Πρόβλημα με την αποβίβαση των τουριστών κρουαζιερόπλοιων εκτός Σένγκεν στα νησιά

Σε εκκρεμότητα παραμένει για το 2014, το θέμα της αποβίβασης τουριστών κρουαζιερόπλοιων εκτός συνθήκης Σένγκεν, στα ελληνικά νησιά με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, αλλά και τουριστικοί πράκτορες από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, να μην μπορούν να καταρτίσουν ακόμα τα προγράμματά τους.

Και αυτό συμβαίνει την ώρα που η Ελλάδα, χρειάζεται την αύξηση του τουριστικού ρεύματος και του συναλλάγματος.

Οι ρυθμίσεις, που έχουν σχέση με τα προγράμματα δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων, γίνονται έγκαιρα και έχουν ορίζοντα εφαρμογής όχι μικρότερο των δύο ετών.

Όπως ανάφεραν στελέχη από το διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, σχετικές επιστολές έχουν σταλεί για το συγκεκριμένο θέμα, στα δύο συναρμόδια υπουργεία, Εξωτερικών, Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, με τις οποίες ζητείται για φέτος να υπάρξει, τάχιστα, συγκεκριμένη απόφαση για το θέμα, προκειμένου να μην δημιουργηθούν προβλήματα στην τουριστική αγορά, όπως πέρυσι.

Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, ισχύει η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες κρουαζιερόπλοιων εκτός συνθήκης Σένγκεν, ένα γεγονός που αύξησε θεαματικά το ενδιαφέρον των τουριστών για την Ελλάδα, από χώρες όπως η Ρωσία, η Ουκρανία, η Τουρκία, η Κορέα και η Κίνα. Πέρυσι, ωστόσο, επειδή καθυστέρησε η απόφαση για το αν θα ισχύσει τελικά η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, πολλές εταιρείες κρουαζιερόπλοιων αλλά και tour operators αναγκάστηκαν να ακυρώσουν προγραμματισμένες κρουαζιέρες στη χώρα μας.

Δύο εταιρείες, η Majestic International Cruises και η Louis Cruises, σύμφωνα με στελέχη τους, αναγκάστηκαν να ακυρώσουν συμβόλαια χιλιάδων ευρώ, με Tούρκους πελάτες, όταν ανακοινώθηκε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρόκειται να εγκρίνει τη σχετική ρύθμιση, αλλά μετά από παρέμβαση του υπουργείου Εξωτερικών το θέμα επιλύθηκε.

Η διευκόλυνση που δινόταν έως τώρα για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν, ήταν να επιβιβάζονται στα κρουαζιερόπλοια από το λιμάνι εκκίνησης χωρίς βίζα, με την υποχρέωση της αποστολής λίστας επιβατών, 48 ώρες πριν τον απόπλου, στις αρμόδιες Αρχές.

Έτσι, κάποιο κρουαζιερόπλοιο με επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν, που ξεκινούσε για παράδειγμα από κάποιο λιμάνι της Τουρκίας, μπορούσε να επισκεφθεί τρία και τέσσερα ελληνικά νησιά, με την προϋπόθεση όμως, το πλοίο να μην μπορεί να παραμείνει πάνω από 24 ώρες σε κάποιο ελληνικό νησί και να μην υπάρχουν μεταβολές στην κατάσταση επιβατών, μέχρι την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι εκκίνησης.

Η Ένωση Φορέων και Κρουαζιερόπλοιων Ναυτιλίας έχει ζητήσει από τα δύο υπουργεία να ισχύσει η απλουστευμένη διαδικασία για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν και για πλοία εταιρειών που χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια ως σημείο εκκίνησης (home porting), υπογραμμίζοντας ότι η επέκταση του μέτρου κρίνεται αναγκαία, καθώς αυτήν τη στιγμή έχει δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός, σε βάρος εταιριών που εδρεύουν στην Ελλάδα.

