ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Αψιμαχίες στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών!

mitilini_nel_lines_elliniki_aktoploia_

H αγανάκτηση των κατοίκων της Λήμνου, αλλά και όλου του Βορείου Αιγαίου, εκφράστηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), που συζήτησε το αίτημα της ΝΕΛ για παράταση της δρομολόγησης του «Ταξιάρχης» στην άγονη γραμμή Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα. Στη συζήτηση, φυσικά, τέθηκαν και όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νησιώτες με τα πλοία τής ΝΕΛ, όπως είναι οι αλλεπάλληλες ακυρώσεις δρομολογίων, οι πολύωρες καθυστερήσεις και οι συχνές βλάβες, αλλά και το πολύ μεγάλο πλήγμα που δέχονται οι τοπικές οικονομίες των νησιών όταν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ματαιώνονται τα τακτικά δρομολόγια των πλοίων.

Η ΝΕΛ δέχθηκε πως τα περισσότερα από όσα ειπώθηκαν, ήταν αληθή, άλλωστε θα ήταν πολύ δύσκολο να αντικρούσει τα επιχειρήματα των εκπροσώπων του Βορείου Αιγαίου από τη στιγμή που μόλις τη Δευτέρα δύο δρομολόγια πλοίων της δεν πραγματοποιήθηκαν («Θεόφιλος» και «Μυτιλήνη»). Όμως η ΝΕΛ προσπάθησε να εκτρέψει την κριτική που δέχθηκε, προς την κατεύθυνση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου (και γενικότερα την κυβέρνηση) και την Τράπεζα Πειραιώς.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, υποστήριξε πως η εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών, στη σημερινή οικονομική συγκυρία, με σύγχρονα και γρήγορα πλοία απαιτεί μια ετήσια δαπάνη 300 εκατ. ευρώ, αλλά το Ελληνικό Δημόσιο δαπανά μόλις 70 εκατομμύρια. Στο κράτος και τον τρόπο που αυτό πληρώνει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, απέδωσε ο κ. Αβραντίνης και την αδυναμία της εταιρείας να προμηθευτεί καύσιμα για τα πλοία της. Για άλλη μια φορά, κατηγόρησε την Τράπεζα Πειραιώς για τη μη χρηματοδότηση της ΝΕΛ, με στόχο να την οδηγήσει σε χρεωκοπία. Μάλιστα ανέφερε χαρακτηριστικά πως η εταιρεία την τελευταία στιγμή κατάφερε να πάρει τις εγγυητικές επιστολές για τη συνέχιση των δρομολογίων των πλοίων, κι αυτές μετά από απόφαση του Πρωτοδικείου Μυτιλήνης, θέλοντας να δείξει πώς αντιμετωπίζεται η εταιρεία από την Τράπεζα Πειραιώς.

Ακόμη, ο κ. Αβραντίνης επανέλαβε τη δήλωση που είχε κάνει στις αρχές του χρόνου, σε άλλη συνεδρίαση του ΣΑΣ, (προ)καλώντας όποιον επιθυμεί να πάρει τις άγονες γραμμές τής ΝΕΛ και να τις εκμεταλλευτεί.

Στο περιθώριο της συνεδρίασης του ΣΑΣ, ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, και ο αντιδήμαρχος Παναγιώτης Τσανταρλιώτης συναντήθηκαν με τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και του εξέθεσαν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο νησί λόγω των ματαιώσεων των δρομολογίων.

Οι εγγυητικές

Την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή εξέδωσε η Τράπεζα Πειραιώς τις εγγυητικές επιστολές που χρειαζόταν η ΝΕΛ προκειμένου να συνεχίσει τα δρομολόγια των άγονων γραμμών. Οι εγγυητικές επιστολές έχουν ισχύ μέχρι την εκδίκαση της Παρασκευής 4 Ιουλίου, οπότε και είναι προγραμματισμένο να εξετασθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων τής ΝΕΛ.

Η Τράπεζα Πειραιώς ζήτησε αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης, επικαλούμενη αδυναμία των νομικών συμβούλων της να παραστούν στη συνεδρίαση λόγω άλλων υποχρεώσεών τους. Η ΝΕΛ έως χθες δεν είχε δεχθεί την αναβολή και ζητούσε σε περίπτωση που το δικαστήριο δεχόταν το αίτημα της άλλης πλευράς, να επεκταθεί η ισχύς των εγγυητικών επιστολών.

Παράλληλα, με εξώδικο που στάλθηκε στη ΝΕΛ, η Τράπεζα Πειραιώς καλούσε την εταιρεία να παραλάβει 1,2 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί μέρος της χρηματοδότησης που προβλέπεται να χορηγηθεί μέσα από τη συμφωνία εξυγίανσης. Η ΝΕΛ απάντησε στην Τράπεζα πως τα παραπάνω χρήματα έχουν παραχωρηθεί στην Π.Ν.Ο. προκειμένου να πληρωθούν τα οφειλόμενα στους ναυτικούς της.

emprosnet.gr