Ακόμη μία περίπτωση εκμετάλλευσης ναυτικού: Α’ Μηχανικός είναι απλήρωτος για 7 χρόνια

Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF) ανέφερε μια ακόμη περίπτωση εκμετάλλευσης όπου οι ναυτικοί δεν πληρώνονται και οι διεθνείς συμβάσεις δεν τηρούνται.

Επισημαίνουν την αδυναμία των κρατών σημαίας να τηρήσουν τους κανονισμούς που υιοθέτησαν και τη ζημιά που προκαλεί στη φήμη της χώρας.

Η τελευταία περίπτωση αφορά ένα πλοίο που είναι νηολογημένο στην Τανζανία από το 2021. Σύμφωνα με την ITF, ο πλοιοκτήτης αυτού του πλοίου έχει ιστορικό να μην πληρώνει μέλη του πληρώματος, αλλά σε αυτήν την περίπτωση, ξεχωρίζουν έναν Α’ μηχανικό που εργάζεται στο πλοίο για 10 χρόνια και είναι απλήρωτος τα τελευταία 7! Λένε ότι ο ναυτικός μετά βίας μπορεί να κατέβει από το πλοίο, και κατά παράβαση των διεθνών κανονισμών εργάζεται χωρίς σύμβαση.

«Η ITF ανησυχεί για τον Abdul Naser Saleh», δήλωσε ο Mohamed Arrachedi, Συντονιστής του Δικτύου της ITF για τον Αραβικό κόσμο και το Ιράν. «Δεν μπορεί να συντηρήσει την οικογένειά του. Δεν μπορεί ούτε καν να δει τα παιδιά του. Αντιμετωπίστηκε ως σκλάβος. Πρέπει να πληρωθεί ό,τι του οφείλει και να του επιτραπεί να επιστρέψει στο σπίτι του χωρίς καθυστέρηση». Αναφέρουν ότι ο Σάλεχ, ένας Σύρος υπήκοος, ναυτολογήθηκε στο πλοίο στις 20 Σεπτεμβρίου 2021, ως μηχανικός και συνεχίζει σε αυτήν την θέση μέχρι σήμερα. Υποστηρίζουν, «Έχει εξαπατηθεί και παραπλανηθεί από τους πλοιοκτήτες να παραμείνει στη θέση του, ενώ άλλα μέλη του πληρώματος μπαρκάρουν και ξεμπαρκάρουν κανονικά».

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αναφέρουν ότι ο Saleh σπάνια ήταν εκτός πλοίου. Το πλοίο με το όνομα Al Maha, είναι ένα Ro-Ro που μετατράπηκε σε φορτηγό πλοίο και λειτουργεί ως μεταφορέας ζώων. Το πλοίο των 1.600 dwt είναι ηλικίας 43 ετών και επί του παρόντος ανήκει σύμφωνα με την ITF στην Abalkhail Marine Navigation και λειτουργεί έξω από την Τζέντα. Ο Σάλεχ μπόρεσε να βγει στη στεριά για να δει την οικογένειά του όταν το πλοίο σταματά στο Σουδάν, αλλά δεν έχει δει τα άλλα μέλη της οικογένεια του που βρίσκονται στην Αίγυπτο τα τελευταία 10 χρόνια.

Η ITF αναφέρει ότι κατά την διάρκεια αυτών των χρόνων άλλα μέλη του πληρώματος ξεμπαρκάρουν και μπαρκάρουν κανονικά από το πλοίο. Έξι Σουδανοί ναυτικοί απολύθηκαν πρόσφατα και κατεβλήθησαν οι δύο μηνών μισθοί που τους οφείλονταν. Ωστόσο, η ITF λέει ότι υπάρχουν επί του παρόντος άλλοι εννέα Σύροι ναυτικοί στο πλοίο που επίσης δεν έχουν πληρωθεί από τον Ιούλιο του 2022.

Αναφέρουν ότι κάποια μέλη του πληρώματος πιστεύεται ότι έχουν κινηθεί νομικά εναντίον της εταιρείας για απλήρωτους μισθούς. Σύμφωνα με την ITF βάσει της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, ένα πλοίο θεωρείται τεχνικά εγκαταλελειμμένο εάν το πλήρωμα δεν έχει πληρωθεί για περισσότερο από δύο μήνες.

Παρεμβαίνοντας για λογαριασμό των ναυτικών, η ITF αναφέρει ότι έχει έρθει σε επαφή και με αξιωματούχους της ναυτιλίας στη Σαουδική Αραβία και την Τανζανία. Οι Σαουδάραβες επιθεώρησαν το πλοίο, το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος ελλιμενισμένο στη Τζέντα, και ανέφεραν ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη. Η Τανζανία απάντησε στην ITF λέγοντας ότι εξετάζει την υπόθεση.

Η ITF επισημαίνει ότι η Τανζανία δήλωσε ότι ανέστειλε το νηολόγιο της τον Ιανουάριο του 2018 μετά από μια σειρά περιστατικών που αφορούσαν πλοία που φέρουν τη σημαία της. Επί του παρόντος, η ITF αναφέρει ωστόσο ότι 11 πλοία που είναι νηολογημένα στην Τανζανία απαγορεύονται από διάφορα λιμάνια βάσει του Μνημονίου του Παρισιού ή κατά μήκος της ακτής του Ατλαντικού της Βόρειας Αμερικής. Υπογραμμίζουν επίσης ότι το Μνημόνιο του Παρισιού έχει συμπεριλάβει στη μαύρη λίστα την Τανζανία προειδοποιώντας τους επιθεωρητές λιμένων ότι τα πλοία της είναι μεταξύ αυτών με τον υψηλότερο κίνδυνο για την μη τήρηση των κανονισμών.

Όπως αναφέρει η ITF , το Al Maha νηολογήθηκε εκ νέου στην Τανζανία για μια τετραετία μόλις τον Δεκέμβριο του 2021. Η ITF πιστεύει ότι αυτό είναι ένα σημάδι ότι η Τανζανία νηολογεί ξανά πλοία ξένης πλοιοκτησίας. Αναφέρουν τη ζημιά που προκαλούν αυτές οι υποθέσεις στη φήμη της Τανζανίας και καλούν τις αρχές να παρέμβουν για την επιβολή τον κανονισμών σχετικά με την τήρηση της σύμβασης ναυτικής εργασίας και την προστασία των δικαιωμάτων των ναυτικών.

Διαβάστε ακόμα