Προσθέτει επίσης ότι η ρύθμιση της απλουστευμένης διαδικασίας για τους επιβάτες εκτός συνθήκης Σένγκεν, όλα αυτά τα χρόνια, δεν δημιούργησε κανένα πρόβλημα ασφάλειας για τη χώρα μας και οι εταιρείες διασφάλισαν πλήρως τον έλεγχο της επιστροφής των επιβατών και την τήρηση της νομιμότητας.

newsit.gr

Τεράστιο μυστήριο πλάσμα στον ωκεανό, ανοικτά της Μεγάλης Βρετανίας! [βίντεο]

Μία κάμερα βαθέων υδάτων, σε εξέδρα άντλησης πετρελαίου, εντόπισε ένα τεράστιο πλάσμα, κάπου στον ωκεανό, ανοικτά της Μεγάλης Βρετανίας.

Ο χειριστής έμεινε έκπληκτος όταν είδε αυτό το πλάσμα σαν ζελέ και τη σαρκώδη άμορφη μάζα του κοντά στο φακό.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί:

aneksigita-fainomena.blogspot.gr

Στάση εργασίας αύριο στα λιμάνια

Στάσεις εργασίας από τις 12:00 έως τις 19:00 σε όλα λιμάνια της ΟΜΥΛΕ αποφάσισε να πραγματοποιήσει την Τετάρτη η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος μαζί με τα σωματεία-μέλη της, η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Αρχιεργατών – Εποπτών ΟΛΠ, ενόψει των Γενικών Συνελεύσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Αίτημά τους να σταματήσει η «ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα των λιμανιών».

Παράλληλα η ΟΜΥΛΕ, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, διεκδικεί την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στους μονομετοχικούς Οργανισμούς Λιμένων.

Κατά τη διάρκεια της στάσης θα πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις σε όλα τα λιμάνια, ενώ στον ΟΛΠ οι εργαζόμενοι θα συγκεντρωθούν στις 12.30 στις πύλες του ΣΕΜΠΟ.

protothema.gr

Ακυβέρνητο σκάφος στην Αταλάντη

Ακυβέρνητο έμεινε λόγω μηχανικής βλάβης, απογευματινές ώρες χθές, το ερασιτεχνικό σκάφος «ΕΛΕΝΗ» Σ.Αταλάντης 176, ενώ έπλεε στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Αταλάντης και Αρκίτσας, με δύο (02) επιβαίνοντες καλά στην υγεία τους.

Άμεσα στο σημείο κατέπλευσε πλωτό περιπολικό σκάφος Λ.Σ.–ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ παράλληλα μετέβη προς παροχή συνδρομής και το Α/Κ- Ε/Π «ΕΙΡΗΝΗ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΩ» Ν.Αρκίτσας 68, το οποίο ρυμούλκησε το ανωτέρω ερασιτεχνικό με ασφάλεια και συνοδεία πλωτού ΛΣ- ΕΛ.ΑΚΤ στον αλιευτικό λιμένα Λιβανάτων.

hcg.gr

Αν. Μιχάλαρος: Εθνικό θέμα η ναυπηγοεπισκευαστική

Την παρέμβαση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας στο ζήτημα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας ζήτησε ο Πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Πειραιά Ανδριανός Μιχάλαρος κατά την παρέμβασή του στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕΕ που πραγματοποιήθηκε στην Άρτα.

Ο Πρόεδρος του ΒΕΠ επισήμανε ότι οι συνολικές και στοχευμένες δράσεις για την ανάκαμψη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, που παλαιότερα συνεισέφερε στην ελληνική Οικονομία πάνω από 8 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως, από όλους τους συναρμόδιους φορείς θα σηματοδοτήσουν θετικές εξελίξεις στην κατεύθυνση επανενεργοποίησης της βιομηχανίας αυτής.

Υπογράμμισε δε, ότι η Ελλάδα δεν αναφέρεται πλέον σε καμία διεθνή στατιστική ως χώρα με ναυπηγική ή ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα παρά το γεγονός ότι η ελληνόκτητη ποντοπόρος ναυτιλία κατέχει ηγετική θέση στην παγκόσμια αγορά και ο κατεξοχήν εξωστρεφής της χαρακτήρας, συνιστά ένα από τα κύρια συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας.

