Πειραιάς
34°C

Στην μαύρη λίστα 86 πλοία και άμεσος επαναπατρισμός των ναυτικών λόγω κακής μεταχείρισης

Δημοσιεύθηκε στις

09/09/2025

από

Στην μαύρη λίστα 86 πλοία και άμεσος επαναπατρισμός των ναυτικών αποφάσισε η Ινδία, μετά από καταγγελίες για κακή μεταχείριση, μη καταβολή μισθών και σοβαρές παραβάσεις στις συνθήκες εργασίας.

Η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας της Ινδίας δημοσίευσε ένα προσχέδιο μιας εγκυκλίου που περιγράφει τα μέτρα που σχεδιάζει να λάβει κατά 86 πλοίων, στα οποία έχουν γίνει επανειλημμένες αναφορές για κακοποίηση των ναυτικών, προβλήματα με τις συνθήκες εργασίας, ότι έχουν κρατηθεί από τις λιμενικές αρχές ή ότι λειτουργούν χωρίς τα κατάλληλα έγγραφα και πιστοποιητικά.

Η κίνηση αυτή έρχεται καθώς ο κλάδος πιέζει για αυξημένη δράση, αφού η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές προειδοποίησε ότι οι εγκαταλείψεις των ναυτικών βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ.

Το προσχέδιο της εγκυκλίου, με ημερομηνία 5 Σεπτεμβρίου, υπογραμμίζει ότι η Γενική Διεύθυνση Ναυτιλίας της Ινδίας έχει λάβει επανειλημμένες καταγγελίες και αναφορές για εγκατάλειψη, κράτηση ή σύλληψη Ινδών ναυτικών σε κάποια πλοία.

Σύμφωνα με τα όσα ισχυρίζεται, η πλειονότητα των πλοίων λειτουργούν χωρίς τα ελάχιστα υποχρεωτικά έγγραφα, συμπεριλαμβανομένης της έγκυρης ασφάλισης από το P&I. Αναφέρουν επίσης «κακή συμμόρφωση» από τα γραφεία προσλήψεων και εύρεσης εργασίας, λέγοντας ότι τα πλοία λειτουργούν χωρίς την κατάλληλη τεκμηρίωση για τους ναυτικούς.

Επιπλέον, η ινδική αρχή αναφέρει ότι σε πολλές περιπτώσεις δεν έχει λάβει απαντήσεις όταν απευθύνεται στο αντίστοιχο κράτος σημαίας ή στα κράτη λιμένα για τα πλοία. Σύμφωνα με τις συμβάσεις ναυτικής εργασίας, τα κράτη έχουν υποχρεώσεις όταν οι πλοιοκτήτες/διαχειριστές εγκαταλείπουν πλοία εντός των νηολογίων τους.

Οι περιπτώσεις που αναφέρονται περιλαμβάνουν την μη καταβολή μισθών, τον μη επαναπατρισμό και τις απάνθρωπες και μη ασφαλείς συνθήκες εργασίας. Αναφέρουν επίσης ότι τα πλοία έχουν κατασχεθεί από τις λιμενικές αρχές και, σε ορισμένες περιπτώσεις, έχουν εμπλακεί σε υποθέσεις απάτης.

Συνολικά 86 πλοία έχουν εντοπιστεί το 2025 με βάση «τη σοβαρότητα, την επανάληψη και τις προκλήσεις επιβολής». Οι αναφορές του γραφείου έχουν εκδώσει ειδοποιήσεις «αποδεικνύοντας την αιτία» σε πολλά γραφεία πληρώματος που συνδέονται με τα πλοία.

Η λίστα των πλοίων ποικίλλει τόσο ως προς τον τύπο του πλοίου όσο και ως προς τη σημαία. Ένα όνομα που ξεχωρίζει αμέσως είναι το δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων Eagle S, το οποίο βρίσκεται στο επίκεντρο της υπόθεσης στη Φινλανδία, ισχυριζόμενο ότι το δεξαμενόπλοιο έσυρε σκόπιμα την άγκυρά του, καταστρέφοντας υποθαλάσσια καλώδια.

Τρία μέλη πληρώματος, συμπεριλαμβανομένου ενός Ινδού υπηκόου, δικάζονται αυτή τη στιγμή στη Φινλανδία. Άλλα πλοία που αναφέρονται περιλαμβάνουν πλοία γενικού φορτίου, δεξαμενόπλοια και ένα RoPax.

Το σχέδιο της εγκυκλίου δίνει εντολή στις υπηρεσίες ναυτολόγησης και εύρεσης εργασίας να σταματήσουν αμέσως την ναυτολόγηση ή την πρόσληψη Ινδών ναυτικών στα πλοία που βρίσκονται στη μαύρη λίστα.

Επιπλέον, τους δίνεται η εντολή να μεριμνήσουν για τον άμεσο επαναπατρισμό τους στο συντομότερο δυνατό με την καταβολή των μισθών, των παροχών υγειας και κοινωνικής πρόνοιας.

Οι υπηρεσίες υποχρεούνται επίσης να παρέχουν εκθέσεις εντός 14 ημερών που να αναφέρουν λεπτομερώς τους ναυτικούς που απασχολούνται στα πλοία. Πρέπει να αναφέρουν λεπτομερώς την κατάσταση επαναπατρισμού και τους μισθούς τους, καθώς και τυχόν οφειλόμενες αποδοχές. Οι υπηρεσίες που δεν ολοκληρώσουν τα βήματα απειλούνται με αναστολή ή ακύρωση των αδειών τους.

Το ITF ζήτησε νέες δράσεις, προειδοποιώντας τον Αύγουστο ότι το ποσοστό εγκατάλειψης σημείωνε «ανησυχητική αύξηση» το 2025. Ανέφερε ότι κατέγραψε 2.648 περιπτώσεις εγκατάλειψης ναυτικών σε 259 πλοία σε σύγκριση με 3.133 ναυτικούς που εγκαταλείφθηκαν ολόκληρο το 2024. Αυτό το ποσοστό ήταν αυξημένο κατά 87% από το 2023.

Το e-nautilia.gr στο Google NEWS

Ακολουθήστε το e-nautilia στα Google News για να είστε πάντα ενημερωμένοι για όλες τις ναυτιλιακές ειδήσεις από την Ελλάδα και όλο τον κόσμο.

Διαβάστε επίσης

Πειραιάς
34°C