Η Ινδία γίνεται η νέα ναυτιλιακή υπερδύναμη — μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες αλλάζουν σημαία και εγγράφουν πλοία στο ινδικό νηολόγιο, αξιοποιώντας τοπικούς νόμους και την άνοδο της λιμενικής δραστηριότητας.
Οι μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες του κόσμου αλλάζουν σημαία και επιλέγουν την Ινδία, που εξελίσσεται σε νέα ναυτιλιακή υπερδύναμη.
Δεν υπάρχει πια καμία αμφιβολία πως η Ινδία, όντας η πολυπληθέστερη χώρα στον κόσμο, θέλει να πρωταγωνιστήσει στη ναυτιλιακή βιομηχανία και το παγκόσμιο εμπόριο. Άλλωστε, η κίνηση μερικών από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο να υψώσουν τη σημαία της Ινδίας, είναι κάτι που δείχνει τις προθέσεις της σε όλους μας.
Τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως μεταφέρουν τα πλοία τους στο ινδικό νηολόγιο, εκμεταλλευόμενες τους τοπικούς νόμους περί καμποτάζ και την αυξανόμενη εμπορική δραστηριότητα στα λιμάνια της χώρας.
Η γαλλική CMA CGM ήταν η πρώτη μεγάλη ναυτιλιακή που ύψωσε την ινδική σημαία στα πλοία της, λίγο μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη Μασσαλία, όπου τέσσερα πλοία εγγράφηκαν στο νηολόγιο της Ινδίας.
Η CMA CGM δεν έμεινε εκεί· τις τελευταίες ημέρες ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε ινδικό έδαφος.
Η Maersk ακολούθησε το παράδειγμα της γαλλικής εταιρείας, με τη βάση δεδομένων ναυτιλίας Equasis να δείχνει ότι το Maersk Vilnius φέρει πλέον ινδική σημαία, ενώ τα τοπικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν πως ένα ακόμη πλοίο, το Maersk Vigo, βρίσκεται επίσης στη διαδικασία αλλαγής σημαίας.
Όλα δείχνουν ότι η Mediterranean Shipping Co (MSC), η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, θα βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων την επόμενη εβδομάδα, καθώς θα αποκαλύψει τα σχέδιά της για την αλλαγή σημαίας σε κάποια από τα πλοία της, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Ναυτιλίας της Ινδίας.
Όπως σχολίασε η Δρ. Asha Pillai, επικεφαλής στρατηγικής στην Docker Vision — εταιρεία εξειδικευμένη στον αυτοματισμό λιμένων με έδρα το Κότσι — «Πέρα από τον συμβολισμό, κάθε πλοίο που αλλάζει σημαία προσθέτει χωρητικότητα στην Ινδία, διατηρεί τα έσοδα από τα ναύλα εντός της χώρας και δημιουργεί ευκαιρίες για τους Ινδούς ναυτικούς, τα λιμάνια και τις εταιρείες διαχείρισης πλοίων. Εάν αυτή η δυναμική συνεχιστεί, θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει τη θέση της Ινδίας στην παγκόσμια ναυτιλία — μετατρέποντας την πολιτική πρόθεση σε απτή αύξηση της χωρητικότητας και στρατηγική ναυτιλιακή παρουσία».
Η στρατηγική αυτή δεν έρχεται από το πουθενά. Η εστίαση της Ινδίας στο νηολόγιό της έρχεται παράλληλα με τις ευρύτερες ναυτιλιακές φιλοδοξίες της κυβέρνησης Μόντι. Το Maritime India Vision 2030 επιδιώκει τον εκσυγχρονισμό των λιμένων, την επέκταση των παράκτιων και εσωτερικών πλωτών οδών και την προσέλκυση επενδύσεων στη ναυπηγική βιομηχανία, την επισκευή πλοίων, και τις ναυτιλιακές υπηρεσίες.
Ας μην ξεχνάμε ότι η Ινδία είναι μια χώρα που τροφοδοτεί την παγκόσμια ναυτιλία με εκατοντάδες χιλιάδες ναυτικούς και όχι μόνο… Άλλωστε, όλοι εμείς που ταξιδεύουμε βλέπουμε δεκάδες ή και εκατοντάδες Ινδούς που εργάζονται ως επιθεωρητές vetting, loading masters ή mooring masters.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι η Ινδία είναι το next big thing στο παγκόσμιο εμπόριο και, κατ’ επέκταση, στη ναυτιλία. Θα είναι η νέα ναυτιλιακή δύναμη στον κόσμο και αυτό δείχνουν οι κινήσεις που κάνει τα τελευταία χρόνια.

















