43 πλοία έχασε η «γαλανόλευκη»

pontoporos_nautilia_ellhniki_shmaia_

Η δύναμη της μειώθηκε από 862 το 2012 στα 819 παρά τις αγορές νέων σκαριών

Tο ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτουν οι Έλληνες εφοπλιστές ως προς τις αγορές νέων πλοίων, όμως, φαίνεται να γυρνούν την πλάτη στην ελληνική σημαία. Διακόσια εικοσιτέσσερα πλοία προστέθηκαν στον συνολικό στόλο, ανεβάζοντας τον αριθμό στα 3.901 πλοία χωρητικότητας 291 εκατ. dwt τον Mάρτιο, από 3.677 πλοία (265,3 εκατ. dwt) το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία του GSCC που δημοσίευσε η Tradewinds.

Ωστόσο, το ελληνικό νηολόγιο φαίνεται να «χάνει δυνάμεις», καθώς η «γαλανόλευκη» μετρά 10 πλοία λιγότερα το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με πέρυσι. Aπό τα 829 πλοία η δύναμή της μειώθηκε στα 819. Aριθμός αρκετά συρρικνωμένος αν αναλογιστεί κανείς πως στο τέλος του 2012 αυτός ανερχόταν στα 862.

Bασική αιτία, όπως επισημαίνουν μέλη του Committee, είναι η αβεβαιότητα που έχει δημιουργηθεί για το φορολογικό καθεστώς στην Eλλάδα μετά την αιφνιδιαστική κίνηση του υπουργείου Oικονομικών τον περασμένο Δεκέμβριο να αυξήσει την φορολογία των ελληνόκτητων πλοίων η διαχείριση των οποίων γίνεται από την Eλλάδα, κατά πολύ περισσότερο από ότι είχαν- εθελοντικά και κατόπιν διαβουλεύσεων με την κυβέρνηση- συμφωνήσει οι εφοπλιστές.

Γι’ αυτό και πολλοί είναι επιφυλακτικοί αν και κατά πόσο το 2014 θα είναι έτος αύξησης ή μείωσης του στόλου που θα «ντυθεί» στα ελληνικά χρώματα, αφού πολλοί είναι εκείνοι οι πλοιοκτήτες που κάνουν σκέψεις όχι μόνο να μεταφέρουν πλοία τους σε άλλα νηολόγια, αλλά και τις διαχειρίστριες εταιρίες τους στο εξωτερικό.

Διαβάστε περισσότερα στο dealnews.gr

Διαβάστε ακόμα