Η διαφορά των τιμών μεταξύ του fuel υψηλής και χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο έχει αυξηθεί σε πρωτοφανή επίπεδα από τότε που εισήχθη το παγκόσμιο ανώτατο όριο για το θείο τον Ιανουάριο του 2020.
Ενώ η διαφορά στην τιμή μεταξύ των δύο κυρίαρχων καυσίμων ήταν κατά μέσο όρο περίπου 110 δολάρια ανά τόνο τους πρώτους 22 μήνες της εποχής του ανώτατου επιτρεπόμενου ορίου του θείου, την τελευταία εβδομάδα εκτοξεύτηκε σε περισσότερα από 150 δολάρια στην Ασία, παρέχοντας κάποιο οικονομικό όφελος για εκείνους τους ιδιοκτήτες που αποφάσισαν να επενδύσουν σε scrubbers.
Στη Σιγκαπούρη, τον μεγαλύτερο κόμβο ανεφοδιασμού καυσίμων στον κόσμο, η διαφορά τιμής ανέρχεται πλέον στα 164 δολάρια ανά τόνο. Η αύξηση της διαφοράς στην τιμή γίνεται πιο έντονα αισθητή στη Νοτιοανατολική και Ανατολική Ασία. Στη Φουτζέιρα, συγκριτικά, η διαφορά είναι 131 δολάρια ανά τόνο, ενώ στο Ρότερνταμ η διαφορά είναι 138 δολάρια.
«Η εξάπλωση στην Ασία έρχεται ως μια συνεχής άνοδος από τις εταιρείες ηλεκτρισμού που προτιμούν το fuel χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ως εναλλακτικό καύσιμο του φυσικού αερίου», δήλωσαν σήμερα αναλυτές της Lorentzen & Stemoco.
Μεγάλο μέρος της πρόσφατης αύξησης της διαφοράς οφείλεται στη μείωση των τιμών του πετρελαίου υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, οι οποίες μειώθηκαν κατά ένα έκτο τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με προβλέψεις αυτή η διαφορά θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα μέχρι το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.