Ο Ανδριανός Μιχάλαρος κατήγγειλε πως παρά το καταρχήν θετικό γεγονός ότι ορίστηκε ως εθνικής σημασίας από τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά ομάδα μελετητών με επικεφαλής Εθνικό Συντονιστή τον Νίκο Αναστασόπουλο προκειμένου να διερευνήσουν και να προτείνουν τους τρόπους ανάκαμψης και ανάπτυξης του ελληνικού ναυπηγικού και επισκευαστικού τομέα κι ενώ αυτή έχει παραδοθεί από την Ομάδα στους αρμόδιους εδώ και 4 τουλάχιστον μήνες, κανένα βήμα δεν έχει γίνει στην κατεύθυνση ανασυγκρότησης της ελληνικής ναυπηγοεπισκευής.

Ο κ. Μιχάλαρος αναφέρθηκε στη μείωση των εργασιών στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά σε ποσοστό πάνω 40% το 2012 σε σχέση με το 2010 και τόνισε ότι οι πρώτες πληροφορίες θέλουν οι προτάσεις της ομάδας του Εθνικού Συντονιστή για τα ναυπηγεία, εάν υλοποιηθούν, να μπορούν να συνεισφέρουν στην ελληνική Οικονομία σήμερα πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.

«Είναι άξιο απορίας πώς δεν έχει ξεκινήσει άμεσα και με τη μορφή του κατεπείγοντος η διαδικασία εφαρμογής των προτάσεων αυτών και για ποιο λόγο υπάρχει αυτή η κωλυσιεργία», σχολίασε ο Πρόεδρος του ΒΕΠ.

portnet.gr

Κωστ. Μουσουρούλης: Δεν υφίσταται λόγος για Παράλληλο Νηολόγιο

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, έδωσε την ακόλουθη απάντηση στην ερώτηση που κατέθεσε, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Αγγελική Γκερέκου, με θέμα «Θεσμοθέτηση Ελληνικού Παράλληλου Νηολογίου».

«Η ανάπτυξη της Ελληνικής Ναυτιλίας βασίζεται στην ύπαρξη σταθερού θεσμικού νομοθετικού πλαισίου, κύρια όργανα του οποίου αποτελούν ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου (ΚΔΝΔ)-ΝΔ 187/73 (ΦΕΚ 261 Α΄) και το Ν.Δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) «Περί Επενδύσεως και Προστασίας Κεφαλαίων Εξωτερικού» το οποίο αποτελεί νομοθέτημα αυξημένης τυπικής ισχύος, αφού περιλαμβάνεται και στο άρθρο 107 του Συντάγματος.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 5 ΚΔΝΔ) για την εγγραφή πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο απαιτείται η προηγούμενη αναγνώριση τους ως ελληνικών. Ως Ελληνικά, αναγνωρίζονται τα πλοία που ανήκουν σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50% σε Έλληνες υπηκόους ή Ελληνικά νομικά πρόσωπα.

Επίσης, επιτρέπεται υπό προϋποθέσεις και στους υπηκόους ή εταιρείες των λοιπών κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης η ύψωση της ελληνικής σημαίας σε πλοία ιδιοκτησίας τους κατά ποσοστό μεγαλύτερο του 50%.

Η αναγνώριση αυτών συντελείται με την εγγραφή τους στα τηρούμενα από τις Λιμενικές Αρχές νηολόγια, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά των διατάξεων του Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου. Το ελληνικό πλοίο καθ’ όσο διάστημα παραμένει νηολογημένο φέρει μόνο την ελληνική σημαία.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, εκτιμάται ότι δεν υφίσταται λόγος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του εθνικού μας νηολογίου με την ίδρυση παραλλήλου νηολογίου, πολύ δε περισσότερο για την ποντοπόρο ναυτιλία, η οποία καλύπτεται πλήρως με τις συνταγματικά κατοχυρωμένες εγκριτικές πράξεις του άρθρου 13 Ν.Δ. 2687/1953.»

