Αύξηση του κόστους διαχείρισης του πλοίου «βλέπουν» οι ναυτιλιακοί αναλυτές

maersk_line_

Αύξηση του κόστους διαχείρισης του πλοίου «βλέπουν» για την τρέχουσα χρονιά και για το 2015 οι ναυτιλιακοί αναλυτές μετά από δύο χρόνια μειώσεων του κόστους, κυρίως λόγω της πτώσης τιμών στο επίπεδο των υπηρεσιών προς τη Ναυτιλία.

Οι αναλύσεις έχουν γίνει από την διεθνή εταιρεία ναυτιλιακών συμβούλων Moore Stephens και επισημαίνονται στο εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτίο του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny αλλά και στη μηνιαία ενημέρωση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Committee) του Λονδίνου.

Ειδικότερα:

Το κόστος διαχείρισης του πλοίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί περίπου κατά 3% το 2014 αλλά και το 2015 με τους μισθούς του πληρώματος και το κόστος επισκευών & συντήρησης να αποτελούν τις κατηγορίες δαπανών, που αναμένεται να αυξηθούν πιο πολύ.
Αντίθετα, το 2013 το συνολικό κόστος λειτουργίας στον κλάδο της Ναυτιλίας είχε μειωθεί κατά 0,3% ενώ το 2012 υπήρχε, κατά μέσο όρο, μείωσης 1,8% στο λειτουργικό κόστος.

Οι εκτιμήσεις για τη φετινή χρονιά αλλά και για την επόμενη βασίζονται από τις απαντήσεις, που δόθηκαν στο πλαίσιο έρευνας, από βασικούς παράγοντες της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας, κυρίως πλοιοκτήτες και διαχειριστές στην Ευρώπη και την Ασία.
Σε ότι αφορά τα αποτελέσματα των δύο προηγούμενων ετών, όπως σημειώνεται από το Committee, τα συμπεράσματα αναφέρονται στην ιστοσελίδα opcostonline.com, που αποτελεί ένα εργαλείο για το λειτουργικό κόστος των πλοίων.

Από εκεί και πέρα:

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το κόστος μισθοδοσίας αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,4% το 2014 και κατά 2,6% το 2015.
Το 2013 το κόστος μισθοδοσίας των πληρωμάτων είχε συνολική μέση αύξηση κατά 0,2% σε σύγκριση με το 2012, κατά το οποίο υπήρχε μείωση του κόστους κατά 0,2% σε σύγκριση με το 2011. Δηλαδή, το κόστος των πληρωμάτων είχε, ουσιαστικά, παραμείνει σταθερό στα επίπεδα του 2011.
Ειδικότερα, στα δεξαμενόπλοια το κόστος των πληρωμάτων παρουσίασε, κατά μέσο όρο, το 2013 αύξηση κατά 1,8% ενώ το 2012 είχε καταγράψει μείωση κατά 2,3% σε σύγκριση με το 2011.
Για τα φορτηγά πλοία, η συνολική μέση μείωση του κόστους του πληρώματος ήταν πέρυσι 0,5% σε σύγκριση με το 2012. Επίσης, 0,5% μείωση υπήρχε το 2012 συγκριτικά με το 2011.
Τέλος, οι δαπάνες για τα έξοδα του πληρώματος παρέμειναν αμετάβλητες με την πάροδο του 2013 στον τομέα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αν και η διαχείριση πλοίων μεταφορικής ικανότητας μεταξύ 100 και 1.000 TEU (είναι μονάδα μέτρησης κοντέϊνερ και η αναφορά σχετίζεται με τα μικρά πλοία), είχε καταγράψει ένα 1,7% αύξηση των εν λόγω δαπανών για το 2013.

• Άλλα έξοδα, που αφορούν το πλήρωμα (κυρίως τροφοδοσία κ.λπ) αναμένεται να καταγράψουν αύξηση κατά 1,9% και κατά 2,1%, αντίστοιχα, το 2014 και το 2015.
Πάντως, το 2013 οι δαπάνες τροφοδοσίας ήταν συνολικά μειωμένες κατά 1,9% σε σύγκριση με το 2012, οπότε είχε υπάρξει και άλλη μείωση κατά 2,1% σε σύγκριση με το 2011. Η μεγαλύτερη μείωση σε αυτού του είδους τα έξοδα καταγράφτηκε, πέρυσι, στα πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCCs), όπου έφτασε στο 5,5%. Στον αντίποδα βρέθηκαν τα μικρότερα δεξαμενόπλοια (χωρητικότητας από 5.000- 10.000 τόνους) όπου υπήρξε αύξηση αυτών των δαπανών κατά 6%.

Το κόστος επισκευών και συντήρησης αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,3% το 2014 και κατά 2,4% το 2015.
Αντίθετα, το 2013 υπήρχε μια γενική μείωση στις δαπάνες επισκευής και συντήρησης της τάξης του 0,4% σε σύγκριση με τη μείωση του 1,9%, που είχε καταγραφεί το 2012. Η πιο σημαντική μείωση του κόστους καταγράφηκε για φορτηγά πλοία μεταξύ 10.000 και 20.000 dwt (7,2% ), ενώ το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ως αύξηση ήταν για τα χωρητικότητας 40.000 έως 50.000 CBM-δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων (3,6%).

Τα έξοδα ασφάλισης P & I αναμένεται να αυξηθούν κατά 2% το 2014 και κατά 2,2% το 2015.
Πάντως, το 2013 το κόστος ασφάλισης είχε μειωθεί κατά 0,3% ενώ το 2012 υπήρχε μείωση- ρεκόρ στα ασφάλιστρα ύψους 6,2%. Δηλαδή, εφόσον υπάρξουν οι αναμενόμενες αυξήσεις ούτε το 2015 δεν θα φτάνουν τα ασφάλιστρα στο υψηλό κόστος του 2011, οπότε ήταν και πολύ αυξημένες οι αξίες των πλοίων.

Τέλος:
Τα έξοδα δεξαμενισμού αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,1% το 2014 και κατά 2,2% το 2015, ενώ οι δαπάνες για ανταλλακτικά αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,1% και 2,2% κατά την ίδια περίοδο.
Ακόμα, οι ερωτηθέντες αναμένουν μελλοντικές αυξήσεις του 1,7% και 2,0%, αντίστοιχα, στο κόστος των λιπαντικών στα δύο υπό εξέταση έτη.

pireas2day.gr