Η Αυστραλιανή Αρχή για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (AMSA) δημοσίευσε πρόσφατα ένα Δελτίο ευαισθητοποίησης για την ασφάλεια, εστιάζοντας στους κινδύνους απώλειας εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα.
Να υπενθυμίσουμε ότι, κατά μέσο όρο, περίπου 1500 εμπορευματοκιβώτια χάνονται στη θάλασσα κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Όπως αναφέρεται στο Allianz Safety and Shipping Review το 2019: «Αν και δεν είναι ασυνήθιστο να χάνονται τα εμπορευματοκιβώτια στη θάλασσα, οι κίνδυνοι που δημιουργούνται από τις καιρικές συνθήκες, την ανεπαρκή ασφάλιση αλλά και τα περιβαλλοντολογικά που προκύπτουν έχουν σαν αποτέλεσμα αυτό το ζήτημα προκαλεί αυξανόμενη ανησυχία».
Η AMSA υπογραμμίζει πώς η απώλεια κοντέινερ επηρεάζει το περιβάλλον και θα πρέπει να ληφθούν μέτρα προκειμένου να αποφευχθούν τέτοια συμβάντα. Η απώλεια εμπορευματοκιβωτίων συχνά οδηγεί σε ζημιές στο κύτος των πλοίων, ενώ είναι επιβλαβές για το περιβάλλον, καθώς και είναι σημαντικός κίνδυνος για άλλα πλοία και αλιευτικές δραστηριότητες στην περιοχή. Τέτοια περιστατικά δυσφημούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία και μπορούν επίσης να κοστίσουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια.
Μεταξύ των άλλων, η αρχή μελετάει περιπτώσεις από περιστατικά, δεδομένα επιθεωρήσεων και στρατηγικών από την AMSA για την πρόληψη της απώλειας κοντέινερ.
Όπως εξηγήθηκε, το 2020, η AMSA διεξήγαγε μια εκστρατεία επιθεώρησης με επίκεντρο την σωστή στοιβασία και ασφάλιση των εμπορευματοκιβωτίων. Κατά τη διάρκεια αυτής της εκστρατείας, επιθεωρήθηκαν 208 πλοία, με την συντριπτική πλειοψηφία αυτών να έχουν σωστή στοιβασία και ασφάλιση των εμπορευματοκιβωτίων που μετέφεραν.
Με βάση τα παραπάνω, η AMSA παρέχει τις ακόλουθες οδηγίες για τη βελτίωση της ασφάλισης των εμπορευματοκιβωτίων και την πρόληψη της απώλειας τους.
– Παρακολούθηση και συντήρηση ρυθμίσεων ασφάλισης φορτίου και συντήρηση.
– Διαδικασίες και εκπαίδευση.
– Προετοιμασία για κακοκαιρία.
Τα βασικά σημεία εστιάζονται:
1. Το πλήρωμα του πλοίου πρέπει να είναι εξοικειωμένο με το εγκεκριμένο εγχειρίδιο ασφάλισης φορτίου.
2. Τα εμπορευματοκιβώτια πρέπει να στοιβάζονται και να ασφαλίζονται σύμφωνα με το εγκεκριμένο εγχειρίδιο ασφάλισης φορτίου.
3. Θα πρέπει να εξεταστεί η προσθήκη έξτρα ασφάλισης των εμπορευματοκιβωτίων όταν αναμένεται κακοκαιρία.
4. Σωστή παρακολούθηση και εξέλιξη του καιρού.
5. Ο εξοπλισμός και τα εξαρτήματα ασφάλισης φορτίου πρέπει να ελέγχονται και να συντηρούνται τακτικά.
Διαβάστε ακόμα: 200 εκ. δολάρια μπορεί να κοστίσει η απώλεια των εμπορευματοκιβωτίων από το ONE APUS!