Ακτοπλοΐα: Θετική υποδοχή του νομοσχεδίου

«Ανάσες» στη σκληρά δοκιμαζόμενη ελληνική ακτοπλοΐα αναμένεται να δώσουν οι διατάξεις για τον κλάδο που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ΠΝΟ θεωρεί ότι τα μέτρα αυτά θα αυξήσουν τον αριθμό των άνεργων ναυτικών, και αποφάσισε να προχωρήσει σε 48ωρη προειδοποιητική απεργία στις 31 Ιανουαρίου και 1η Φεβρουαρίου 2013.

Όπως τονίστηκε στη «Ν» από κύκλους της ακτοπλοΐας, οι ρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου που έχει καταθέσει προς τους φορείς ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, μπορεί να μειώσουν το εργασιακό κόστος κατά μέσο όρο 3%.

Όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), αναγνωρίζεται ο εποχικός χαρακτήρας της ακτοπλοΐας και ο ειδικός, ενισχυτικός, ρόλος των ταχυπλόων στην εξυπηρέτηση των ακτοπλοϊκών γραμμών κατά την καλοκαιρινή περίοδο αιχμής.

Αλλά και η ευελιξία στη λειτουργία των ακτοπλοϊκών πλοίων θα ενισχύσει και τον κοινωνικό ιστό της χώρας, αφού θα επιτρέψει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες να εξυπηρετούν τις γραμμές καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αναφέρει.

Χαρακτηριστικές είναι και οι δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), Γιώργου Τελώνη, ο οποίος σημειώνει ότι οι ρυθμίσεις που αφορούν, στην επιπλέον δρομολόγηση πλοίων μόνο για τους θερινούς μήνες, η μείωση του χρόνου δρομολόγησης ταχύπλοων πλοίων αλλά και ο εξορθολογισμός των εργασιακών θεμάτων με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, ήταν επιβεβλημένες και θα έπρεπε να έχουν θεσπιστεί εδώ και χρόνια.

Τονίζει, επίσης, ότι «οι διατάξεις του σχεδίου νόμου παρέχουν την πολυαναμενόμενη ευελιξία στη λειτουργία του ακτοπλοϊκού κλάδου και αναμένεται ότι θα δώσουν πνοή στις επιχειρήσεις του ώστε να στηρίξουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας και τα απαραίτητα εφόδια για τη στήριξη της τουριστικής κίνησης».

Αναφορικά μάλιστα με τους φόβους που εκφράζονται από την πλευρά της ναυτεργασίας για αύξηση της ανεργίας, επισημαίνεται από κύκλους της ακτοπλοΐας ότι στην Αδριατική, η ελληνική σημαία γίνεται ανταγωνιστική έναντι των πλοίων που φέρουν ιταλική σημαία και αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν κίνητρα για επιπλέον δρομολόγηση πλοίων με ελληνική σημαία στην περιοχή.

Αλλά και σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα που δίνει το σχέδιο νόμου στα πλοία να σταματάνε τα δρομολόγια για διάστημα μέχρι 45 ημερών, μετά από έγκριση του εκάστοτε υπουργού σε σχέση με τη υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση που ισχύει σήμερα, τονίζουν ότι ούτε τώρα υπάρχει δεκάμηνη απασχόληση στα συμβατικά πλοία, αφού είτε έχουν πωληθεί, είτε έχουν ναυλωθεί στο εξωτερικό είτε έχουν αποδρομολογηθεί. «άρα δεκάμηνη απασχόληση δεν υφίσταται έτσι και αλλιώς» σημειώνουν χαρακτηριστικά.

«Τα προτεινόμενα μέτρα αναμένεται να δώσουν ανάσα στα ελληνικά πλοία στις θαλάσσιες γραμμές της Αδριατικής, τα οποία βρίσκονται σήμερα υπό ισχυρή ανταγωνιστική πίεση από σημαίες γειτονικών χωρών και δημιουργεί ελπίδες για ενίσχυση της ελληνικής σημαίας στις διεθνείς γραμμές», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά και ο ΣΕΤΕ.

