ΥΝΑ: Στέλνει στην ανεργία και άλλους ναυτικούς

Μείωση έως και 50% στο ξενοδοχειακό προσωπικό κατά της διάρκειας της χειμερινής περιόδου επιφέρουν οι νέες διατάξεις, που περιλήφθηκαν στο νομοσχέδιο- σκούπα του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο δόθηκε, την Τετάρτη, στα κόμματα της κυβέρνησης και σε υπηρεσίες του υπουργείου για να κατατεθούν απόψεις.

Παράλληλα, με άλλες από τις νέες διατάξεις ανοίγει «παράθυρο» για μείωση του χρόνου υποχρεωτικής απασχόλησης των ναυτεργατών (σ.σ. ήταν το 10μηνο) οδηγώντας ακόμα περισσότερους ναυτεργάτες στην ανεργία ενώ δημιουργούνται προϋποθέσεις για τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων κατά τους χειμερινούς μήνες, ιδιαίτερα για τα ταχύπλοα τα οποία θα «δένουν» για 8 μήνες και με τη… βούλα.

Επίσης στο νομοσχέδιο προβλέπεται η καθιέρωση τέλους στους φορείς διαχείρισης των λιμανιών οι οποίοι είναι ΝΠΔΔ για να αποφύγουν τις μειώσεις των επιδοτήσεών τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες, που εξυπηρετούν τις λεγόμενες άγονες γραμμές.

Το τέλος θα ανέρχεται σε ποσοστό έως 10% επί των ετήσιων εσόδων τους. Οι άγονες γραμμές μέχρι τώρα επιδοτούνται μέσω τέλους 3% στα εισιτήρια των επιβατών αλλά τα έσοδά τουδεν επαρκούν και για να αποφευχθεί η μείωση των επιδοτήσεων από τον κρατικό προϋππολογισμό βρέθηκαν άλλοι πόροι σε βάρος των εσόδων των φορέων διαχείρισης των λιμανιών!

Συνθέσεις

Στο άρθρο 29 προβλέπεται ότι από την 1η Νοεμβρίου έως και τις 31 Μαρτίου οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων, πλην εκείνων που είναι δρομολογημένα στον Αργοσαρωνικό, μειώνονται όσο αφορά τους ναυτικούς γενικών υπηρεσιών ( οικονομικές υπηρεσίες, υπηρεσίες τροφοδοσίας ). Ειδικά οι θαλαμηπόλοι, επίκουρου κα μειώνονται κατά 50%.

Στο άρθρο 35 απαλείφθηκαν – μετά τις διαμαρτυρίες από εταιρίες και ναυτικούς – οι προβλέψεις για την επίταξη επιβατηγών πλοίων προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκοινωνιακές ανάγκες.

Στις τροποποιήσεις του νόμου 2932 για την ακτοπλοΐα προβλέπονται τα εξής:

– έκδοση ΠΔ με το οποίο ευθυγραμμίζονται τα όρια ηλικίας των πορθμείων και των υδροπτέρυγων με τα μεγάλα πλοία της ακτοπλοΐας στα οποία ουσιαστικά από το 2006 έχει καταργηθεί το όριο της 30ετίας για την παραμονή τους στα δρομολόγια

– με απόφαση του ΥΝΑ ο πλοιοκτήτης έχει τη δυνατότητα να δρομολογεί ένα επιπλέον πλοίο για την περίοδο από Ιούνιο έως Σεπτέμβριο εφόσον διαθέτει και άλλο πλοίο στην ίδια γραμμή, πρακτικά η εταιρία μπορεί τους υπόλοιπους μήνες να δρομολογεί μικρότερα πλοία και να αυξάνει τη χωρητικότητά της το καλοκαίρι.Αυτό θα δίνει την δυνατότητα στις εταιρείες να δρομολογούν ένα μικρό πλοίο για όλο τον χρόνο και ιδιαίτερα τον χειμώνα και το καλοκαίρι να δρομολογούν το μεγαλύτερο πλοίο

– τα ταχύπλοα και υδροπτέρυγα πλοία θα δρομολογούνται για τέσσερις μήνες εκ των οποίων οι τρεις συνεχόμενοι, με αυτή τη ρύθμιση περιορίζεται στο καλοκαίρι η δρομολόγηση τους και < σπάει > σε όσες μέρες επιλέξει ο πλοιοκτήτης το υπόλοιπο διάστημα του ενός μήνα

– με απόφαση του ΥΝΑ μπορεί να ανακληθεί η δρομολόγηση ενός πλοίου ύστερα από αίτημα του πλοιοκτήτη εφόσον δεν δημιουργείται πρόβλημα στις συγκοινωνίες

– εκτός από τους δύο μήνες ακινησίας η εταιρία έχει την δυνατότητα να κρατήσει ένα συμβατικό πλοίο εκτός δρομολογίων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την αποκατάσταση ζημιάς ή βλάβης ενώ παρέχονται άλλες 45 μέρες συνεχόμενης ακινησίας αν οι συγκοινωνιακές ανάγκες καλύπτονται ή αν η εποχιακή κίνηση είναι μικρή

– η εταιρία δεν έχει υποχρέωση να απασχολεί ναυτικούς, τους δύο μήνες της ακινησίας του πλοίου όπως προβλέπεται στον Ν2932 αλλά επιπλέον κατά τη διάρκεια που το πλοίο της επισκευάζεται λόγω βλάβης και κατά το διάστημα των 45 ημερών που ζητά τη διακοπή των δρομολογίων της

– οι ναυτικοί που θα απολύονται δε θα δικαιούνται αποζημίωση εφόσον προσληφθούν εκ νέου στο ίδιο πλοίο μετά την έναρξη των νέων δρομολογίων του

– με απόφαση του ΥΝΑ για την κάλυψη έκτακτων αναγκών που δεν τις καλύπτουν τα υπάρχοντα πλοία μπορεί να γίνει έκτακτη δρομολόγηση για την εκτέλεση συγκεκριμένου αριθμού δρομολογίων.

Άλλες διατάξεις

Από εκεί και πέρα, εκτεταμένες αλλαγές έγιναν στο κύριο σώμα του νομοσχεδίου, όπου προβλέφθηκε ρητά η ύπαρξη του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος μέσα στο νέο υπουργείο.

Μικρότερες είναι οι αλλαγές στο κεφάλαιο «λιμάνια» και στο σχετικό με την πλοηγική υπηρεσία.
Σημειώνεται ότι στο ίδιο νομοσχέδιο υπάρχουν και οι διατάξεις για την καθιέρωση ατομικών συμβάσεων στα ποντοπόρα πλοία.

pireas2day.gr