Πειραιάς
34°C

Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης του MSC Baltic III

Δημοσιεύθηκε στις

23/03/2025

από

Συνεχίζονται οι προσπάθειες αποκόλλησης του προσαραγμένου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Baltic III Salvage.


Οι καιρικές συνθήκες στις περιοχές γύρω από το Newfoundland του Καναδά έδωσαν στις ομάδες διάσωσης τις πρώτες ευκαιρίες τους να σημειώσουν πρόοδο στις προσπάθειες μείωσης του κινδύνου ρύπανσης. Η καναδική ακτοφυλακή υπογραμμίζει ότι οι κίνδυνοι εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά δεν έχει παρατηρηθεί μέχρι στιγμής θαλάσσια ρύπανση από το προσαραγμένο πλοίο.

«Το ρυμουλκό και η φορτηγίδα, τα οποία επιστρατεύτηκαν από την MSC, μπόρεσαν να προσδέσουν με το MSC Baltic III για να φορτώσουν στο πλοίο μερικές δεξαμενές frac και μια μπούμα συγκράτησης», δήλωσε η καναδική ακτοφυλακή στην τελευταία της ενημέρωση. «Οι δεξαμενές frac θα χρησιμοποιηθούν για την εκφόρτωση του καυσίμου».

Το πλοίο έπαθε μπακ αουτ και έμεινε ακυβέρνητο, έχοντας σαν αποτέλεσμα να παρασυρθεί προς την στεριά σε έναν απομακρυσμένο όρμο στη δυτική ακτή της Νέας Γης στις 15 Φεβρουαρίου, κοντά στο Corner Brook. Η ακτοφυλακή μαζί με την ομάδα διάσωσης T&T Salvage ανέφεραν ότι οι προσπάθειες έχουν περιπλέκει από την απομακρυσμένη τοποθεσία και τις κακές καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.

Προτεραιότητα είναι τα καύσιμα και άλλα πιθανά ρυπογόνα υλικά στο πλοίο. Οι ομάδες διάσωσης μετά την επιθεώρηση του πλοίου των 207 μέτρων, ανέφεραν ότι ακουμπά στον βυθό της θάλασσας και το ότι το κύτος του είχε υποστεί σημαντικές ζημιές. Είπαν ότι υπάρχει νερό στα αμπάρια φορτίου και στο μηχανοστάσιο και ότι το πλοίο δεν μπορεί να επαναπλέυσει με ασφάλεια αυτή τη στιγμή. Οι μετρήσεις των δεξαμενών καυσίμου επιβεβαίωσαν ότι περίπου 1,7 εκατομμύρια λίτρα καυσίμου fuel και diesel Βρίσκονται στο πλοίο.

Διαβάστε ακόμα: Οι ομάδες διάσωσης επιβιβάστηκαν στο προσαραγμένο MSC Baltic III- Σε εξέλιξη η επιχείρηση διάσωσης

Η ακτοφυλακή αναφέρει ότι από το πλοίο έχουν αφαιρεθεί αρκετά κοντέινερ τα οποία περιείχαν πλαστικά μπουλόνια που θεωρούνται επικίνδυνο φορτίο. Η MSC Mediterranean Shipping είχε δηλώσει προηγουμένως ότι αυτά τα εμπορευματοκιβώτια είχαν ασφαλιστεί για να μειωθεί ο κίνδυνος να βγει το περιεχόμενο έξω.

Το καύσιμο fuel θα πρέπει να θερμανθεί για να μπορέσει να αντληθεί από τις δεξαμενές. Η MSC και η εταιρεία διάσωσης της έχουν προτείνει διάφορες επιλογές, συμπεριλαμβανομένης της φόρτωσης των καυσίμων και των εμπορευματοκιβωτίων σε φορτηγίδες ή την πρόσβαση από την στεριά. Ωστόσο, ο δρόμος από την στεριά απαιτεί αρκετή δουλειά για να φτάσει ο βαρύς εξοπλισμός στην περιοχή όπου το πλοίο είναι προσαραγμένο.

Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι οι προσπάθειες συνεχίζονται και οι ψαράδες ελπίζουν ότι θα σημειωθεί πρόοδος μέχρι το τέλος του μήνα. Η τοπική αλιευτική περίοδος ανοίγει την 1η Απριλίου και οι ανησυχίες έχουν να κάνουν με την πρόσβαση στις περιοχές καθώς και ο συνεχής κίνδυνος που υπάρχει για μια ενδεχόμενη ρύπανση.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C