Αγορά τάνκερ: “Καλά ήταν το 2015, το 2016 θέλει προσοχή”

anemosΤο 2015 υπήρξε μια βελτίωση στις εμπορικές συναλλαγές στον τομέα των τάνκερ η οποία έρχεται σε αντίθεση με το υπόλοιπο του ναυτιλιακού κλάδου, αναφέρει ο Captain Ashok Sabnis, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Goodwood, εταιρείας διαχείρισης πλοίων της Σιγκαπούρης.

Σε ότι αφορά τον απολογισμό του έτους που αποχαιρετάμε σε λίγες ώρες, ο Sabnis κρίνει ότι δεν υπήρξε ένα ξεχωριστό γεγονός που να το χαρακτηρίζει όσον αφορά την αγορά δεξαμενόπλοιων, παρά μια σειρά εξελίξεων που σε συνδυασμό την κάνουν μια συνολικά καλή χρονιά. Για το 2016 επισημαίνει ότι οι τοπικές αρχές οφείλουν να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές με τους κανόνες της μετανάστευσης

Αν και η εξίσωση προσφοράς και ζήτησης στον τομέα της ναυτιλίας εξακολουθεί να αποτελεί μια ανησυχία και πιθανότατα υπάρχουν πάρα πολλά δεξαμενόπλοια υπό παραγγελία, η γενική εικόνα της αγοράς τάνκερ είναι θετική, οι ναύλοι κινούνται σε καλά επίπεδα και οι εταιρείες εκμετάλλευσης δεξαμενόπλοιων έχουν αρκετές καλές στιγμές. Όλα τα παραπάνω αποτελούν προφανώς καλά νέα για τους διαχειριστές δεξαμενόπλοιων.

Το 2016 όμως θέλει περισσότερη προσοχή για την εφοπλιστική κοινότητα, την οποία ο Sabnis καλεί να επιδείξει σύνεση και προσοχή. Και αυτό γιατί, αν και η χαμηλή τιμή του πετρελαίου δεν έχει άμεση επίπτωση στον τομέα της διαχείρισης δεξαμενοπλοίων, μια πτώση της τιμής του πετρελαίου θα μπορούσε να έχει αρνητικές αλυσιδωτές συνέπειες στις αγορές μας και στην παγκόσμια οικονομία γενικότερα.

Ashok_Sabnis_apolog_2015

Ο επικεφαλής της της Goodwood στον παολογισμό της χρονιάς

Η Goodwood αυτή τη στιγμή διαχειρίζεται έναν στόλο 34 πλοίων και αναμένει να της παραδοθούν άλλα 6. Ως το τέλος του 2016 αναμένεται να φτάσει να διαχειρίζεται 45 πλοία.

Σε τοπικό επίπεδο, τέλος, ο Sabnis ελπίζει ότι η ότι “η λογική θα επικρατήσει” και η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης θα συνεχίσει να ασκεί μια φιλελεύθερη και ανοιχτή προοπτική σε ότι αφορά τις προσλήψεις αλλοδαπών ταλέντων. Αυτό είναι ένα ευαίσθητο ζήτημα στη Σιγκαπούρη, που αφορά πολλούς εμπλεκόμενους στη ναυτιλιακή βιομηχανία της χώρας.