ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Φωτογραφίες από τη σύγκρουση των εμπορικών πλοίων

Εδώ είναι μια συλλογή από φωτογραφίες από πό τη σύγκρουση των εμπορικών πλοίων στην Άνδρο, που συγκρούστηκαν την περασμένη Πέμπτη, υπό αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες, στα νοτιοδυτικά του ακρωτηρίου «Φάσα» της Άνδρου, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν τραυματισμοί.

Το μεγαλείο της Ελλάδας είναι η ναυτιλία της! Απάντηση προς δόκιμο-ξερόλα…

Παρακάτω θα σας δημοσιεύσουμε ένα κείμενο που μας έστειλε αναγνώστης μας ως προς απάντηση σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στο Site : aen-valium.blogspot.gr. Εμείς, όπως πάντα, προσπαθούμε να δημοσιεύουμε όλα τα κείμενα που μας στέλνετε.

Θέλω να επισημάνω ότι το κείμενο και την απάντηση την αναδημοσιεύουμε όπως ακριβώς μας την έστειλαν. Διαβάστε παρακάτω το κείμενο αλλά και το σχόλιο του αναγνώστη μας και τα συμπεράσματα δικά σας….

«Το μεγαλείο της Ελλάδας

Η ηλιθιότητα των Ελλήνων εφοπλιστών και τον υπεύθυνων πληρωμάτων έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Οι δόκιμοι του Εμπορικού Ναυτικού την πληρώνουν στην τελική γιατί τους εκμεταλλεύονται οι ναυτιλιακές εταιρίες, τα επιβατικά πληρώνουν τον δόκιμο με την εξευτελιστική αμοιβή που κυμαίνεται από 600-1200 ευρώ (και να σκεφτούμε ότι τα 600 ευρώ τα επιδοτεί το κράτος), σαν να μην έφτανε αυτό οι ναυτιλιακές εταιρίες δεν ναυτολογούν γυναίκες και σε καμία περίπτωση δεν τηρούν τα προβλεπόμενα που ορίζει ο νόμος.

Δηλαδή ναυτολογούν δοκίμους και τους αναγκάζουν να κάνουν μόνο την δουλεία τον ΝΑΥΤΟΠΑΙΣ(τζόβενα) ενώ ο νόμος ορίζει ότι ο δόκιμος θα εκπαιδευτεί 4 ώρες την μέρα στην ειδικότητα του και τέσσερις ώρες θα κάνει δουλειές στην κουβέρτα.
Και αυτό ήταν μόνο η εισαγωγή.

Όμως η ηλιθιότητα δεν παραμένει μέσα στην Ελλάδα αλλά πάει και στο εξωτερικό. Πολλοί υπεύθυνοι πληρωμάτων κάνουν tour στις ΑΕΝ και παραμυθιάζουν τους δόκιμους με διάφορες παπάρες όπως περάστε όλα τα μαθήματα και εμείς θα σας ναυτολογήσουμε στο εξωτερικό(παπάρες από DELTA TANKERS και MARMARAS NAVIGATION).

Αφού οι δόκιμοι σκιστούν και περάσουν τα μαθήματά τους σειρά έχει ένα σετ από συνεντεύξεις όπου κόβουν πολλούς δόκιμους σε συνεντεύξεις. ’Όσοι δύστυχοι περάσουν στην επόμενη φάση οι οποία είναι μετά από δυο εβδομάδες (ένα μήνα από το τέλος της εξεταστικής) τους καλούν στα γραφεία τους με την πρόφαση να τους πάνε τα χαρτιά τους για την ναυτολόγηση και τους περνάνε από ένα σετ εξετάσεων στα μαθήματα.

Σε μια συνέντευξη η οποία κρατάει λιγότερο από ένα τέταρτο ο δόκιμος έχει να αντιμετωπίσει τις ηλίθιες ερωτήσεις του στιλ γιατί έγινες ναυτικός ,γιατί προτίμησες φορτηγά και όχι δεξαμενόπλοια , γιατί η γάτα έχει δυο αυτιά κτλ. συνέχεια έχει να αντιμετωπίσει ο δόκιμος την ιερά εξέταση μαθημάτων παρόλη την ταλαιπωρία του και το ξενύχτη του ταξιδιού.

Άμα περάσει στην επόμενη φάση σειρά έχει η εξέταση από γιατρούς όπου δεν επιτρέπεται να έχει τατουάζ, σκουλαρίκια κτλ. εκτελούνται τοξικολογικές εξετάσεις, οφθαλμίατρος, παθολόγος, ψυχολόγος κ.α.).

