιασθεί τα τελευταία χρόνια, οι εργασιακές σχέσεις έχουν πισωγυρίσει και οι απαιτήσεις στα πλοία έχουν υπέρμετρα αυξηθεί. Η υπερεργασία και η εντατικοποίηση της δουλειάς έχει πάρει επικίνδυνες διαστάσεις και απειλεί την ίδια την ασφάλεια των Ναυτεργατών. Η απλήρωτη ναυτική εργασία αφορά πλέον την πλειοψηφία των Ναυτιλιακών εταιριών που μόνιμα και σταθερά καθυστερούν την εξόφληση των δεδουλευμένων αποδοχών. Η επίθεση της κυβέρνησης και των εφοπλιστών θα ενταθεί ακόμη περισσότερο το επόμενο χρονικό διάστημα. Ήδη ο Υπουργός Ν.Α δήλωσε απερίφραστα ότι προτίθεται να καταργήσει το Π.Δ 177/74 σχετικά με την επάνδρωση και τις οργανικές συνθέσεις των Ε/Γ πλοίων!!
Οι χρεοκοπημένες ηγεσίες σε ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ – ΠΝΟ έχουν καθοριστική ευθύνη για την σημερινή κατάσταση του συνδικαλιστικού κινήματος. Με την τακτική της ταξικής συνεργασίας με τις πολιτικές δυνάμεις και το μεγάλο κεφάλαιο έκαναν τα πάντα να υπονομεύσουν την δράση και τους αγώνες και στην ουσία λειτούργησαν σαν 5η φάλαγγα στις γραμμές του εργατικού κινήματος βάζοντας πλάτη στην υλοποίηση της βάρβαρης επέλασης του κεφαλαίου και της κυβέρνησης για την συντριβή των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Παρά τις παραπάνω αρνητικές εξελίξεις τα τελευταία 4,5 χρόνια οργανώθηκαν σημαντικοί και μαχητικοί αγώνες που διακρίθηκαν από μαζικότητα, αγωνιστικότητα, διάρκεια και σε μια κατεύθυνση ανοιχτής αμφισβήτησης των κυβερνητικών πολιτικών. Είναι φανερό ότι αυτοί οι αγώνες είχαν θετική συμβολή και αποτελούν μια πολύτιμη παρακαταθήκη για την συνέχεια των αγώνων σε ταξική κατεύθυνση για την ανατροπή των μνημονιακών και κυβερνητικών επιλογών.
Σε μια τέτοια κατεύθυνση θα κινηθεί η ΠΕΝΕΝ, τόσο στο Ναυτεργατικό κίνημα, σε τοπικό επίπεδο με άλλα συνδικάτα του Πειραιά αλλά και Πανελλαδικά έτσι ώστε να υπάρχει ο αναγκαίος σχεδιασμός, η οργάνωση, η συμμετοχή, η συσπείρωση και ο συντονισμός των εργαζομένων σε ένα κοινό μέτωπο και με κατεύθυνση να ανατραπεί η βάρβαρη πολιτική κυβέρνησης – τρόικα και του μεγάλου κεφαλαίου.
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ 24ΩΡΗ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΩΝ