Το στέλεχος Omicron του Covid-19, που εντοπίστηκε για πρώτη φορά στη Νότια Αφρική την περασμένη εβδομάδα, προκαλεί ήδη μεγάλα προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων σε όλο τον κόσμο.
Οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί έχουν ήδη επιβληθεί σε χώρες, οι οποίες είναι βασικοί κόμβοι, και οι οποίες ανησυχούν ότι αυτή η μετάλλαξη είναι πιο μεταδοτική από προηγούμενα στελέχη.
Η Σιγκαπούρη, ένας από τους σημαντικότερους κόμβους αλλαγής πληρωμάτων στον κόσμο, έχει απαγορεύσει την είσοδο στη χώρα πλοίων από την Αφρική, ενώ ένας άλλος σημαντικός κόμβος της Ασίας, το Χονγκ Κονγκ, έχει βάλει 44 χώρες σε λίστα υψηλού κινδύνου, δηλαδή πλοία που έχουν καταπλεύσει σε αυτές τις χώρες 21 ημέρες ή λιγότερες από την άφιξη στην κινεζική πόλη δεν θα επιτρέπεται να αλλάξουν πλήρωμα.
Η μετάλλαξη όμικρον ήρθε σε μία περίοδο στην οποία είχε εκτονωθεί σε κάποιο βαθμό το πρόβλημα με τις αλλαγές πληρωμάτων, και σύμφωνα με στοιχεία, όλο και λιγότεροι ναυτικοί ήταν εκείνοι οι οποίοι παρέμεναν στο πλοίο ενώ είχε λήξει η σύμβαση τους.
Έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα το πόσο σημαντικό είναι οι ναυτικοί να θεωρηθούν από όλες τις χώρες ως key workers, και να μπορούν να μπαρκάρουν και να ξεμπαρκάρουν ομαλά, κυρίως όταν υπάρχει και κάποια επείγουσα κατάσταση υγείας.
Εκτός της απαγόρευσης αλλαγής πληρωμάτων του σημαντικού κόμβου του Κέιπ Τάουν, η καραντίνα που θα πρέπει να κάθονται οι ναυτικοί όταν μπαρκάρουν ή ξεμπαρκάρουν από αρκετές χώρες θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Η ελπίδα όλων είναι να βρεθεί μία λύση για τους ναυτικούς, γιατί κανείς δεν θέλει να ξανά ζήσει την ανθρωπιστική κρίση των προηγούμενων μηνών. Ας ελπίσουμε αυτή τη φορά να μην επαναληφθούν τα λάθη που έγιναν από την πλειοψηφία των χωρών, και ιδιαίτερα των ασιατικών.