«Πρόσθετες παρεμβάσεις»

Ωστόσο, για να καταφέρει η ακτοπλοΐα να αντέξει στη μεγάλη κρίση που μαστίζει τη χώρα χρειάζονται και άλλες παρεμβάσεις που αφορούν και συναρμόδια υπουργεία, τονίζουν χαρακτηριστικά στη «Ν» κύκλοι της αγοράς. Παρεμβάσεις που αφορούν τη μείωση του ΦΠΑ στην ακτοπλοΐα, την κάλυψη των εργοδοτικών εισφορών, αλλά και τον έλεγχο των επιβαρύνσεων στις τιμές των καυσίμων.

«Θέλουμε να πιστεύουμε ότι και με την προσδοκώμενη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ, που ισχύει σήμερα, θα υπάρξει περιθώριο για μείωση των τιμών των εισιτηρίων προς όφελος των κατοίκων των νησιών μας και βεβαία του ελληνικού τουρισμού», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του HATTA, Γιώργος Τελώνης.

48ωρη απεργία

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) θεωρεί ότι το σχέδιο νόμου και οι διατάξεις που περιλαμβάνει αποτελούν «ταφόπλακα» σε ό,τι είχε απομείνει για τους Ελληνες ναυτεργάτες, ιδιαίτερα για εκείνους που απασχολούνται στην επιβατηγό ναυτιλία.

Για το λόγο αυτό η Ομοσπονδία αποφάσισε ομόφωνα 48ωρη προειδοποιητική απεργία με προοπτική κλιμάκωσης σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με έναρξη την 31 Ιανουαρίου 2013 και ώρα 06.00. Όπως σημειώνει το σχέδιο αυτό: «ουσιαστικά καταργεί εκ βάθρων το ισχύον θεσμικό πλαίσιο».

naftemporiki.gr

Άνοδος της θερμοκρασίας με βροχές το Σαββατοκύριακο

Γενικά αίθριος o καιρός, αύριο, με αραιές νεφώσεις, ενώ η θερμοκρασία θα είναι σε υψηλά για την εποχή επίπεδα. Αναλυτικά η πρόγνωση μέχρι το τέλος της εβδομάδας.

Μακεδονία, Θράκη

Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τη νύχτα και το πρωί.
Άνεμοι: Ασθενείς και στα ανατολικά νοτιοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από -2 (μείζον 2) έως 15 βαθμούς κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος

Καιρός: Αραιές νεφώσεις που βαθμιαία θα πυκνώσουν και υπάρχει πιθανότητα να σημειωθούν τοπικές βροχές στο βόρειο Ιόνιο και την ήπειρο. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τη νύχτα και το πρωί.
Άνεμοι: Ασθενείς και στο Ιόνιο από νότιες διευθύνσεις 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 2 έως 18 βαθμούς κελσίου. Στην ήπειρο 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος

Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τη νύχτα και το πρωί.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5 και βαθμιαία στα νοτιά τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από -1 (μείον 1) έως 18 βαθμούς κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη

Καιρός: Γενικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις.
Άνεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ και βαθμιαία στα δυτικά τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 8 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα

Καιρός: Γενικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις.
Άνεμοι: στα βόρεια από νότιες διευθύνσεις 3 με 5 και βαθμιαία τοπικά 6 μποφόρ. Στα νοτιά δυτικοί βορειοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ που βαθμιαία θα στραφούν σε νοτιοδυτικούς με την ιδία ένταση.
Θερμοκρασία: Από 9 έως 18 βαθμούς κελσίου. Στα βόρεια 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Αττική

Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος. Βαθμιαία θα αναπτυχθούν αραιές νεφώσεις.
Άνεμοι: Ασθενείς και βαθμιαία νοτιοδυτικοί 3 με 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 3 έως 18 βαθμούς κελσίου.

Θεσσαλονίκη

Καιρός: Αραιές νεφώσεις. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα τη νύχτα και το πρωί.
Άνεμοι: Ασθενείς.
Θερμοκρασία: Από 00 (μηδέν) έως 12 βαθμούς κελσίου.

