Πειραιάς
34°C

Ποσό «μαμούθ» αξιώνει η Ινδία από την MSC για τη βύθιση του MSC Elsa 3 – Υπό κράτηση πλοίαρχος και πλήρωμα

Δημοσιεύθηκε στις

10/07/2025

από

Η Ινδία αξιώνει 1,1 δισ. από την MSC για τη βύθιση του MSC Elsa 3, επικαλούμενη καταστροφή στο περιβάλλον και απώλειες για την αλιεία. Το πλήρωμα κρατείται ενώ το MSC Akiteta II δεσμεύτηκε σε λιμάνι, εν αναμονή καταβολής εγγύησης.

Η Ινδία προσχώρησε στην κράτηση MSC Akiteta II, το οποίο βρισκόταν σε λιμάνι της χώρας έως ότου η εταιρεία καταθέσει εγγύηση στην υπόθεση.

Η κυβέρνηση της πολιτείας Κεράλα στην Ινδία συνέχισε τους προηγούμενους ισχυρισμούς της και υπέβαλε αγωγή αποζημίωσης στα δικαστήρια κατά της MSC για ζημιές λόγω της βύθισης του MSC Elsa 3 στα ανοικτά των ακτών στα τέλη Μαΐου.

Advertisement

Η Ινδία ζητά αποζημιώσεις, επικαλούμενη τον αντίκτυπο στην οικονομία, το περιβάλλον και την αλιεία μετά τη βύθιση του πλοίου. Εκτός από το άμεσο κόστος, το κράτος επικαλείται απώλεια εμπιστοσύνης, η οποία θα έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.

Η συνολική αξίωση ανέρχεται σε 1,1 δισεκατομμύριο δολάρια, με το μεγαλύτερο μέρος από αυτά, περίπου το 1 δισεκατομμύριο δολάρια, να αφορά ζημιές που προκλήθηκαν από τη ρύπανση.

Ζητά επίσης 44 εκατομμύρια δολάρια για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος και επιπλέον 61,3 εκατομμύρια δολάρια σε οικονομικές απώλειες για την αλιευτική κοινότητα.

Ενώ υπήρξε μια ελάχιστη διαρροή πετρελαίου που σταμάτησε όταν σφραγίστηκαν οι δεξαμενές, τα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν διάφορες επιπτώσεις. Συνολικά 61 εμπορευματοκιβώτια έχουν ανακτηθεί από τα 643 που βρίσκονταν στο πλοίο όταν βυθίστηκε.

Η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας ανέφερε ότι από τις αρχές Ιουλίου, εκτιμάται ότι 450 έως 500 τόνοι οστρακοειδών έχουν συλλεχθεί από την ακτογραμμή. Εθελοντές συνεχίζουν να χτενίζουν τις παραλίες.

Τα μέσα ενημέρωσης αναφέρουν επίσης ότι έχουν ανακτηθεί έξι μεγάλα κουφάρια ψαριών, συμπεριλαμβανομένου ενός δελφινιού και μιας φάλαινας. Υπάρχουν υποψίες ότι πέθαναν λόγω της έκθεσής τους στα μικροπλαστικά ή άλλες τοξικές ουσίες από το πλοίο.

Το MSC Akiteta II (30.592 dwt) ήταν στο λιμάνι Vizhinjam όταν κατατέθηκε η αγωγή.

Κατασκευασμένο το 2001 και με χωρητικότητα 2.226 TEU, είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το MSC Elsa 3 (1.730 TEU). Το δικαστήριο έκρινε ότι ήταν αποδεκτή εγγύηση και ότι θα κρατούνταν εν αναμονή της καταβολής εγγύησης από την MSC.

Το δικαστήριο επέτρεψε στο πλοίο να συνεχίσει να φορτώνει και να ξεφορτώνει εμπορευματοκιβώτια, αλλά δεν του επιτρέπεται να αναχωρήσει. Μια ακρόαση προγραμματίστηκε για τις 10 Ιουλίου.

Το δικαστήριο ακολούθησε παρόμοιο μοτίβο με ορισμένες από τις ατομικές αξιώσεις που έχουν ήδη κατατεθεί. Άλλα πλοία της MSC κρατήθηκαν επίσης έως την καταβολή εγγυήσεων.

Η υπόθεση κατατέθηκε ενώ η έρευνα για πιθανές παραβιάσεις ασφαλείας βρίσκεται σε εξέλιξη. Προηγουμένως, οι ινδικές αρχές υποστήριξαν ότι δεν υπήρχαν οι κατάλληλοι χειρισμοί για τα εμπορευματοκιβώτια και δεν ασφαλίστηκαν σωστά.

Τα μέσα ενημέρωσης γράφουν ότι έχει σταλεί μια ενδιάμεση έκθεση στη Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας, όμως εξακολουθεί να εκκρεμεί η υποβολή πληροφοριών από το μαύρο κουτί (VDR). Ο εξοπλισμός ανακτήθηκε τον περασμένο μήνα και μεταφέρθηκε στην ξηρά για ανάλυση.

Ο καπετάνιος και το πλήρωμα του πλοίου παραμένουν στο Κότσι, αντιμετωπίζοντας κατηγορίες από την τοπική αστυνομία σχετικά με αμέλεια κατά τον χειρισμό του πλοίου και του επικίνδυνου φορτίου που μετέφερε.

Οι προσπάθειες καθαρισμού του πλοίου έχουν επίσης σταματήσει, εν αναμονή αλλαγής εταιρειών διάσωσης. Μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, η οποία περιελάμβανε τον περιορισμό των διαρροών πετρελαίου, η MSC επέλεξε να αλλάξει τις εταιρείες διάσωσης για την επόμενη φάση.

Η SMIT έχει καταθέσει νέο σχέδιο στην κυβέρνηση και αναφέρει ότι ο εξοπλισμός και οι δύτες της θα φτάσουν στην Ινδία αργότερα αυτόν τον μήνα. Αν το επιτρέψει ο καιρός, ελπίζουν να ξεκινήσουν τις καταδύσεις στο ναυάγιο τον Αύγουστο και το σχέδιο προβλέπει την αναρρόφηση του καυσίμου από τις δεξαμενές του πλοίου.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C