Ερώτηση Τέρενς Κουίκ για νέες απολύσεις ελλήνων ναυτικών

Τις νέες απολύσεις Ελλήνων ναυτικών που παρείχαν τις υπηρεσίες τους στο πλοίο Έλλη Τ., στηλιτεύει με Ερώτησή του προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη και Εργασίας Γιάννη Βρούτση, ο Βουλευτής επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ.

Σύμφωνα με επιστολή των εργαζομένων, που παραδόθηκε στο λογαριασμό του Τέρενς Κουίκ από τον Πολιτευτή Κυκλάδων του Κινήματος Βασίλη Παρασκευαϊδη «στις 04-05-2012 το Δ.Σ. του Ναυτιλιακού Συνεταιρισμού Ρεθύμνου με την επωνυμία CRETAN LINES, τους ειδοποίησε να παρουσιαστούν στο πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ξεκινήσουν τις εργασίες ώστε το πλοίο να ετοιμαστεί για δρομολόγιο.

»Η κατάσταση ήταν χαοτική και ενώ οι ναυτικοί εργάζονταν ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΟΙ μέχρι τις 25 Ιουνίου, μετά από παρέμβαση του Β’ Λιμεναρχείου Κερατσινίου και της Επιθεώρησης Εργασίας, ασκήθηκε ποινική δίωξη και ακολούθησε η αυτόφωρος διαδικασία.

»Το πλοίο υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη στις 23-09-2012 και από τότε παραμένει στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας και με τους ναυτικούς απλήρωτους.

»Και ενώ πολλά μέλη του πληρώματος κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα, προκειμένου να διασφαλίσουν τα δεδουλευμένα τους, όσοι παρέμειναν στο πλοίο, παρέμειναν γιατί η Διοίκηση της Cretan Lines, τους διαβεβαίωνε ότι το πλοίο θα επισκευαστεί.

»Στις 02 Απριλίου με εντολή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, παρουσιαστήκαμε ώστε να γίνει απόλυση, χωρίς να δίνεται όμως το δικαίωμα σε εταιρεία και σε Λιμεναρχείο σε συνεννόηση με το ΝΑΤ να απολύσει τους ναυτικούς και μεταφέροντας τους στο κυπριακό καθεστώς, δεδομένου ότι το πλοίο φέρει κυπριακή σημαία».

Κι επειδή ο παραλογισμός σε αυτή τη χώρα περισσεύει, όταν οι ναυτικοί απευθύνθηκαν στο αρμόδιο γραφείο του Υπουργείου Ναυτιλίας για να μάθουν πώς θα διεκδικήσουν τα δεδουλευμένα τους, σύμφωνα με τη καταγγελία, η αρμόδια αξιωματικός – υπάλληλος του Υπουργείου, τους απάντησε ότι η καλύτερη λύση είναι να απευθυνθούν σ΄ ενα δικηγόρο, να καταθέσουν ασφαλιστικά μέτρα, να απολυθούν από το πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ψάξουν αλλού για δουλειά.

Σε δεύτερη μάλιστα ερώτησή τους για το εάν μπορούν να μπουν στο νόμο περί εγκαταλελειμμένων πλοίων, ήταν αρνητική ακόμα και στο να καταθέσουν αίτηση και μάλιστα τους έφερε το παράδειγμα πως αυτή τη στιγμή εργάζονται σε ένα κατάστημα στην Κύπρο και ζητούν τα χρήματά τους από την Ελλάδα.

«Κατανοείτε ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από ΝΑΤ, Λιμεναρχείο και εταιρία, όταν μάλιστα κανένας δεν έχει το δικαίωμα απόλυσης ναυτικών μεταφέροντάς τους σε άλλο καθεστώς και εν προκειμένω το Κυπριακό;», ερωτά τους αρμόδιους Υπουργούς ο Τέρενς Κουίκ και ζητά την ακύρωση της πράξης απόλυσης των εργαζομένων στο πλοίο Έλλη Τ., την καταβολή των δεδουλευμένων τους και την αναδρομική ασφάλιση των Ελλήνων ναυτικών, ώστε να μην οδηγηθούν στα όρια της εξαθλίωσης.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ: ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΙΩΑΝΝΗ ΒΡΟΥΤΣΗ

κ.κ. Υπουργοί,

Σας παραθέτω χωρίς σχόλια, ηλεκτρονική επιστολή Ελλήνων ναυτικών, η οποία απεστάλει στον Πολιτευτή Κυκλάδων των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Βασίλη Παρασκευαΐδη και που μου παραδόθηκε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μου για να την διαχειριστώ στα πλαίσια των κοινοβουλευτικών μου αρμοδιοτήτων.

«Κύριε Παρασκευαΐδη,

Κατόπιν επικοινωνίας μας, σας παραθέτω τα γεγονότα καθώς και τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν μετά την παράνομη ουσιαστικά, κατ΄ εμάς, απόλυση μας από το πλοίο ΕΛΛΗ Τ..

Στις 04-05-2012 μας ειδοποίησε το Δ.Σ. του Ναυτιλιακού Συνεταιρισμού

Ρεθύμνου με την επωνυμία CRETAN LINES, να παρουσιαστούμε στο πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ξεκινήσουμε τις εργασίες ώστε το πλοίο να ετοιμαστεί για δρομολόγιο.

