Σε εξέλιξη είναι το σκάψιμο και η εκβάθυνση του σημείου γύρω από το προσαραγμε΄νο πλοίο, με την βοήθεια δύο βυθοκόρων.
Ο εκτελεστικός διευθυντής του λιμανιού της Βαλτιμόρης William Doyle είπε ότι η βυθοκόρηση ξεκίνησε την Κυριακή με επικεφαλής την Donjon-Smit, διορισμένη εταιρεία διάσωσης και την Cashman Dredging & Marine Construction.
Το AIS δείχνει δύο πλοία βυθοκόρους στο σημείο που έχει προσαράξει το Ever Forward, το Donjon’s Oyster Bay και το Cashman’s Dale Pyatt. Ο Doyle σημειώνει ότι το Dale Pyatt είναι το μεγαλύτερο πλοίο βυθοκόρησης στο δυτικό ημισφαίριο, εξοπλισμένο με χούφτα 21,4 κυβικών μέτρων. Το Oyster Bay της Donjon Marine Co. είναι εξοπλισμένο με χούφτα 11.4 κυβικών μέτρων.
Η βυθοκόρηση είναι μέρος ενός σχεδίου διάσωσης που έχει πλέον εγκριθεί από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ.
«Η ομάδα έχει κινητοποιήσει όλα τα διαθέσιμα τοπικά ρυμουλκά για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση της εκ νέου επανάπλευσης», δήλωσε η Evergreen σε μια ενημέρωση της 18ης Μαρτίου.
«Μετά την απομάκρυνση αρκετής λάσπης, θα ξεκινήσει η επιχείρηση της επαναπλεύσης χρησιμοποιώντας τόσο τα ρυμουλκά όσο και την κύρια μηχανή του πλόιου. Η ομάδα διάσωσης θα εκτελέσει το σχέδιο αξιοποιώντας την καλύτερη στιγμή της παλίρροιας στην περιοχή του λιμανιού».
Δεν έχει δοθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για την επανάπλευση.
Το μήκους 334 μέτρων Ever Forward προςάραξε την Κυριακή 13 Μαρτίου, όταν βγήκε έξω από το κανάλι Craigshill καθώς αναχωρούσε από το λιμάνι της Βαλτιμόρης για το Norfolk της Βιρτζίνια. Το πλοίο παραμένει προσαραγμένο μεταξύ των σημαδούρων 16 και 14, ανοιχτά του νησιού Gibson.
Η αιτία της προσάραξης είναι άγνωστη. Το λιμάνι της Βαλτιμόρης συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά χωρίς να παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πλοίων. Με την πανσέληνο να έχει μόλις περάσει, η επόμενη πανσέληνος θα είναι στις 16 Απριλίου και θα προσφέρει τις πιο ευνοϊκές συνθήκες υψηλής παλίρροιας.
Ωστόσο, η παλίρροια στο βόρειο τμήμα του κόλπου Chesapeake είναι μόνο περίπου ένα πόδι το πολύ, οπότε παρόλο που η προσπάθεια επανάπλευσης μπορεί να περιμένει την πανσέληνο, η διαφορά όμως δε θα είναι τόσο σημαντική, αφού θα μιλάμε μόνο για μία ίντσα νερού περισσότερο.
Το πλήρωμα του Ever Forward, που παραμένει στο πλοίο, συνεχίζει να πραγματοποιεί μετρήσεις στις δεξαμενές καυσίμου για την παρακολούθηση τυχόν ρύπανσης. Μέχρι στιγμής δεν έχει αναφερθεί ρύπανση και το πλοίο παραμένει σταθερό.