Αξιωματούχοι της βασιλικής ακτοφυλακής και οι ναυτιλιακές εταιρείες που εμπλέκονται στο περιστατικό της Δευτέρας στη Βόρεια Θάλασσα αναφέρουν ότι η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί και στα δύο πλοία καθώς η προσοχή στρέφεται στον σχεδιασμό της επιχείρησης διάσωσης τους. Οι ερευνητές του Ηνωμένου Βασιλείου συνεχίζουν να συλλέγουν πληροφορίες ενώ περιμένουν πρόσβαση στα αρχεία καταγραφής δεδομένων των δύο πλοίων.
«Το MCA συνεργάζεται με τις εταιρείες διάσωσης που ανταποκρίνονται για λογαριασμό των πλοιοκτητριών εταιρειών των πλοίων και εργάζονται μαζί με όλους τους εμπορικούς και κυβερνητικούς εταίρους. Ο πρωταρχικός στόχος είναι να προστατεύσουμε το κοινό και το περιβάλλον στο μέγιστο των δυνατοτήτων μας, κατά τη διάρκεια αυτής της αντιμετώπισης του περιστατικού», δήλωσε η ακτοφυλακή με ενημέρωση της το μεσημέρι της Τετάρτης. «Δεν έχουν υπάρξει περαιτέρω αναφορές για ρύπανση της θάλασσας από κανένα πλοίο πέρα από αυτό που παρατηρήθηκε κατά το αρχικό περιστατικό».
Σύγκρουση στη Βόρεια Θάλασσα: Βίντεο μέσα από το πλοίο λίγο μετά την σύγκρουση
«Αυτό το βίντεο δείχνει ξεκάθαρα το πλαίσιο του ατυχήματος, δηλαδή τις συνθήκες ομίχλης εκείνη τη στιγμή, ενώ η στιγμή της πρόσκρουσης φαίνεται επίσης καθαρά», σχολίασε ο Yarden Gross, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Orca AI, μιας πλατφόρμας ναυτιλιακών επιχειρήσεων που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσει τους ναυτικούς. Η εταιρεία περιγράφει το βίντεο λέγοντας ότι τα πλάνα περιλαμβάνουν δύο βίντεο, το ένα που καταγράφηκε από τις κάμερες της ημέρας του SeaPod και δείχνει την πυκνή ομίχλη που πιθανότατα εμπόδιζε την ορατότητα του πληρώματος του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ Solong να δει το Stena Immaculate με ανθρώπινο μάτι. Το δεύτερο βίντεο που καταγράφηκε από τις θερμικές κάμερες του SeaPod δείχνει την προσέγγιση του Solong και την έκρηξη καθώς χτυπούσε το δεξαμενόπλοιο.
Οι πυρκαγιές στο κοντέινερ Solong περιγράφονται ως «πολύ μειωμένες στην έκταση και την έντασή τους», ενώ ο ιδιοκτήτης του πλοίου Ερνστ Ρας δήλωσε σε δήλωση ότι η επιχειρησιακή αντίδραση για την πλήρη κατάσβεση της φωτιάς και τη σταθεροποίηση του κοντέινερ συνεχίζεται. Ανέφερε ότι η δραστηριότητα της πυρκαγιάς στο πλοίο είχε μειωθεί από χθες, αλλά από το πλοίο συνεχίζουν να βγαίνουν καπνοί με περιστασιακές αναφορές για φλόγες. Οι φωτογραφίες δείχνουν το πλοίο απανθρακωμένο από άκρη σε άκρη.
Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να συγκρατείται σε ασφαλή θέση στα ανοιχτά από ένα ρυμουλκό με επιπλέον σκάφη υποστήριξης να παραμένουν στην περιοχή.
Δεν υπάρχουν ορατές φλόγες στο Stena Immaculate, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο με ρυμουλκά ασφαλείας σε θέση κοντά.
Ο Erik Hanel, διευθύνων σύμβουλος της Stena Bulk, στην οποία ανήκει το δεξαμενόπλοιο, είπε ότι η εταιρεία συνεργάζεται στενά με την Crowley, η οποία είναι η διαχειρίστρια εταιρεία του δεξαμενόπλοιου. Το δεξαμενόπλοιο ήταν χρονοναυλωμένο για λογαριασμό της κυβέρνησης των ΗΠΑ, και όταν σβήσει πλήρως η φωτιά, οι διασώστες θα προβούν σε συνολική εκτίμηση της ζημιάς.
Μιλώντας στο BBC, ο Χάνελ είπε ότι δεν θα γνωρίζουν την πλήρη έκταση της δομικής ζημιάς των πλοίων μέχρι να επιβιβαστούν οι ομάδες. Είπε ότι «ελπίζουν να ληφθεί μια απόφαση για το τι θα γίνει με αυτό τις επόμενες 24-48 ώρες». Η Hanell είπε ότι διέρρευσε φορτίο από 2 δεξαμενές από τις συνολικά 18 δεξαμενές φορτίου του πλοίου.
Οι ερευνητές δεν έχουν κάνει δημόσια σχόλια, αν και το διαδίκτυο παραμένει γεμάτο εικασίες. Ένας εκπρόσωπος του Ερνστ Ρας σχολίασε ότι ο πλοίαρχος του πλοίου μεταφοράς κοντέινερ που συνελήφθη από την αστυνομία και όλο το πλήρωμα βοηθούν ενεργά στις έρευνες. Επιβεβαίωσαν ότι ο πλοίαρχος είναι Ρώσος υπήκοος και το υπόλοιπο πλήρωμα είναι Ρώσοι και Φιλιππινέζοι.
Η ακτοφυλακή είπε ότι οι επιχειρήσεις θα προχωρήσουν στην επόμενη φάση μόνο όταν είναι ασφαλές να γίνει αυτό. Συνεχίζουν να παρακολουθούν τις θερμοκρασίες και στα δύο πλοία, όντας έτοιμοι σε περίπτωση που υπάρξει κάποια αναζωπύρωση.