ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η Ελλάδα, τελευταία σε μαρίνες και σκάφη αναψυχής

Η Ελλάδα, είναι τελευταία χώρα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΙCOMIA και του Πανεπιστημίου Πειραιά, τόσο σε αριθμό σκαφών αναψυχής, όσο και σε αριθμό μαρινών και θέσεων ελλιμενισμού. Όσο και αν φαντάζει φανταστικό τα στοιχεία αυτά έρχονται να «ταράξουν» την αδράνεια της Πολιτείας, αφού η ολιγωρία και τα αλλεπάλληλα λάθη οδηγούν στην πλήρη απαξίωση ενός συναλλαγματοφόρου κλάδου της εθνικής μας οικονομίας.

Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επαγγελματικών Σκαφών Αναψυχής Αντώνης Στελλιάτος «οι τελευταίοι εννέα υπουργοί, αρμόδιοι για την ναυτιλία, παρά το γεγονός ότι συγκρότησαν ισάριθμες επιτροπές, κατήρτισαν σχέδια νόμου, τελικά δεν κατέθεσαν ποτέ στη Βουλή για ψήφιση νομοσχέδιο ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού και του γιώτινγκ». Ωστόσο, εντυπωσιακό είναι το στοιχείο που προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Πειραιώς υπό την επίβλεψη του καθηγητή Κωνσταντίνου Γκιζιάκη, το οποίο αποκάλυψε ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γεώργιος Γράτσος ότι «από την λανθασμένη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιβάλλει τέλος ακινησίας στα σκάφη αναψυχής προκειμένου να μην φορολογηθούν οι ιδιοκτήτες τους με αντικειμενικά κριτήρια ακινητοποιήθηκαν συνολικά 3.823 σκάφη, με αποτέλεσμα, τελικά τα κρατικά ταμεία να εισπράξουν μόνο 191.000 ευρώ, ενώ θα μπορούσαν, αν δεν είχε επιβληθεί αυτό το μέτρο, να είχε ωφεληθεί οι εθνική οικονομία 131 εκατ. ευρώ και θα είχε καρπωθεί ο κρατικός προυπολογισμός, μόνο από το ΦΠΑ μεγαλύτερο ποσό από το τέλος ακινησίας που εισέπραξε».

Ο πρόεδρος του ΝΕΕ επισημαίνει επίσης ότι με διαφορετική φορολογική προσέγγιση, η Σουηδία διαθέτει 753.000 σκάφη αναψυχής, η Γαλλία 752.000, η Φινλανδία 731.000, η Νορβηγία 692.000, η Βρετανία 463.019, η Γερμανία 441.530, η Ιταλία 400.000, η Κροατία 105.000, Πορτογαλία 55.000, η Πολωνία 51.170, η Ιρλανδία 25.067. Η Ελλάδα, τονίζει ο Γ. Γράτσος, που είναι κατ’ εξοχή ναυτική χώρα, διαθέτει εκατοντάδες κατοικημένα νησιά, διαθέτει μόνο 17.700 σκάφη αναψυχής και αυτό οφείλεται στην αντίληψη που έχουν οι εκάστοτε κυβερνήσεις για τους κατόχους και χρήστες των σκαφών αναψυχής.

Υπερθεματίζοντας την άποψη αυτή, ο πρόεδρος της ΕΠΕΣΤ Α. Στελλιάτος υπογραμμίζει με νόημα ότι «αν δεν σταματήσει το κυνήγι των μαγισσών και η θεωρία περί σκαφάτων, η απώλεια για την εθνική οικονομία θα είναι τεράστια, αφού θα εξαφανιστεί αυτός ο νευραλγικός και συναλλαγματοφόρος κλάδος».

Αξίζει να επισημανθεί ότι τα περισσότερα μεγάλα σκάφη αναψυχής που βρίσκονται ελλιμενισμένα στην Ελλάδα είναι νηολογημένα σε ξένα νηολόγια που ερμηνεύεται ότι το ελληνικό νηολόγιο δεν είναι ελκυστικό και οφείλεται στις νομοθετημένες διαδικασίες και την φορολογία.

Διαβάστε περισσότερα στο greekshippingnews