Σφοδρή σύγκρουση σκαφών στο SailGP στο Sassnitz. Το αμερικανικό F50 συγκρούστηκε με το βρετανικό F50 κατά τη διάρκεια της κούρσας στο Sassnitz — τα σκάφη κινούνταν με πολύ υψηλές ταχύτητες
Αμερικανικό σκάφος που συμμετείχε στον αγώνα Rolex SailGP Grand Prix Season 25 που πραγματοποιήθηκε στο Sassnitz της Γερμανίας το Σαββατοκύριακο, υπέστη μια καταστροφική σύγκρουση με το αντίστοιχο βρετανικό σκάφος.
Και τα δύο σκάφη έπλεαν με ταχύτητα περίπου 40 κόμβων την στιγμή της σύγκρουση, με αποτέλεσμα να υποστούν σοβαρές ζημιές. Την στιγμή εκείνη επικρατούσαν ισχυροί άνεμοι.
Για την σύγκρουση ευθύνεται το αμερικανικό σκάφος το οποίο έπρεπε να αλλάξει εγκαίρως πορεία και να περάσει από την πρύμνη του βρετανικού σκάφους. Ευτυχώς, δεν υπήρξαν τραυματισμοί.

Στο πνεύμα του ανταγωνισμού, το βρετανικό σκάφος επισκευάστηκε κατά τη διάρκεια της νύχτας και απέπλευσε την επόμενη μέρα με υλικά που ανακτήθηκαν από το αμερικανικό σκάφος. Το αμερικανικό σκάφος ανήκει σε μια ομάδα επενδυτών υψηλού προφίλ, με επικεφαλής τον ιδρυτή μηχανικό της Uber, Ryan McKillen.
Σκάφη που εκπροσωπούν 12 χώρες αγωνίζονται σε μια σειρά αγώνων που, όπως και οι αγώνες αυτοκινήτων της Formula 1, ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο. Ο διαγωνισμός ιδρύθηκε από τους Russell Coutts και Larry Ellison το 2018.
Οι διοργανώσεις της σεζόν του 2025 έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στο Ντουμπάι, το Ώκλαντ, το Σίδνεϊ, το Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο, τη Νέα Υόρκη, το Ρίο ντε Τζανέιρο, το Πόρτσμουθ και το Σάσνιτς, με αγώνες που απομένουν στο Σεν Τροπέ, τη Γενεύη, το Κάντιθ και τον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.
Τα καταμαράν F50 μπορούμε να φτάσουν σε ταχύτητες άνω των 60 μίλια/ώρα όταν κινούνται με υδροπτέρυγα. Κάθε ομάδα αγωνίζεται με ένα πανομοιότυπο σκάφος, πράγμα που σημαίνει ότι τα αποτελέσματα βασίζονται στην ικανότητα των πληρωμάτων και στις τακτικές που υιοθετούνται.
Τα υδροπτέρυγα και τα πηδάλια που χρησιμοποιούνται στα σκάφη είναι κατασκευασμένα από ίνες άνθρακα υψηλότερου μέτρου ελαστικότητας, η αντοχή των οποίων ήταν εμφανής στη σύγκρουση μεταξύ των δύο σκαφών το περασμένο Σαββατοκύριακο.
Τα υδροπτέρυγα έχουν σχεδιαστεί για να καθυστερούν την έναρξη της σπηλαίωσης, όταν οι φυσαλίδες αέρα δημιουργούν τριβή και αντίσταση οπισθέλκουσας. Οι συγκρούσεις και οι ανατροπές είναι σπάνιες, αλλά είναι γεγονότα με μεγάλη επίπτωση όταν συμβαίνουν λόγω των υψηλών ταχυτήτων.
Στα μισά της σειράς του 2025, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Ισπανία βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις, με το αμερικανικό σκάφος να χάνει τη διεκδίκηση, έχοντας ξεκινήσει δυναμικά την ιστιοπλοΐα του Σαββατοκύριακου στο Sassnitz.