Πέμπτη 27-12-2012

Καιρός: Στα δυτικά νεφώσεις με τοπικές βροχές, σποραδικές καταιγίδες κυρίως στα βορειοδυτικά. Στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις που στη Θράκη, το ανατολικό Αιγαίο, τις Κυκλάδες, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα θα είναι αυξημένες και θα σημειωθούν σποραδικές βροχές.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5 στα ανατολικά 4 με 6 και στο Αιγαίο πρόσκαιρα τοπικά 7 με βαθμιαία εξασθένηση.
Θερμοκρασία: Σε πτώση.

Παρασκευή 28-12-2012

Καιρός: Στα δυτικά, το ανατολικό Αιγαίο, τα Δωδεκάνησα, τις Κυκλάδες και την Κρήτη νεφώσεις με τοπικές βροχές και από το μεσημέρι σποραδικές καταιγίδες κυρίως στο ανατολικό Αιγαίο. Στην υπόλοιπη χωρά λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες.
Άνεμοι: Στα δυτικά δυτικοί νοτιοδυτικοί 3 με 5 και στο Ιόνιο τοπικά 6 μποφόρ στρεφόμενοι τη νύχτα σε νοτίους νοτιοανατολικούς με την ιδία ένταση. Στα ανατολικά δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 6 στρεφόμενοι το βραδύ στο βόρειο Αιγαίο σε βορειοανατολικούς τοπικά μέχρι 5 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Χωρίς αξιόλογη μεταβολή.

Σάββατο 29-12-2012

Καιρός: Νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες που βαθμιαία θα περιοριστούν στα ανατολικά και νότια. Χιονοπτώσεις στα ορεινά της κεντρικής και βόρειας χώρας.
Άνεμοι: Στα δυτικά ανατολικοί νοτιοανατολικοί 4 με 6 και στο Ιόνιο τοπικά 7 μποφόρ. Στα ανατολικά αρχικά από νότιες διευθύνεις 4 και στο βόρειο Αιγαίο βορειοανατολικοί 4 με 6 και βαθμιαία βορειοανατολικοί 6 με 8 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Σε πτώση κυρίως στα ανατολικά.

Κυριακή 30-12-2012 και Δευτέρα 31-12-2012

Καιρός: Στα ανατολικά και νότια νεφώσεις με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες στα νότια. Στα υπόλοιπα λίγες νεφώσεις πρόσκαιρα αυξημένες. Χιονοπτώσεις στα ορεινά της κεντρικής και βόρειας χώρας.
Άνεμοι: Από ανατολικές διευθύνσεις 5 με 7 και στα ανατολικά και νότια πρόσκαιρα τοπικά 8 μποφόρ με βαθμιαία εξασθένηση από τη Δευτέρα.
Θερμοκρασία: Σε μικρή περαιτέρω πτώση στα ανατολικά.

ΠΗΓΗ

Ζεστός ο καιρός για σήμερα

Γενικά αίθριο και ζεστό καιρό προβλέπει για τη Κυριακή. Οι άνεμοι θα είναι βόρειοι, τοπικά στο Αιγαίο θα φθάσουν τα 6 μποφόρ.

Αναλυτικά:

Μακεδονία, Θράκη
Καιρός: γενικά αίθριος. Πρόσκαιρες αραιές νεφώσεις στη Μακεδονία.
Άνεμοι: μεταβλητοί 3 με 4 και στα ανατολικά βορειοανατολικοί 4 με 5 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 14 έως 33 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Νησιά Ιονίου, Ήπειρος, δυτική Στερεά, δυτική Πελοπόννησος
Καιρός: γενικά αίθριος με παροδικές αραιές νεφώσεις.
Άνεμοι: βόρειοι 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 15 έως 35 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο θα είναι 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

Θεσσαλία, ανατολική Στερεά, Εύβοια, ανατολική Πελοπόννησος
Καιρός: γενικά αίθριος. Αραιές νεφώσεις από το μεσημέρι στα ηπειρωτικά.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 14 έως 35 βαθμούς Κελσίου.

