Η Danaos Corporation εξέφρασε την απογοήτευσή της για το τέλος της Hanjin Shipping που κατέθεσε αίτηση για χρεοκοπία αυτήν τη βδομάδα και στην οποία η Ελληνική ναυτιλιακή έχει αυτή τη στιγμή 8 ναυλωμένα containerships.
Η πλοιοκτήτρια εταιρία δήλωσε ότι τα συμβόλαια χρονοναύλωσης των 8 πλοίων αντιστοιχούν σε περίπου 560 εκ. δολάρια ή περίπου στο 20% των 2,8 δις δολαρίων σε συσσωρευμένα έσοδα μέχρι τις 30 Ιουνίου 2016.
Έρευνα της Deutsche Bank που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο αποκάλυψε ότι η Danaos είναι η πιο εκτεθειμένη ναυτιλιακή σχετικά με την υπόθεση Hanjin.
“Είμαστε απογοητευμένοι που η Korean Development Bank δεν κατάφερε να στηρίξει μια τόσο σημαντική επιχείρηση στον κλάδο των διεθνών μεταφορών”, δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο John Coustas, CEO της Danaos.
“H Danaos υποστήριξε την Hanjin στην προσπάθειά της να αναδιαρθρωθεί και ελπίζουμε ότι η Hanjin θα το καταφέρει τελικά και θα βγει από την δικαστική περιπέτεια της πτώχευσης ως μια ισχυρότερη επιχείρηση. Θα παρακολουθήσουμε στενά τις εξελίξεις και θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε ακέραια την αξία των επενδύσεών μας προς όφελος των μετόχων της εταιρίας μας”.
Η Νοτιοκορεάτικη εταιρία ευθυνόταν για το 17% των εσόδων της Danaos κατά το δημοσιονομικό έτος 2015, σύμφωνα με την ετήσια αναφορά της πλοιοκτρήτριας επιχείρησης.
Τα πλοία που έχουν ναυλωθεί στην Hanjin είναι τα χωρητικότητας 10.100 teu post-panamax containerships Hanjin Italy, Hanjin Germany και Hanjin Greece, και τα χωρητικότητας 3.400 teu panamax Hanjin Costanza, Hanjin Algeciras, Hanjin Buenos Aires, Hanjin Santos και Hanjin Versailles.
H Danaos έχει 5 πιστωτικές διευκολύνσεις για ένα σύνολο 424,8 εκατ. δολαρίων που είναι εξασφαλισμένα έναντι των πλοίων που έχουν ναυλωθεί στην Hanjin και την Hyundai Merchant Marine (HMM), με τις οποίες η Danaos επαναδιαπραγματεύτηκε τιμές ναύλωσης με μείωση 20% τον προηγούμενο μήνα. Η Hanjin και η ΗΜΜ μαζί ευθύνονταν για το 45% των κερδών της Danaos για το 2015.
Η Danaos δεν απάντησε στα ερωτήματα για το πώς η χρεοκοπία της Hanjin και η μειωμένες πληρωμές της ΗΜΜ θα επηρεάσουν την ικανότητά της να πληροί τις προϋποθέσεις των δανειακών της συμβάσεων, καθώς οι εκκρεμούσες δανειακές οφειλές της φτάνουν τα 274,3 εκατ. δολ. στα πλαίσια των 5 πιστωτικών διευκολύνσεων μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015.