Τα ναυπηγεία Hengli Heavy Industry συνεχίζουν να παίζουν κυρίαρχο ρόλο στην αγορά νεότευκτων πλοίων για τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, αφού εξασφάλισαν νέες παραγγελίες για δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων LR2 από τους ναυτιλιακούς ομίλους Alimia και Laskaridis.
Το κινεζικό ναυπηγείο επιβεβαίωσε ότι έχει υπογράψει συμβόλαια για τη κατασκευή δεξαμενόπλοιων LR2 για λογαριασμό ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών με έδρα την Αθήνα, κάνοντας έτσι ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός, στην κατασκευή δεξαμενόπλοιων υψηλής ποιότητας.
Τα LR2 που παραγγέλθηκαν στο Hengli θα ενσωματώνουν την τελευταία «πράσινη» πλατφόρμα του ναυπηγείου, πληρώνοντας τα όρια εκπομπών Tier III του IMO, στοχεύοντας παράλληλα σε λειτουργίες αποδοτικότητας καυσίμου και βελτιωμένα πρότυπα ασφαλείας, ανέφερε το ναυπηγείο.
Ο Όμιλος Alimia με επικεφαλής τον Θανάση Λασκαρίδη, μέσω του ναυτιλιακού του βραχίονα Minerva Maritime, υπέγραψε συμβόλαιο για δύο δεξαμενόπλοια LR2 στο ναυπηγείο Hengli, με ημερομηνίες παράδοσης το πρώτο εξάμηνο του 2027. Η παραγγελία αυτή επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο των δεξαμενόπλοιων του ομίλου σε 10 πλοία – πέντε MR2, τρία LR2 και δύο VLCC – καθώς η εταιρεία συνεχίζει να διαφοροποιείται πέρα από τα πλοία ξηρού φορτίου.
Η συμφωνία βασίζεται σε μια σειρά πρόσφατων συμβάσεων μεταξύ των δύο πλευρών. Τον περασμένο μήνα, ο Λασκαρίδης παράγγειλε δύο VLCC στο ίδιο ναυπηγείο, με προγραμματισμένη παράδοση στις αρχές του 2027. Η Hengli κατασκευάζει ήδη μια σειρά από 10 πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου kamsarmax για τον όμιλο, αρκετά από τα οποία έχουν παραδοθεί.
Η Minerva marine του Ανδρέα Μαρτίνου, εν τω μεταξύ συμμετείχε στον τελευταίο γύρο παραγγελιών δεξαμενόπλοιων LR2 στα ναυπηγεία Hengli, συνεχίζοντας το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της. Παρόλο που η ελληνική πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει πρόσφατα επικεντρωθεί στην κατασκευή νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.800-3.000 teu σε κινεζικά ναυπηγεία, ζει επίσης παραγγείλει τέσσερα δεξαμενόπλοια LR2, τα οποία είναι υπό κατασκευή στην New Times Shipbuilding με αναμενόμενη παράδοση το 2027.
Πηγές της βιομηχανίας αναφέρουν ότι οι τελευταίες συμφωνίες για την κατασκευή των δεξαμενόπλοιων LR2 στα ναυπηγεία Hengli, αντικατοπτρίζουν την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των Ελλήνων πλοιοκτητών στα συγκεκρίμενα ναυπηγεία.
Η Hengli έχει αναδειχθεί ως το ναυπηγείο που έχει τις περισσότερες παραγγελίες πλοίων από Έλληνες πλοιοκτήτες. Το ναυπηγείο με έδρα το Νταλιάν έχει εξασφαλίσει συμβόλαια για ένα ευρύ φάσμα τύπων πλοίων τους τελευταίους μήνες, με το βιβλίο παραγγελιών του 2025 να πλησιάζει τα 100 πλοία και τις μελλοντικές θέσεις να εκτείνονται τώρα έως το 2029.
















