ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αναμένεται να συνεχιστεί η ζήτηση για τάνκερ

nautilia_

Η ζήτηση για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου είναι σήμερα ισχυρή και οι δύο τομείς της αγοράς απολαμβάνουν μια εκτεταμένη χειμερινή σεζόν με υψηλά κέρδη, σύμφωνα με το συμβούλιο Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (BIMCO).

Τα κέρδη στην αγορά spot τον Ιανουάριο για VLCC και Suezmax έφτασαν στις κορυφαίες στιγμές τους μέχρι και τα 70.000 και 65.000 δολάρια ανά ημέρα, αντίστοιχα.

Για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων, τα Handysizes άγγιξαν τα 35.000 δολάρια ανά ημέρα στο 4ο τρίμηνο πριν κατευθυνθούν νότια τον Ιανουάριο, για να ανακάμψουν κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου.

Στην αγορά των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων, οι ναύλοι στην αγορά spot εκτινάχθηκαν τον Οκτώβριο και έχουν καταφέρει να παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα από τότε. Τυχαίνουν, επίσης, αυξημένης ζήτησης από την πτώση των τιμών του πετρελαίου, καθώς αναπτύχθηκαν περισσότερες ευκαιρίες αρμπιτράζ σε συνδυασμό με μια ισχυρή εποχιακή άνοδο.

“Φαίνεται να επιβεβαιώνεται ότι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου ανταποκρίνονται πλέον στο βελτιωμένο εμπορικό περιβάλλον πλέοντας με μεγαλύτερη ταχύτητα”, λέει το BIMCO, προσθέτοντας ότι το slow steaming παραμένει σημαντικό ώστε να διασφαλιστεί ότι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων να μην ασκήσουν πίεση στους ναύλους.

“Πολύς λόγος για το απότομο contango των τιμών του πετρελαίου (όπου η μελλοντική τιμή είναι υψηλότερη από την τρέχουσα τιμή) έγινε κατά τη διάρκεια του χειμώνα για το αν θα μπορούσε να μεταφραστεί σε μια ευρεία μετατροπή των μεγάλων δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου σε πλωτές μονάδες αποθήκευσης. Μια τέτοια εξέλιξη θα μπορούσε να τονώσει τη ζήτηση και να στείλει ψηλότερα τους ναύλους. Μέχρι στιγμής, δεν έχουμε δει να γίνεται κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, καθώς οι ιδιοκτήτες όπως και οι κερδοσκόποι οι οποίοι θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτήν το ράλι των τιμών δεν φάνηκαν πρόθυμοι να συμμετάσχουν. Η πλωτή αποθήκευση έχει εμφανίστηκε σε περιορισμένο βαθμό”, σύμφωνα πάντα με το συμβούλιο.

Δώδεκα νέες παραγγελίες VLCC, έξι παραγγελίες Suezmax και τέσσερις Aframaxes έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής το 2015. Αυτές έχουν ανεβάσει το βιβλίο παραγγελιών τάνκερ αργού κατά 4,5%. Οι παραγγελίες για πλοία τύπου VLCC έχουν μοιραστεί μεταξύ των τριών κορυφαίων κατασκευαστών, ενώ οι παραγγελίες για Suezmax και Aframax έγιναν όλες προς Κίνα. Η Κίνα παραμένει ο κατασκευαστής που προσφέρει τις χαμηλότερες τιμές για τη ναυπήγηση νέων πλοίων.

Ο στόλος VLCC αυξήθηκε πέρυσι κατά 2,3% και βρίσκεται σε καλό δρόμο για το 3,1% το 2015, εφόσον παραμείνει αμετάβλητος ο αριθμός των διαλύσεων.

Η BIMCO προβλέπει αύξηση του συνολικού στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου κατά 5,0% το 2015, τον ταχύτερο ρυθμό από το 2010. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την τρίτη συνεχόμενη χρονιά με αύξηση του ρυθμού αύξησης του στόλου των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων, δεδομένου ότι έφθασε στο χαμηλότερο σημείο του το 2012 με 2,0%.

Για Μάρτη/Μάιο, η BIMCO αναμένει τα κέρδη για τα VLCCs να φτάσουν τα 30.000-50.000 δολάρια ανά ημέρα, για τα Suezmax δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου τα 30.000-55.000 δολάρια ανά ημέρα και για τα Aframaxes τα κέρδη που αναμένονται κυμαίνονται στα 20.000-40.000 δολάρια ανά ημέρα.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς προϊόντων, η BIMCO αναμένει τα κέρδη στις γραμμές με σημείο αναφοράς την περιοχή από τον Περσικό Κόλπο ως την Ιαπωνία για τα LR2s να μείνουν περίπου στα 15.000-25.000 δολάρια ανά ημέρα. Τα LR1 πλοία θα διατηρηθούν στην ισχυρότερη αγορά, και η BIMCO αναμένει κέρδη περίπου 15.000-25.000 δολαρίων ανά ημέρα.

Ο μέσος όρος των κερδών των MR βρίσκεται κάπως πιο κάτω στα 12.000-24.000 δολάρια ανά ημέρα, με τις μέσες τιμές των Handysize να παραμένουν εξίσου ισχυρές στο επίπεδο των 15.000-25.000 δολαρίων ανά ημέρα.