ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Απειροελάχιστα κέρδη φέρνουν τα μεγάλα τάνκερ

big_tankers_

Οι ιδιοκτήτες των μεγάλων τανκερ παρουσιάζουν ακόμα αρνητικά αποτελέσματα, με τα περισσότερα δρομολόγια να τους αποφέρουν απειροελάχιστα κέρδη. Την περασμένη εβδομάδα, τα κέρδη στην αγορά VLCC του Κόλπου ήταν 6.000 δολάρια ανά ημέρα, μ’ ακόμη χειρότερα αποτελέσματα σε Δύση και Ανατολή.

Παραδόξως, η τάση περιορίσθηκε μόνον στην αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου/Δυτικής Αφρικής με περίπου 20.000 δολαρία ανά ημέρα. Τα Med/Med ταξίδια των suezmaxes μετά βίας επηρεάζονται με πάνω από 10.000 δολάρια ανά ημέρα.

Ένα μικρό βάρος τέθηκε για τα aframaxes με την αγορά της Καραϊβικής/Αμειρκάνικου Κόλπου και του Ανατολικού Κόλπου να παρουσιάζει κέρδη περίπου 20.000 δολάρια ανά ημέρα.
Τα κέρδη στα πλοία μεταφοράς προϊόντων έχουν αρχίσει να ανακάμπτουν λίγο. Ακόμα, δεν είναι στα επίπεδα του 2013, όταν σημειώθηκε μια έκρηξη νέων παραγγελιών.

Τα κέρδη ανά ημέρα στην αγορά AG/Ιαπωνίας των LR1 και LR2 βρίσκονται περίπου στα 16.000- 18.000 δολάρια. Ο μ.ο. της τρέχουσας χρονιάς βρίσκεται περίπου στα 10-11,000 δολάριο ανά ημέρα. Ο κορυφαίος προορισμός του περασμένου έτους, ο Ατλαντικός, που παρουσιάζει μέσες αποδοχές από 15 έως 20.000 δολάρια, τώρα βρίσκεται κάτω από τα 10.000 δολάρια ανά ημέρα.

Σημαντικό ρόλο στα αποτελέσματα των απειροελάχιστων κερδών παίζουν η υπερπροσφορά πλοίων σε σχέση με την απαιτούμενη χωρητικότητα καθώς και η πτώση στις εισαγωγές βενζίνης στις ΗΠΑ.

Ο δείκτης MR αναμένεται να βελτιωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, διότι πολλά από τα παλαιότερα τάνκερ θα πρέπει να αποσυρθούν και ορισμένα πλοία μονού κύτους θα πρέπει να καταργηθούν σταδιακά, ενώ νεότευκτα βρίσκονται υπό παραγγελία.

Σύμφωνα με τη συμβουλευτική εταιρεία Clarkson Research, τα ακάθαρτα προϊόντα (dirty products) έχουν διπλασιαστεί το μέσο όρο των κερδών που παρουσίαζαν το 2013 με την αγορά Καραϊβικής/ΗΠΑ να κινείται στα 20.000 δολάρια ανά ημέρα.