ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Η σύνδεση Νάξου – Κρήτης έγινε πραγματικότητα

Ένα πάγιο αίτημα της Νάξου να έχει σύνδεση με την Κρήτη, γίνεται πραγματικότητα και μάλιστα σχεδόν σε καθημερινή βάση από τα μέσα του Ιουνίου, σύμφωνα με απόφαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που συνεδρίασε επί οκτώ ώρες στη Νάξο την Παρασκευή 17 Μαΐου.

Ένα θέμα που θέτει συνεχώς κάθε χρόνο η Νάξος, να έχει το νησί σύνδεση με την Κρήτη τουλάχιστον το καλοκαίρι, έγινε πραγματικότητα την Παρασκευή μετά και τις επίμονες προσπάθειες του μέλους του ΣΑΣ, Γιάννη Μαργαρίτη, που μετέχει ως εκπρόσωπος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Έτσι, παρ’ ότι ήταν πολλά τα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει το συμβούλιο σχετικά με τις δρομολογήσεις γραμμών για την επόμενη περίοδο, η Νάξος, σύμφωνα με την απόφαση που ελήφθη, θα έχει σχεδόν καθημερινή σύνδεση με την Κρήτη από το αμέσως επόμενο διάστημα για το καλοκαίρι, ως εξής:

Με το Hi Speed 5 θα έχει σύνδεση τρεις, που δεν αποκλείεται να γίνει τέσσερις, φορές την εβδομάδα.

Με το Master Jet θα έχει σύνδεση με την Κρήτη τις υπόλοιπες τρεις ημέρες την εβδομάδα.

Αυτό που απομένει, είναι να διεκδικηθεί στο άμεσο μέλλον και η σύνδεση των δυο νησιών με συμβατικό πλοίο, όπως επίσης ζητείται μετά από την παύση του σχετικού δρομολογίου που υπήρχε μέχρι το 2005.

Η συζήτηση για τις επιδοτούμενες γραμμές της επόμενης περιόδου, αναβλήθηκε.

naxos-news.gr

Στο μικροσκόπιο της Παγκόσμιας Τράπεζας το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Των
Λεωνίδα Λιάμη και Δημήτρη Διαμαντίδη

Στο «μικροσκόπιο» της Παγκόσμιας Τράπεζας μπήκε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα δίκτυα των εφοδιαστικών αλυσίδων στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και η ικανότητα του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας να συμβάλει στη διεύρυνση των εμπορευματικών μεταφορών με αιχμή τα Βαλκάνια.

Ο διεθνής οργανισμός, που απέστειλε στην Ελλάδα ανώτερα στελέχη του για επαφές, θα καταθέσει στο επόμενο διάστημα τις προτάσεις του στην ελληνική κυβέρνηση, για τη βελτίωση της κατάστασης που επικρατεί στο εγχώριο πεδίο των Logistics.

Μια τέτοια συνάντηση, σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα στο λιμάνι Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή τεσσάρων στελεχών της World Bank και εκπροσώπων της ΟΛΘ ΑΕ, του ΣΕΒΕ, της Ελληνικής Εταιρίας Logistics Β. Ελλάδος, του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της πόλης και του Πανελλήνιου Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων.

Δείκτης

Τα στελέχη της Παγκόσμιας Τράπεζας συλλέγουν δεδομένα για την κατάρτιση του παγκόσμιου δείκτη Logistics Performance Index, ο οποίος εξετάζει συνολικά 155 χώρες. Η κατάταξη της Ελλάδας στο σχετικό δείκτη βαίνει φθίνουσα, καθώς από την 29η το 2007 «προσγειώθηκε ανώμαλα» στην 54η θέση το 2010, για να πάρει λίγο τα «πάνω» της ξανά το 2012, όταν αναρριχήθηκε στην 69η θέση.

Όπως επισημάνθηκε στην «Η» τα στελέχη της τράπεζας, άκουσαν τι πάει στραβά με τον εγχώριο τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας και των συνδυασμένων μεταφορών, αλλά και για τα πλεονεκτήματα που υπάρχουν κι αν αξιοποιηθούν ορθά, μπορούν να επιταχύνουν την αναπτυξιακή διαδικασία.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν κυρίως ο σιδηρόδρομος κι οι δυσλειτουργίες -όπως τονίστηκε- που τον χαρακτηρίζουν, αλλά και η λειτουργία των τελωνειακών υπηρεσιών, όχι μόνο στο λιμάνι, αλλά και στους μεθοριακούς σταθμούς της χώρας.

Ειδικά για τον σιδηρόδρομο, οι εκπρόσωποι των τοπικών παραγωγικών φορέων φέρονται να εξέφρασαν «γκρίνιες» για το ωράριο που παρέχει τις υπηρεσίες του ο Οργανισμός και διατύπωσαν το αίτημα να λειτουργεί όλο το 24ωρο, καθώς σήμερα πολλά φορτία υποχρεώνονται σε παραμονή εντός του λιμανιού μέχρι την επόμενη ημέρα, γεγονός που αυξάνει το κόστος.

Γι’ αυτό καθαυτό το μεταφορικό κόστος μέσω τρένου, αναφέρθηκε ότι η ελληνική πλευρά είναι ακριβότερη από τους βαλκανικούς σιδηροδρόμους, με αποτέλεσμα η πλειονότητα των φορτίων, που μετακινούνται από και προς τις γειτονικές χώρες, να διενεργείται μέσω οδικών μεταφορών από φορτηγά Σκοπιανών, Βούλγαρων, Σέρβων και Ρουμάνων.

Φορτία

«Δεν είναι τυχαίο ότι από τους περίπου 5 εκατ. τόνους φορτίων που διακινούνται κάθε χρόνο από τη Θεσσαλονίκη, κάτω από το 10% είναι οι όγκοι που επιλέγουν το τρένο ως μεταφορικό μέσο για να εξυπηρετηθούν», είπε στην «Η» μετέχων στη συνάντηση. Σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των τελωνείων, η κριτική εστιάστηκε κυρίως στο ό,τι δεν υπάρχει αρκετό προσωπικό, ώστε να αποφεύγονται οι καθυστερήσεις στη ροή των εμπορευμάτων όχι μόνο στο λιμάνι της πόλης, όπου λειτουργεί το Β’ Τελωνείο, αλλά κυρίως στους μεθοριακούς σταθμούς.

imerisia.gr