CEO της Euronav: «Είμαι έκπληκτος που οι ναυλωτές απαιτούνε να πηγαίνουμε με 12,5 κόμβους ταχύτητα αυτή την περίοδο

«Θα μπορούσα να είμαι λίγο προκλητικός εδώ;» ρώτησε ο Hugo De Stoop, Διευθύνων Σύμβουλος του εισηγμένου στο NYSE γίγαντα δεξαμενόπλοιων Euronav, ένας από τους συμμετέχοντες σε μια απομακρυσμένη συνεδρία για τις αγορές δεξαμενόπλοιων, που διοργανώθηκε από το Baltic Exchange, μέρος του London Energy Week.

Το πάνελ, μετά από παρουσιάσεις σχετικά με τις αγορές πετρελαίου και τη συνολική αγορά δεξαμενόπλοιων, προχώρησε σε συζήτηση για τη συνεργασία των ναυλωτών στις προσπάθειες των πλοιοκτητών να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα.

Ο κ. De Stoop, δήλωσε: «Είμαι εντελώς έκπληκτος που οι ναυλωτές απαιτούνε να πηγαίνουμε με 12,5 κόμβους ταχύτητα αυτή τη στιγμή, όταν η αγορά είναι εντελώς πεσμένη- δηλαδή δεν πληρώνουν τίποτα για το ναύλο, και ποτέ δεν ήταν τόσο χαμηλά, και όταν ζητάμε να πάμε πιο αργά, κάτι που προφανώς έχει οικονομικό πλεονέκτημα για εμάς…αλλά όχι μειονέκτημα για αυτούς. Υπάρχει πλήρης αποσύνδεση μεταξύ της αίθουσας συνεδριάσεων – την οποία μπορείτε να δείτε σε όλο τον Τύπο, προσπαθεί να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα ολόκληρης της εταιρείας, μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών, εμπορικών εταιρειών κ.λπ. …από τα γραφεία τους, και επιμένουν, παρακαλώ πηγαίνετε με 12,5 ή και 13 κόμβους».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Euronav ρωτήθηκε από τον συντονιστή της συνεδρίας, τον Senior Freight Reporter του Baltic Exchange, Matthew Cox, εάν θα μπορούσε να έχει νόημα να τιμωρούνται οι ναυλωτές όταν οι εκπομπές άνθρακα σε ένα ταξίδι υπερβαίνουν τα καθορισμένα όρια (περισσότερη κατανάλωση καυσίμου και επομένως εκπομπές, λόγω μεγαλύτερης Ταχύτητας). Η απάντηση παρείχε μια μεγάλη εικόνα για το πώς οι ναυλώσεις δεξαμενόπλοιων (και ίσως ξηρού φορτίου) μπορεί να δομηθούν στο μέλλον, με τον κ. De Stoop να λέει: «Πιστεύω στα οικονομικά κίνητρα παρά στις οικονομικές κυρώσεις. Υπάρχουν αρκετά χρήματα που πρέπει να εξοικονομηθούν με την επιβράδυνση του πλοίου και εμείς στη Euronav δεν θα είχαμε κανένα πρόβλημα να τα μοιραστούμε με τους πελάτες μας. Οπότε αντί για το μαστίγιο, προτιμάμε το καρότο».

Αν και αναγνωρίζει υλικοτεχνικούς λόγους (όπως η αλλαγή ωραρίων στα τερματικά), πρόσθεσε: «Μπορεί να γίνει, μέσω συνεργασίας, και από οικονομική άποψη, όλοι μπορούν να ωφεληθούν».

Αυτές οι παρατηρήσεις έρχονται μέσα σε ένα μήνα αφότου μια ομάδα ναυτιλιακών ενώσεων, συμπεριλαμβανομένης της Intertanko, ενέκρινε μια σύσταση σε μια έκθεση για πιθανή βελτίωση του συστήματος εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EU ETS), που συντάχθηκε από ένα μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η έκθεση πρότεινε ότι ο εμπορικός φορέας εκμετάλλευσης ενός πλοίου (που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι μία χρονοναύλωση) θα πρέπει να είναι ο τελικός υπεύθυνος για τις πληρωμές, σύμφωνα με το EU ETS – όπου οι εκτιμήσεις θα επιβάλλονται στις εκπομπές άνθρακα των πλοιοκτητών πάνω από τα επιτρεπόμενα επίπεδα.

Η Intertanko, σε δελτίο τύπου ανέφερε ότι: «Η επέκταση του ορισμού της ναυτιλιακής εταιρείας, όπως προτείνεται, ώστε να συμπεριλάβει την «χρονοναύλωση», διασφαλίζει ότι όσοι είναι υπεύθυνοι και επωφελούνται από τη μεταφορά του φορτίου είναι επίσης υπεύθυνοι για τις εκπομπές».

Το μακρύ παιχνίδι του οργανισμού οραματίζεται ένα παγκόσμιο, και όχι περιφερειακό, σχέδιο για ένα πρόγραμμα εμπορίας εκπομπών. Η Intertanko προσθέτει: «Ο τελικός στόχος πρέπει να είναι μια συμφωνία σε επίπεδο Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), με την προβλεπόμενη νομοθεσία της ΕΕ ως προσωρινό μέτρο μέχρι να εφαρμοστεί ένα διεθνές μέτρο. Ως εκ τούτου, η νομοθεσία της ΕΕ θα πρέπει να διαμορφωθεί με γνώμονα μια επικείμενη συμφωνία του ΙΜΟ, η οποία θα είναι επεκτάσιμη και ευέλικτη».

Σχετικά με το θέμα των ενεργειών για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα, ο συμμετέχων στο πάνελ Henry Curra, Διευθυντής Έρευνας στη ναυπηγική εταιρεία Braemar ACM, μιλώντας για τη ρυθμιστική δυναμική «όχι μόνο στη ναυτιλία, σε όλα τα επίπεδα», προσέφερε ότι Θα απαιτήσει ένα πολύ ισχυρό ρυθμιστικό πλαίσιο, ισχυρότερο πιστεύω, από ό,τι θα μπορέσει να παράγει ο ΙΜΟ.

Απαντώντας σε ερώτηση του κ. Cox, του συντονιστή, σχετικά με τις πιθανές επιτυχίες να φέρει τους ναυλωτές προ των ευθυνών τους για τις εκπομπές, η κα Claire Grierson, η κορυφαία ερευνήτρια δεξαμενόπλοιων στη χρηματιστηριακή SSY, είπε: «Νομίζω ότι οι ναυλωτές θα πρέπει να γίνετε μέρος της λύσης. Πρέπει να είναι. Διαχειρίζονται πλοία επίσης, σίγουρα πολλοί ναυλωτές έχουν στα δικά τους προγράμματα απαλλαγής από τον άνθρακα την ανάγκη να βεβαιωθούν ότι παίρνουν τα πιο οικονομικά πλοία, εάν τα ταξίδια που κάνουν μπορούν να επηρεάσουν ορισμένες από τις εκπομπές».

Διαβάστε ακόμα