ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αδύνατο να μετρηθεί η έκταση της διαρροής πετρελαίου του Sanchi

Η περιβαλλοντική καταστροφή από την βύθιση του ιρανικού δεξαμενόπλοιου Sanchi φαίνεται να είναι πολύ μεγαλύτερη από την αρχικώς εκτιμώμενη, καθώς η πετρελαιοκηλίδα που έχει δημιουργηθεί ενδεχομένως να καλύπτει έκταση 332 τετραγωνικών χιλιομέτρων, σύμφωνα με τις κινέζικες κρατικές αρχές.

Σύμφωνα με τον Paul Johnston, επικεφαλή της επιστημονικής μονάδας της Greenpeace International, πρόκειται για μια εν εξελίξει καταστροφή και δεν μπορούν να υπάρξουν ακριβείς πληροφορίες σχετικά με το μέγεθος της διαρροής πετρελαίου που έχει ήδη συμβεί ή θα συμβεί στο μέλλον.

“Παραμένει σχεδόν αδύνατο να εκτιμηθεί το μέγεθος της διαρροής και ποιες θα είναι οι πιθανές περιβαλλοντικές επιπτώσεις”, δήλωσε. “Οι αρχές πρέπει να διασφαλίσουν ότι υπάρχει συνεχής εποπτεία της διαρροής και ότι έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα διεξοδικό και συστηματικό πρόγραμμα επιτήρησης για την αξιολόγηση του μεγέθους της περιβαλλοντικής καταστροφής”, πρόσθεσε.

Οι κινεζικές αρχές συνεχίζουν να παρακολουθούν καθημερινά την περιοχή και να συλλέγουν δείγματα νερού.

Προκειμένου να περιοριστεί η εξάπλωση πετρελαιοκηλίδας από το βυθισμένο ιρανικό δεξαμενόπλοιο, οι κινεζικές αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο διενέργειας επιχείρησης διάσωσής του.

Η διάσωση του ναυαγίου προσδιορίστηκε ως ο αποτελεσματικότερος τρόπος αντιμετώπισης της πετρελαιοκηλίδας και θα επιτρέψει στις αρχές να αναζητήσουν στο πλοίο πτώματα των αγνοούμενων ναυτικών.

Το Σάντσι μετέφερε 32 μέλη πληρώματος, 30 Ιρανούς και δύο υπηκόους Μπαγκλαντές, όταν συγκρούστηκε με το με σημαία Χονγκ Κονγκ φορτηγό πλοίο CF Crystal και τυλίχθηκε στις φλόγες στις 6 Ιανουαρίου. Πάνω του έφερε 136.000 τόνους condensate (ένας πολύ ελαφρύς τύπος αργού πετρελαίου) από το Ιράν, με προορισμό την Νότια Κορέα.

Μέχρι στιγμής έχουν ανασυρθεί από το πλοίο τρία σώματα, τα οποία δεν έχουν ταυτοποιηθεί ακόμη, ενώ έχει εξαλειφθεί η ελπίδα να βρεθούν τυχόν επιζώντες.

Το κινεζικό υπουργείο Μεταφορών ανέφερε στην τελευταία του ενημέρωση ότι, σύμφωνα με τους κανόνες του ΙΜΟ, το Ιράν, ο Παναμάς, η Κίνα και το Χονγκ Κονγκ υπέγραψαν συμφωνία στις 25 Ιανουαρίου σχετικά με την από κοινού διενέργεια έρευνας για τις αιτίες της σύγκρουσης μεταξύ Sanchi και CF Crystal.

Στο πλαίσιο της εν εξελίξει έρευνας, ερωτήθηκε το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου με σημαία Χονγκ Κονγκ, ενώ πραγματοποιήθηκε και μια επιθεώρηση του πλοίου, ανέφεραν οι ιρανικές λιμενικές αρχές (PMO).

Οι εργασίες για την αποκρυπτογράφηση των μαύρων κουτιών και των δύο πλοίων βρίσκονται σε εξέλιξη και μπορούν να διαρκέσουν έως και τρεις μήνες.