51 VLCC τάνκερ υποδέχτηκε το Ροτερνταμ το 2015!

port_Roterdam
Κατά τη διάρκεια του 2015, από το λιμάνι του Ρότερνταμ στην Ολλανδία πέρασαν 51 VLCCs για φόρτωση ή εκφόρτωση πετρελαίου, 22 περισσότερα δηλαδή εκ των γιγαντιαίων πλοίων (χωρητικότητας 200,000-320,000 dwt) που πέρασαν το 2014.

Μαζί με αυτά, συνολικά 283 VLCCs επισκέφθηκαν το Ρότερνταμ κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας.

Τα δύο τρίτα των 51 VLCCs που πέρασαν εκφόρτωσαν αργό πετρέλαιο πριν αναχωρήσουν και πάλι φωρτομένα με πετρέλαιο Fuel.

“Η αύξηση της διακίνησης των καυσίμων οφείλεται σε μια ελαφρά αύξηση της προσφοράς της στην περιοχή της Βορειοδυτικής Ευρώπης από τη μία πλευρά” λέει ο Ronald Backers, στέλεχος (Business Intelligence Advisor) της Εταιρείας Διαχείρισης του λιμανιού του Ρότερνταμ.

“Επιπλέον, η Ρωσία γνώρισε μια μεγάλη συσσώρευση αποθεμάτων πετρελαίου το 2014. Στις αρχές του 2015, το απόθεμα αυτό ‘κύλησε’ προς την πλευρά του Ρότερνταμ και άλλων λιμανιών”.

“Από την άλλη πλευρά, η ζήτηση για Fuel είναι ελαφρώς χαμηλότερη. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην υιοθέτηση, τον Ιανουάριο του 2015, της υποχρέωσης να χρησιμοποιούνται καύσιμα στη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική, με μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο 0,5%. Αυτό επιτεύχθηκε με τη χρήση Marine Gas Oil.”

“Συνολικά, αυτό έχει οδηγήσει σε ένα πλεόνασμα καυσίμου πετρελαίου, το οποίο θα έπρεπε να μετατοπιστεί σε άλλες αγορές. Η αγορά το ονομάζει αυτό “τόνωσης της προσφοράς”.

Ο μέσος όγκος φορτίου των γιγαντιαίων αυτών τάνκερ έχει αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου κατά περίπου 30.000 τόνους στους 280.000 τόνους.

Το ρεκόρ στον τομέα αυτό εξακολουθεί να κατέχει το υπό Βελγιική σημαία ULCC TI Europe, το οποίο απέπλευσε με 353.000 τόνους πετρελαίου τον Αύγουστο του 2013.

“75% της φόρτωσης των VLCCs λαμβάνει χώρα στα τερματικά στο Ρότερνταμ, το 25% στα Caland Canal και το Maasvlakte2. Υπάρχει συχνά ένας συνδυασμός των δύο τοποθεσιών, με το μεγαλύτερο μέρος της φόρτωσης να λαμβάνει χώρα σε ένα τερματικό”, δήλωσε ο Backers.

Το λιμάνι κατέγραψε επίσης έναν αριθμό ρεκόρ 45 δεξαμενόπλοιων Suezmax (120,000-160,000 dwt) το 2015, τέσσερα περισσότερα από το 2014.

Διαβάστε ακόμα