Χαοτική η κατάσταση ομολογώ και μέχρι τις 25-06-2012, εργαζόμασταν ανασφάλιστοι πράγμα το οποίο μπορεί να επιβεβαιώσει το Β΄ Λιμενικό

Κερατσινίου καθώς και η Επιθεώρηση Εργασίας , η οποία μετά την έφοδό της στο πλοίο μας κατέγραψε ως ανασφάλιστους. Τότε σε δύο άτομα της CRETAN LINES ασκήθηκε ποινική δίωξη και ακολούθησε η αυτόφωρος διαδικασία.

Στις 04-07-2012 γίνεται μεταφορά του Ναυτολογίου από το Κυπριακό στο Ελληνικό Ναυτολόγιο ως συμβεβλημένο με το ΝΑΤ.

Το πλοίο υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη στις 23-09-2012 και από τότε παραμένει στο Νέο Μώλο Δραπετσώνας και με τους ναυτικούς απλήρωτους.

Πολλά από τα μέλη του πληρώματος κατέθεσαν αίτηση ασφαλιστικών μέτρων διασφαλίζοντας τα δεδουλευμένα τους.

Όσοι παραμείναμε στο πλοίο παραμείναμε για το λόγο ότι η Διοίκηση της CRETAN LINES μας διαβεβαίωνε ότι το πλοίο θα επισκευαστεί, όντως είχαν αρχίσει να πραγματοποιούνται εργασίες επί του πλοίου μέχρι και το Μάρτιο του 2013.

Στις 02-04-2013 με εντολή του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, παρουσιαστήκαμε ώστε να γίνει απόλυση με την παρακάτω αιτία….

ΚΛΕΙΣΙΜΑΤΟΣ ΝΑΥΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΑΡ.15 ΠΑΡ. 7 ΤΟΥ Ν 35697 ΩΣ ΛΗΞΗΠΡΟΘΕΣΜΟ.

Απ΄ ότι διαβάσαμε στον παραπάνω νόμο δεν αναφέρει πουθενά και δεν δίνει το δικαίωμα σε εταιρεία και σε Λιμεναρχείο σε συνεννόηση με το ΝΑΤ να απολύσει τους ναυτικούς και μεταφέροντας τους στο κυπριακό καθεστώς. Σημειωτέον ότι το πλοίο φέρει κυπριακή σημαία.

Σε ερώτηση μας στο γραφείο 11 ΔΝΕΡ του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, πως θα διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας, η αρμόδια αξιωματικός – υπάλληλος του Υπουργείου μας απάντησε ότι η καλύτερη λύση είναι ν΄ απευθυνθούμε σ΄ ενα δικηγόρο, να καταθέσουμε ασφαλιστικά μέτρα, να απολυθούμε από το πλοίο ΕΛΛΗ Τ. και να ψάξουμε αλλού για δουλειά.

Σε δεύτερη ερώτηση μας εάν μπορούμε να μπούμε στο νόμο περί εγκαταλελειμμένων πλοίων, ήταν αρνητική ακόμα και στο να καταθέσουμε αίτηση και μάλιστα μας έφερε το παράδειγμα πως αυτή τη στιγμή δουλεύουμε σ΄ ένα κατάστημα στην Κύπρο και ζητάμε τα χρήματα μας από την Ελλάδα.

Θεωρούμε ότι στήθηκε «μαγείρεμα» στον τρόπο απόλυσης και απορία όλων μας είναι τον Έλληνα ναυτικό τελικά στην Ελλάδα ποιος τον προστατεύει;

Γιατί να πρέπει να πληρώσουμε δικηγόρους, να ταλαιπωρηθούμε σε δίκες για να διεκδικήσουμε τα δεδουλευμένα μας;

Εμείς και οι οικογένειες μας έχουμε φτάσει στα όρια της εξαθλίωσης, ανήμποροι να παλέψουμε με το τέρας που λέγεται ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ, ΑΡΧΟΥΣΑ ΑΡΧΗ, ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, απευθυνόμαστε στο Κίνημα και σε Εσάς πιστεύοντας ότι είναι το μόνο που μπορεί να παρέμβει δυναμικά στο πρόβλημα μας και να ζητήσει εξηγήσεις και λύσεις για την άμεση επίλυση του.

Ευχαριστούμε
Εκ μέρους του πληρώματος του ΕΛΛΗ Τ.

Με εκτίμηση
ΚΛΑΔΟΣ ΜΑΡΚΟΣ»

Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

1.Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε προκειμένου να ακυρωθεί η πράξη απόλυσης των εργαζομένων στο πλοίο Έλλη Τ;

2.Κατανοείτε ότι υπάρχει σοβαρό ζήτημα στις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από ΝΑΤ, Λιμεναρχείο και εταιρία, όταν μάλιστα κανένας δεν έχει το δικαίωμα απόλυσης ναυτικών μεταφέροντάς τους σε άλλο καθεστώς και εν προκειμένω το Κυπριακό;

3.Πότε θα καταβληθούν τα δεδουλευμένα των εργαζομένων στο πλοίο Έλλη Τ;

4.Θα λάβετε τα προσήκοντα μέτρα για την αναδρομική ασφάλιση των Ελλήνων ναυτικών;

5.Σε περίπτωση που δεν επιληφθείτε του φλέγοντος αυτού ζητήματος, κατανοείτε ότι:

α.Καταστρατηγείτε το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος (Συντ.), σύμφωνα με το οποίο «το Κράτος μεριμνά για την κοινωνική ασφάλιση των εργαζομένων, όπως νόμος ορίζει;»

β.Οδηγείτε τους παράνομα απολυθέντες εργαζομένους στο πλοίο Έλλη Τ. στα όρια της εξαθλίωσης;

tro-ma-ktiko.blogspot.gr