Τριάντα πέντε εκατ. τόνοι πλοίων ξηρού φορτίου οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μέσα στο 2012 ως ένα μέσο της ναυτιλίας να απαντήσει στην κρίση. Παρ’ όλα αυτά τη χρονιά που πέρασε ο δείκτης ξηρού φορτίου BDI έφθασε στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών, όπως σημειώνει στην ανάλυσή της η G Moundreas. Tελευταία πτωτικές τάσεις παρουσίασαν και τα capes τα οποία «συντηρούσαν» τον BDI, με τοημερήσιο μέσο όρο εσόδων τους να έχει πέσει στα 5.250 δολάρια.
Για το 2013 η G Moundreas επικαλείται προβλέψεις και αναλύσεις οι οποίες κάνουν λόγο για μία ακόμα δύσκολη χρονιά στη ναυτιλία με αρκετές διακυμάνσεις στη ναυλαγορά. Η πορεία των ναύλων για άλλη μία φορά θα εξαρτηθεί κυρίως από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες και ιδιαίτερα από την οικονομία της Κίνας.
Οι αναλυτές της ελληνικής μεσιτικής εταιρείας στέκονται επιφυλακτικοί έναντι των προβλέψεων των επίσημων οργανισμών που κάνουν λόγο για καλύτερες συνθήκες στην παγκόσμια οικονομία και το παγκόσμιο εμπόριο το 2013 σε σχέση με το 2012. Και αυτό διότι το τελευταίο διάστημα, σχεδόν κάθε τρίμηνο, έχουν καταγραφεί πτωτικές διορθώσεις όλων των μακροοικονομικών στοιχείων όπως επισημαίνουν.
Το μόνο βέβαιο, αναφέρουν, είναι ότι θα συνεχισθεί η έλλειψη ρευστότητας στον τραπεζικό κλάδο με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν νέα προβλήματα στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας τόσο για παραγγελίες πλοίων όσο και για αγορές μεταχειρισμένων. Παράλληλα η απουσία ρευστότητας θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο τις διαδικασίες των επαναδιαπραγματεύσεων στα υπάρχοντα δάνεια και θα καταστήσει δυσμενέστερη τη θέση αρκετών ναυτιλιακών εταιρειών. Αυτό σημαίνει ότι το 2013 θα είναι μία χρονιά ευκαιριών για όσες εταιρείες διαθέτουν κεφαλαιακή επάρκεια.
zougla.gr