Συνολικά 40 εκατομμύρια dwt φορτηγών πλοίων θα οδηγηθούν για διάλυση το τρέχον έτος, πρόεβλεψε η BIMCO την Παρασκευή. Εάν “πέσει μέσα”, το 2016 θα είναι το έτος με τη μεγαλύτερη δραστηριότητα διάλυσης που θα έχει καταγραφεί, με το 2015 να έχουν πάει για παλιοσίδερα 30 εκατομμύρια dwt, και 14 εκατομμύρια το 2014.
Ωστόσο, στον αντίποδα των διαλύσεων, η BIMCO εκτιμά ότι 50 εκατομμύρια dwt νεότευκτων θα βγουν στην αγορά αυτό το έτος – και το 40% θα είναι Capesizes, που έχουν σήμερα τις χαμηλότερες τιμές ημερήσιων ναύλων απ’ όλα τα μεγέθη.
Η καθαρή αύξηση των 10 εκατομμυρίων dwt είναι μικρή σε σύγκριση με τη χωρητικότητα που υπάρχει στην αγορά, αλλά ακόμα δεν βοηθάει στην αντιμετώπιση του προβλήματος της μεγάλης υπάρχουσας χωρητικότητας του τομέα σε σχέση με τη ναυτιλιακή ζήτηση.
Η πρόγνωση της BIMCO δείχνει αύξηση του στόλου των φορτηγών μέχρι το 2017, με βάση στο σημερινό βιβλίο παραγγελιών.
Η πρόγνωση περί υψηλής δραστηριότητας διάλυσης για το τρέχον έτος αποτελεί μια ευχάριστη είδηση για τη χύδην ναυτιλία, η οποία αντιμετωπίζει μια σειρά από αποτυχίες λόγω της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας εν μέσω της κρίσης που πλήττε την Κινέζικη οικονομία.
Ο δείκτης BDI έφτασε τις 354 μονάδες την Παρασκευή, το χαμηλότερο στην ιστορία του μετά από δύο εβδομάδες σερί αρνητικών ρεκόρ. Η BIMCO προβλέπει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2016 θα είναι ιδιαίτερα δύσκολο, με κυκλικά χαμηλή ναυτιλιακή ζήτηση και πολλές νέες παραδόσεις νεότευκτων (συχνά προγραμματισμένων για τους πρώτους μήνες για να μεγιστοποιήσουν το “έτος κατασκευής” του σκάφους).
Η Eagle Bulk Shipping ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι είχε χάσει την πρόσβαση σε 10 εκατομμύρια ανακυκλούμενης πιστωτικής διευκόλυνσης μετά την παραβίαση ενός όρου του δανείου. Η εταιρεία έχει βρεθεί στο παρελθόν να παραβιάζει τις αμερικάνικες κυρώσεις στη Μυανμάρ, και οι δανειστές επικαλέστηκαν αυτήν την παραβίαση της συμφωνίας για να διακόψουν την πρόσβαση στη γραμμή της πίστωσης. Η εταιρεία φέρεται να ήθελε να χρησιμοποιήσει το δάνειο για την εξυπηρέτηση άλλου χρέους και χωρίς την πίστωση, η Eagle αναγκάστηκε να αποφύγει την πληρωμή περίπου 4 εκατ. δολάριων.
Η Norden ανακοίνωσε την Πέμπτη μια αναμενόμενη ζημιά 340 εκατομμυρίων δολαρίων σχετικών με τις δραστηριότητες χύδην ξηρού φορτίου της: ένα ποσό 180 εκατ. δολαρίων υποτίμησης στην αξία του στόλου της, και 160 εκατομμύρια δολάρια σε απώλειες για μακροχρόνιες ναυλώσεις.