Σε ακόμη μια απόφαση-κόλαφο για του πλοιάρχους, δικαστήριο στην Αυστραλία φυλάκισε προσωρινά έναν πλοίαρχο, ο οποίος κατηγορείται για την σύγκρουση που προκλήθηκε λόγω μηχανικής βλάβης!
Πιο συγκεκριμένα, ο πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου HL Eco αντιμετωπίζει ποινικές ευθύνες για παράβαση του κανονισμού συγκρούσεων στη θάλασσα, αφού το πλοίο του φέρεται να έχασε την πρόωση του και να παρασύρθηκε ακυβέρνητο σε ένα αγκυροβολημένο φορτηγό πλοίο.
Η έρευνα για ναυτικά ατυχήματα που έρευνα την πιθανή αιτία του ατυχήματος δεν έχει ολοκληρωθεί και πιστεύεται ότι είναι η πρώτη φορά που μια τέτοια υπόθεση έχει ασκηθεί ποτέ στην Αυστραλία.
Στις 16 Ιουλίου, το bulker HL Eco συγκρούστηκε με το αγκυροβολημένο πλοίο YM Serenity έξω από τον πολυσύχναστο τερματικό σταθμό Hay Point στη βορειοανατολική Αυστραλία, προκαλώντας εκτεταμένες ζημιές.
Σύμφωνα με πολλούς λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το HL Eco ετοιμαζόταν να αγκυροβολήσει στο Hay Point όταν υπέστη μηχανική βλάβη. Καθώς παρασύρθηκε ακυβέρνητο, η αριστερή του πλευρά χτύπησε με χαμηλή ταχύτητα την πλώρη του αγκυροβολημένου bulker YM Serenity, προκαλώντας ζημιά στην δεξαμενή καυσίμου του και προκαλώντας ζημιές στην δεξιά άγκυρα του YM Serenity.
Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, ο πλοίαρχος του HL Eco Jim Woo Jun κατηγορείται για ποινική παραβίαση των διεθνών κανόνων πρόληψης συγκρούσεων (COLREGs) από την Αυστραλίαο.
LNG-fueled bulk carrier HL ECO, owned by H-Line, lost power while maneuvering to anchor and collided with the Japanese bulk carrier YM SERENITY. Footage shows the LNG fuel tank of HL ECO disintegrating upon impact. Fortunately, the empty tanks prevented an explosion. pic.twitter.com/CoyS2Z2l3C
— FocuSeaTV (@focuseatv) July 31, 2024
Ο Capt. Jun κρατήθηκε για λίγο εν αναμονή της καταβολής εγγύησης 20.000 δολαρίων ΗΠΑ. Ο συνήγορός του ζήτησε αναβολή για ένα μήνα προκειμένου η υπεράσπιση να προετοιμαστεί για την δίκη, σύμφωνα με την τοπική Courier Mail. Αναμένεται να επιστρέψει στη χώρα του, τη Νότια Κορέα, μόλις αποφυλακιστεί.
Ο εισαγγελέας, Sam Lanskey, αναγνώρισε ότι αυτό το αδίκημα δεν είχε απαγγελθεί ποτέ πριν στην Αυστραλία. Είπε ότι η μέγιστη δυνατή ποινή (εάν καταδικαστεί ο Capt. Jun) θα ήταν πρόστιμο της τάξεως των 26.000 δολαρίων ΗΠΑ.
Είναι αδιανόητο στην εποχή που ζούμε να υπάρχει τόσο μεγάλη υποβάθμιση της θέσης του πλοιάρχου, και να συνεχίζει να αντιμετωπίζεται ως ο μόνος υπεύθυνος για ότι συμβεί πάνω σε ένα πλοίο. Είναι ακατανόητο πως οι ναυτιλιακές εταιρεία έχουν ευτελίσει την θέση του πλοιάρχου και την έχουν εξισώσει με αλλά μέλη του πληρώματος, αλλά όταν έρχεται η κρίσιμη στιγμή να την πληρώνει μόνο αυτός.

















