Η ευρεία και ταχεία υιοθέτηση της υπηρεσίας διαδικτύου Starlink του Έλον Μασκ σε εκατοντάδες πλοία ήταν αναμφισβήτητα η μεγαλύτερη τεχνολογική εξέλιξη του 2023, κάτι που πρόκειται να εξελιχθεί σε χιονοστιβάδα φέτος!
Ο Μασκ ξεκίνησε την διάθεση του Starlink για τη ναυτιλία στα μέσα του 2022 και μέσα σε διάστημα περίπου 12 μηνών, πολλά από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της κρουαζιέρας είχαν εγκαταστήσει την υπηρεσία σε όλο τον στόλο τους . Η εν λόγο υπηρεσία προσφέρει ίντερνετ υψηλής ταχύτητας άνω των 200 Mbps, ένα σημαντικό άλμα προς τα μπροστά.
Τώρα, σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ορισμένοι εξουσιοδοτημένοι πωλητές της Starlink έχουν κάνει μια ειδική συμφωνία, σύμφωνα με την οποία κάθε πλοίο με καταχωρημένο αριθμό IMO μπορεί να λάβει δύο μήνες δωρεάν την υπηρεσία των πέντε terabyte για να δοκιμάσει τη νέα τεχνολογία.
Δεδομένου ότι ο εξοπλισμός του starlink για ένα πλοίο κοστίζει 2.500 δολάρια και η μηνιαία υπηρεσία των πέντε terabyte κοστίζει 5.000 δολάρια το μήνα, οι μεταπωλητές αναμένουν να υπάρξει ευρεία απορρόφηση. Αν και ο εξοπλισμός δεν περιλαμβάνεται στην προσφορά, δίδεται η δυνατότητα της επιστροφής των χρημάτων εάν επιστραφεί πίσω ο εξοπλισμός μετά τη λήξη της δίμηνης δωρεάν δοκιμαστικής περιόδου.
Μεταξύ των μεταπωλητών που προτρέπουν τους πελάτες να επωφεληθούν από αυτήν τη μοναδική προσφορά που θα είναι διαθέσιμη έως τον Μάρτιο, είναι οι Aage Hempel, Castor Marinem Welcome, IEC Telecom, Navarino, Satcom Station, Clarus Networks Group και Tototheo.
Η Anglo-Eastern με έδρα το Χονγκ Κονγκ ήταν μία από τις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες που υιοθέτησαν το Starlink. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Bjorn Hojgaard, υποστήριξε πέρυσι ότι το Starlink – και άλλες νέες δορυφορικές προσφορές όπως το OneWeb και το Project Kuiper – θα αλλάξουν τη ζωή στο πλοίο με έναν τρόπο που δεν έχει ξαναζήσει η ιστορία της ναυτιλίας.
«Σύντομα οι ναυτικοί θα είναι πάντα ενεργοί, απολαμβάνοντας την ίδια συνδεσιμότητα που έχουμε στην στεριά. Το πλοίο θα γίνει μια απρόσκοπτη επέκταση του γραφείου, όπου τα μέλη της ομάδας θα τυχαίνει να είναι πιο κοντά στα μηχανήματα», σχολίασε ο Hojgaard.