Με αποτέλεσμα να περνάνε λίγοι δόκιμοι τους άθλους για να ταξιδέψουν, και όσοι καταφέρουν να περάσουν τους άθλους περιμένουν ακόμα ένα μήνα για να βγει η visa και να τους δώσουν το πράσινο φως για να ταξιδέψουν. Η τραγική ειρωνεία είναι ότι για να γραφτούν στο επόμενο εξάμηνο απαιτείται ελάχιστη υπηρεσία 4 μηνών και 7 ημερών (και για να έχει το πτυχίο αργότερα χρειάζεται 12 μήνες θαλάσσια υπηρεσία). Το καλύτερο της υπόθεσης είναι ότι η σχολή δεν βοηθάει καθόλου στην εύρεση εργασίας.

Πολλές εταιρίες δίνουν χαρτιά ναυτολόγησης (π.χ. ANANGEL, MARAN GAS, KRISTEN ) σε όποιο δόκιμο μπει μέσα στην εταιρία και μετά το πέρας τον εξετάσεων τους λένε δυστυχώς δεν θα ταξιδέψετε με την εταιρία μας.

Συμπεράσματα:
Όσοι έχουν βύσμα θα καταφέρουν να ταξιδέψουν(εξαρτάται το βύσμα).
Όσοι δεν έχουν βύσμα και έχουν κλείσει εταιρία αργά η γρήγορα η εταιρία θα τους κρεμάσει.
Οι γυναίκες δεν περιθώρια να δοκιμάσουν την τύχη τους στην θάλασσα σαν αξιωματικοί( από την πρώτη μέρα που θα πατήσουν στη σχολή η ταπείνωση και ο εξευτελισμός θα αρχίσουν).

Οδηγίες προφύλαξης :
Μην ακούτε τις παπάρες ότι στο Εμπορικό Ναυτικό έχει δουλεία και λεφτά.
Μην ακούτε τις παπάρες και τα παραμύθια που φλομώνουν οι εταιρίες τους δόκιμους.
ΜΗΝ ΠΑΤΗΣΕΤΕ ΣΤΙΣ ΑΕΝ ΕΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΛΟ ΨΥΧΙΑΤΡΟ.»

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Εν συντομία θα ξεκινήσω με αυτά που συμφωνώ, τα οποία είναι:

Οι εφοπλιστές όντως κοροϊδεύουν, όχι μόνο τους δόκιμους αλλά και όλους τους ναυτικούς. Η άσχημη αντιμετώπιση των εταιρειών προς τους ναυτικούς, ακόμα και καπεταναίους και πρώτους είναι γεγονός, οπότε η εκμετάλλευση προς τους δόκιμους δεν μου κάνει καμία εντύπωση. Δυστυχώς δεν συμφωνώ σε τίποτε άλλο!

Αυτά που δεν συμφωνώ θα τα πω στα φωναχτά μπας και ακούσουν μερικοί πιτσιρικάδες και συνέλθουν! και ξεκινάω….

ΜΆΘΕ ΛΟΙΠΌΝ ΕΣΎ ΠΟΥ ΈΓΡΑΨΕΣ ΤΟ ΠΑΡΑ ΠΑΝΩ ΚΕΙΜΕΝΟ ΟΤΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΠΕΡΝΑΝΕ ΟΛΟΥΣ ΑΠΟ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟΞΙΚΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΤΙ ΗΘΕΛΕΣ ΔΗΛΑΔΗ, ΝΑ ΠΗΓΑΊΝΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΗΓΑΊΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΜΑΣΤΟΥΡΩΜΕΝΟΙ? ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ Η.Π.Α. ΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 15-20 ΧΡΟΝΙΑ! ΑΜΑ ΓΟΥΣΤΑΡΕΙΣ ΚΟΦΤΑ ΟΛΑ Η ΦΕΡΣΟΥ ΕΞΥΠΝΑ ΑΛΛΙΩΣ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ!

ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΒΙΖΑ, ΤΙ ΘΕΣ ΔΗΛΑΔΗ? ΝΑ ΠΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥΜΕ »ΔΩΣΤΕ ΤΗΝ ΒΙΖΑ ΣΤΟΝ ΔΟΚΙΜΟ Τ Ω Ρ Α ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΣΕ ΜΑΜΗΣΩ, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΣΤΕΙΛΕΙΣ ΚΑΙ ΣΠΙΤΙ ΤΟΥ» ΑΝ ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΕΙΣ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΚΑΤΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ….

ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ, ΔΗΛΑΔΗ ΕΣΥ ΤΙ ΘΕΣ? ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΑΡΑΧΤΟΣ ΣΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ 8 ΩΡΙΤΣΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΝΑ 2000ΑΡΟ? Η ΣΥΜΒΑΣΗ ΠΟΥ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙΣ ΛΕΕΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΙΣΑΙ ΓΕΦΥΡΑ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΚΟΥΒΕΡΤΑ? ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΠΟΤΕ ΣΥΜΒΑΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΣΟΥ? ΕΧΕΙΣ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΟΥ ΔΟΚΙΜΟΥ? ΚΑΙ ΑΣΤΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ΕΣΥ ΔΗΛΑΔΗ ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΜΑΘΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΠΟΥ ΚΟΥΒΑΛΑΣ? ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΜΕ ΕΣΑΣ ΤΟΥΣ ΔΟΚΙΜΟΥΣ (ΦΥΣΙΚΑ ΟΧΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ, ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΑ ΠΑΙΔΙΑ), ΕΡΧΟΣΑΣΤΕ ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΤΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΜΠΟΡΕΙΤΕ, ΤΟ ΠΑΙΖΕΤΕ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΑΝ ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΟΙ. ΜΕΤΑ ΕΡΧΕΣΤΕ ΣΑΝ ΑΝΘΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΟΥΡΑ ΣΤΑ ΣΚΕΛΙΑ ΚΑΙ Η ΚΛΑΣΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ – ΟΤΑΝ ΣΑΣ ΡΩΤΑΝΕ ΤΟ ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ΣΑΝ ΔΟΚΙΜΟΙ – ΕΙΝΑΙ »ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΔΕΙΧΝΑΝ».

Το επίπεδο αρχίζει και πέφτει από εμάς τους ίδιους. Ανάθεμα αν κάποιος αξιωματικός μπορεί να σταθεί στην κουβέρτα! Όλοι γέφυρα θέλετε αλλά από κουβέρτα δεν ξέρετε γρι! Και να σου πω και κάτι? Αν θες 6 μήνες να μάθεις την γέφυρα, να ξέρεις ότι την κουβέρτα θες πολλά χρόνια!

ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΩ ΣΤΑ ΦΩΝΑΧΤΑ! ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟ ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙ ΠΟΥ ΦΟΡΑΣ. ΚΑΝΕΝΑΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΚΑΤΙ ΚΑΚΟ Η ΑΣΧΗΜΟ. ΑΦΟΥ ΘΕΣ ΝΑ ΤΟ ΦΟΡΑΣ ΦΟΡΑ ΤΟ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ!!! ΤΟ 99% ΤΩΝ ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΩΝ – Α’ ΚΑΙ Β’ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΘΑ ΣΕ ΚΡΑΞΟΥΝ ΟΣΟ ΔΕΝ ΠΑΕΙ! ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΜΑ ΔΕΝ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΚΑΤΣΕ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ! ΕΔΩ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ!

ΠΑΜΕ ΣΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΩΡΑ….ΣΤΑ ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΤΡΕΛΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ. ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ ΟΜΩΣ ΓΙΑ ΦΙΛΟΔΟΞΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΣΚΕΦΤΟΝΤΕ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΑΝ ΚΑΙ ΕΣΕΝΑ ΠΟΥ ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ ΤΙ ΘΑ ΠΕΡΝΕΙ ΣΑΝ ΔΟΚΙΜΟΣ…ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΜΕ ΠΟΛΛΟΥΣ, ΓΚΡΙΝΙΑΖΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΑΘΟΝΤΕ ΝΑ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΟΤΙ ΤΟ ΔΟΚΙΜΙΛΙΚΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ, ΜΕΤΑ ΣΑΝ ΑΝΘΥΠΟΠΛΟΙΑΡΧΟΣ JUNIOR ΘΑ ΠΕΡΝΕΙΣ ΠΟΛΥ ΠΑΡΑ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ. ΟΛΟ ΤΑ ΦΡΑΓΚΑ ΣΚΕΦΤΕΣΤΕ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΕΙΣ ΑΥΤΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΜΟΝΟ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑς ΣΤΟ ΚΑΡΑΒΙ! ΘΕΛΕΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΕΙΣ!

ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΛΕΙΣΩ, ΜΑΘΕ ΟΤΙ ΑΝ ΣΤΑ ΠΟΣΤΑΛΙΑ (ΔΕΝ ΞΕΡΩ ) ΠΕΡΝΟΥΝ 600-1200 ΕΙΝΑΙ ΠΑΑΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΑΝ ΣΚΕΦΤΕΙΣ ΟΤΙ ΠΟΛΥ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΟΥ ΜΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΜΕ 600 ΚΑΘΑΡΑ ΣΕ ΓΚΑΖΑΔΙΚΑ….Η ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ ΑΥΤΗ, ΟΠΩΣ ΣΟΥ ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ, ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ….

ΚΟΙΤΑ ΝΑ ΒΑΛΕΙΣ ΜΥΑΛΟ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΦΡΑΠΕΔΙΑ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ ΣΕ ΒΛΕΠΩ…
ΚΑΝΕΝΑ ΑΞΙΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ….

Αν και η ναυτιλία μας δεν περνάει και τΙς καλύτερες ημέρες της μάθε ότι συνεχίζει και θα συνεχίσει να είναι το μεγαλείο της Ελλάδας!

Υ.Γ. Παρακαλώ τα παιδιά του e-nautilia.gr να το δημοσιεύσουν αυτολεξεί.

Ευχαριστώ,
nautikos