Ανησυχητική η άνοδος της πειρατείας στη Νοτιοανατολική Ασία

peiratiki_epithesi_

Μια έκθεση από μια κορυφαία εταιρεία σε ναυτιλιακά ζητήματα προειδοποιεί ότι τα νερά της Νοτιοανατολικής Ασίας εξακολουθούν να βιώνουν το μεγαλύτερο αριθμό των περιστατικών θαλάσσιου εγκλήματος για το τρέχον έτος, συγκρινόμενα με άλλα παραδοσιακά “καυτά σημεία” πειρατικής δραστηριότητας.

Η Dryad Maritime, προειδοποιεί για μια αυξανόμενη απειλή από τη πειρατεία στη Νοτιοανατολική Ασία, μετά την κυκλοφορία της έκθεσης της για το δεύτερο τρίμηνο. Η προειδοποίηση έρχεται στον απόηχο της πιο πρόσφατης πειρατείας του τάνκερ MT Moresby 9 στα νησιά Anambas στις 4 Ιουλίου, όταν οι πειρατές κράτησαν όμηρους τους ναυτικούς πριν κλέψουν μέρος του 2.200 τόνων φορτίου πετρελαίου εσωτερικής καύσης (MGO). Η θέση του πλοίου παραμένει ακόμη άγνωστη.

Η έκθεση αναφέρει ότι μόνο φέτος έχουν καταγραφθεί 12 κρούσματα επιβιβάσεων σε πλοία που ακολουθούσαν την πορεία τους και επιπλέον 19 περιστατικά ληστειών, αποπειρών ληστείας ή ύποπτων προσεγγίσεων κατά το αγκυροβόλιο στα ανατολικά των Στενών της Σιγκαπούρης. Το MT Ai Maru ήταν το πέμπτο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς προϊόντων πετρελαίου που κρατήθηκε σε ομηρία από τον Απρίλιο του 2014, όταν δέχθηκε επίθεση στο τέλος του περασμένου μήνα.

Σύμφωνα με το think-tank Nautilus Institute for Security and Sustainability (NISS), η αύξηση της πειρατείας στη Νοτιοανατολική Ασία, αποδίδεται σε μια σειρά από αιτίες. Αυτές περιλαμβάνουν την υπεραλίευση, την κακή ρύθμιση των θαλάσσιων μεταφορών, τα συνδικάτα του οργανωμένου εγκλήματος, την εκτεταμένη φτώχεια και πολιτικά υποκινούμενες ομάδες. Η αύξηση του εμπορίου της Νοτιοανατολικής Ασίας αποτελεί προφανώς ένα επιπλέον κίνητρο για τους πειρατές.

Το συνολικό εμπόριο στην Ασία αυξήθηκε κατά 16,8% σε 2,1 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2011 από το 2010. Ειδικότερα, οι ασιατικές εξαγωγές ορυκτών καυσίμων και πετρελαίου, καθώς και των προϊόντων απόσταξης τους άξιζαν 228 δισεκατομμύρια δολάρια το 2011.

Οι απειλές στην περιοχή αυξάνονται την ίδια στιγμή που η Dryad Maritime προχωρά στο άνοιγμα νέων γραφείων στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, παρέχοντας στις περιφερειακές εταιρείες καλύτερη πρόσβαση στο αναπτυσσόμενο πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών.

“Η ομάδα αναλυτών μας εκτιμά ότι τουλάχιστον μία συμμορία δραστηριοποιείται στα ανατολικά της Σιγκαπούρης, καταλαμβάνοντας μικρά δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων και κλέβοντας φορτία καυσίμων”, δήλωσε ο Ian Millen, γενικός διευθυντής της Dryad Maritime.

“Οι εγκληματίες γνωρίζουν τη λειτουργία των μηχανισμών των πλοίων και των ενεργειών για την εκτέλεση μεταφορών από πλοίο σε πλοίο. Χωρίς περαιτέρω προληπτικές προσπάθειες εκ μέρους των τοπικών ναυτικών δυνάμεων για την καταπολέμηση αυτού του εγκλήματος, προβλέπουμε περαιτέρω συμβάντα αυτού του τύπου στην περιοχή”, πρόσθεσε.

Η Dryad Maritime έχει επίσης προειδοποιήσει τους ναυτικούς που διέρχονται από την νότιες Φιλιππίνες και τις παρακείμενες ακτές να βρίσκονται σε επιφυλακή μετά την επίθεση στο σκάφος MY Catherine, κατά τη διάρκεια του 2ου τριμήνου.

Η προειδοποίηση της Dryad έρχεται ενώ η Διοίκηση Ασφάλειας της Ανατολική Sabah (Eastern Sabah Security Command-Esscom) έχει αναφερθεί να προχωρά σε έκτακτες περιπολίες για τα εμπορικά σκάφη, ώστε να συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας στη θάλασσα στην περιοχή.