Χωρίς κρουαζιέρα η Ρόδος θα χαθεί!

Η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη, σχετικά με την πρόθεση της εταιρείας Costa Crociere να μην χρησιμοποιήσει τη νέα τουριστική περίοδο το λιμένα Ρόδου ως home port και την κατακόρυφη πτώση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στο νησί, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας “Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις” είχα επισημάνει, ως εισηγήτρια, ότι η λιμενική πολιτική, όπως ακολουθείται, δεν θα φέρει κανένα αποτέλεσμα.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου επιδιώκει να πουλήσει κερδοφόρα λιμάνια, όπως ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς και ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, και επιδεικνύει, ταυτόχρονα, προκλητική αδιαφορία για λιμάνια, όπως αυτό της Ρόδου, τα οποία, μέχρι πρότινος, αποτελούσαν κορυφαία επιλογή για τις εταιρείες κρουαζιερών.

Ταυτόχρονα, η Δημοτική Αρχή και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αντί να προχωρήσουν σε βασικές παρεμβάσεις για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επισκεπτών – επεμβάσεις οι οποίες είχαν ζητηθεί και δεν ήταν υψηλού κόστους – αναλώθηκαν στη χωροθέτηση των εκδοτηρίων των εισιτηρίων.

Έτσι, όμως, η Ρόδος μπαίνει στο περιθώριο, θα επηρεαστεί αρνητικά η τοπική μας οικονομία, ενώ η Μεσαιωνική Πόλη θα μείνει χωρίς ζωή.

Οι τοπικές αρχές πρέπει να δράσουν άμεσα, ξεκινώντας από την κατασκευή των ελάχιστων υποδομών που είχαν ζητήσει οι εταιρείες, ενώ το Υπουργείο θα πρέπει να δει το ζήτημα των περιφερειακών λιμανιών, όπως αυτό της Ρόδου, και να προχωρήσει σε σχεδιασμό που να οδηγεί στην ανάπτυξη των λιμανιών, σύμφωνα με τον οποίο δημόσιος και ιδιωτικός φορέας μπορούν να συνυπάρξουν και να δώσουν αποτελέσματα».

zougla.gr

Σύσκεψη για την πάταξη του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων

Μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων που ζημιώνει κατά εκατοντάδες εκατομμύρια το ελληνικό κράτος, ετοιμάζει το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, το οποίο αποκάλυψε το «ΘΕΜΑ».

Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίστηκε για την Παρασκευή (25-1-2013) σύσκεψη με τη συμμετοχή του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη.

Πολιτικοί κύκλοι του υπουργείου Ναυτιλίας επισημαίνουν ότι «η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης παρατηρείται ότι οδηγεί στη μετατόπιση της δράσης των λαθρεμπόρων στο ναυτιλιακό καύσιμο (marine diesel), το οποίο στη συνέχεια χρησιμοποιείται ως πετρέλαιο θέρμανσης».

Ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης είναι πλέον 330 ευρώ / 1.000 λίτρα, ενώ στο ναυτιλιακό πετρέλαιο είναι μηδαμινός (αποφορολογημένο καύσιμο). Με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών εκτιμάται ότι το Δημόσιο ζημιώνεται ετησίως περί τα 100 εκατ. ευρώ μόνο από το λαθρεμπόριο ναυτιλιακών καυσίμων.

Τα μέτρα που είναι υπό επεξεργασία για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα και επεξεργάζεται ο Κωστής Μουσουρούλης είναι :

– Αύξηση της συχνότητας και της ποιότητας των ελέγχων

– Εφαρμογή της αρχής του διπλού ελέγχου (“four-eyes principle”)

– Χρησιμοποίηση εξωτερικών ελεγκτών

– Βελτίωση των μεθόδων εντοπισμού της παράνομης χρήσης πετρελαίου

– Αξιοποίηση των διαθέσιμων τεχνολογιών για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας μεταφοράς αποφορολογημένου καυσίμου στον τελικό του αποδέκτη

– Μείωση του βαθμού στον οποίο ο έλεγχος της διαδικασίας εξαρτάται από τον ανθρώπινο παράγοντα και τη φυσική παρουσία

– Θέσπιση αυστηρότερων ποινών για τους λαθρέμπορους καυσίμων – π.χ. «λουκέτο» (αφαίρεση άδειας) στο εν λόγω πρατήριο για μεγάλη χρονικό περίοδο, μεγάλα χρηματικά πρόστιμα, κλπ.

– Ενδεχόμενο δημιουργίας ξεχωριστού δικαστηρίου για την εκδίκαση των υποθέσεων που αφορούν στο λαθρεμπόριο καυσίμων, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία

– Εφαρμογή συστημάτων GPS για την παρακολούθηση των βυτίων που μεταφέρουν ναυτιλιακό καύσιμο.

protothema.gr