Κυκλάδες, Κρήτη
Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 5 και πρόσκαιρα τοπικά 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: από 21 έως 28 και στη νότια Κρήτη τοπικά έως 32 βαθμούς Κελσίου.

Νησιά ανατολικού Αιγαίου, Δωδεκάνησα
Καιρός: γενικά αίθριος. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα στα Δωδεκάνησα τις πρωινές ώρες.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 και στα βόρεια πρόσκαιρα 5 με 6 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 19 έως 30 βαθμούς Κελσίου.

Αττική
Καιρός: γενικά αίθριος.
Άνεμοι: από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στα ανατολικά τοπικά 6 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 18 έως 33 βαθμούς Κελσίου.

Θεσσαλονίκη
Καιρός: γενικά αίθριος. Αραιές νεφώσεις από το μεσημέρι.
Άνεμοι: μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ. Θερμοκρασία: από 16 έως 32 βαθμούς Κελσίου.

ΠΗΓΗ

Ιαπωνικό αλιευτικό που παρασύρθηκε από το τσουνάμι

Ένα μεγάλο ιαπωνικό αλιευτικό που είχε παρασυρθεί από το τσουνάμι που έπληξε την Ιαπωνία πριν από ένα χρόνο εντοπίστηκε να πλέει στον Ειρηνικό Ωκεανό, στα ανοιχτά των ακτών του Καναδά.

Όπως ανέφερε η εκπρόσωπος του υπουργείου Μεταφορών του Καναδά…
Σάου Σάου Λιου, εκ πρώτης όψεως δεν φαίνεται να υπάρχει κάποιος πάνω στο σκάφος.
Το αλιευτικό, μήκους 65 μέτρων, εντοπίστηκε την περασμένη Τρίτη κατά τη διάρκεια τακτικής περιπολίας που πραγματοποιεί η πολεμική αεροπορία του Καναδά. Ήδη έχει ενημερωθεί η ιδιοκτήτρια ναυτιλιακή εταιρεία.
Μια φωτογραφία που τραβήχτηκε από την πολεμική αεροπορία δείχνει ότι το πλοίο, σκουριασμένο αλλά κατά τα άλλα ανέπαφο, βρίσκεται στα ανοιχτά των νησιών Χάιντα Γκουάι («Νησιά του Λαού», πρώην Νησιά της Βασίλισσας Καρλότας), περίπου 1.500 χιλιόμετρα βόρεια του Βανκούβερ.
Το πλοίο παρακολουθείται στενά προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν ρύπανση αλλά και επειδή θεωρείται επικίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα στην περιοχή, σημείωσε το υπουργείο.
Το αλιευτικό είναι το πρώτο και μεγαλύτερο αντικείμενο που διέσχισε όλο τον Ειρηνικό και έφτασε στις αμερικανικές ακτές μετά το σεισμό και το τσουνάμι της 11ης Μαρτίου 2011 στην Ιαπωνία. Θα μπορούσε να πλησιάσει ακόμη περισσότερο τις ακτές μέσα στις επόμενες 50 ημέρες, σύμφωνα με την Μαρία Κάντγουελ, γερουσιαστή της Πολιτείας της Ουάσινγκτον, στις ΗΠΑ, η οποία ασχολείται ενεργά με θέματα που αφορούν τον ωκεανό και τη ναυσιπλοΐα.
Το Πανεπιστήμιο της Χαβάης είχε ανακοινώσει ότι ένα ρωσικό πλοίο εντόπισε κοντά στην ατόλη Μίντγουεϊ μια εξάμετρη βάρκα από τη Φουκουσίμα καθώς και διάφορα αντικείμενα, όπως τηλεοράσεις. Ερευνητές υποστηρίζουν ότι πολλά από τα συντρίμμια, σπρωγμένα από τα υποθαλάσσια ρεύματα, μπορεί να φτάσουν στις δυτικές ακτές των ΗΠΑ στις αρχές του 2014.

 tro-ma-ktiko.blogspot.com