Η Niels Winther βλέπει αύξηση των αιτήσεων για θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές κοντέινερ, τις οποίες εκτελεί η Grimaldi Lines με τα δρομολόγια της γραμμής της που συνήθως καλούνται από το Esbjerg, το μεγαλύτερο λιμάνι στη Δύση της Δανίας.
“Τους δύο τελευταίους μήνες οι αιτήσεις για τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων έχουν πολλαπλασιαστεί. Φαίνεται ότι πολλοί από τους πελάτες μας βιώνουν επίσης μια θετική αλλαγή, με την αύξηση των εξαγωγών τους”, εξηγεί ο Simon Helsing, Διευθυντής Πωλήσεων στη Niels Winther, που δρα για λογαριασμό της Grimaldi Lines στο λιμάνι του Esbjerg.
“Έχουν υπάρξει πιο συχνές αποστολές από τη Δανία προς άλλους προορισμούς της Μεσογείου, όπως είναι η Ελλάδα και το Ισραήλ, κάτι που πιθανόν να σχετίζεται με τη συνολική αποκατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας. Αλλά έχουμε δει επίσης μεγαλύτερη ζήτηση για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ευρώπη προς τη Λατινική Αμερική”, λέει ο Simon Helsing και συνεχίζει: “Η Grimaldi Lines έχει τακτικά δρομολόγια στη Μεσόγειο, τη Νότια Αμερική και τη Δυτική Αφρική. Με αυτή την έννοια, τα οικονομικά προβλήματα στη Νότια Ευρώπη επηρέασαν αναπόφευκτα τις εισαγωγές και τις εξαγωγές στις χώρες αυτές”.
Οι μακροοικονομικοί δείκτες φαίνεται να επιβεβαιώνουν αυτές τις εμπορικές διακυμάνσεις. Σύμφωνα με τις στατιστικές των Ηνωμένων Εθνών για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο, οι ανεπτυγμένες οικονομίες στην Ευρώπη επλήγησαν από μια ύφεση στο εμπόριο την περίοδο 2007-2009, φτάνοντας από τους 1,127 δισεκατομμύρια μετρικούς τόνους φορτίου που φορτώθηκε το 2.007 στους 1,008 δισεκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2009. Η ποσότητα του φορτίου αυξήθηκε ελαφρά μέχρι το 2011, φθάνοντας τα 1,110 δισεκατομμύρια μετρικούς τόνους εμπορευμάτων που φορτώθηκαν σε ευρωπαϊκά λιμάνια το 2011.
Η Δανία έχει περάσει από μια παρόμοια κατάσταση, με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων να πέφτει κατακόρυφα το 2009 και σιγά-σιγά να αυξάνεται τα επόμενα έτη.
Οι στατιστικές των Ηνωμένων Εθνών για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, δείχνουν ότι η ποσότητα των TEU που φορτώθηκαν στην Δανία αυξήθηκε από 740.682 το 2008 σε 621.546 το 2009.
Τα στοιχεία για το 2011 δείχνουν μια εμφανή βελτίωση, καθώς μέχρι και 783.156 TEU διέρχονται εκείνη την περίοδο από τα λιμάνια της Δανίας.