Βαρβιτσιώτης προς Committee: Φέρτε πλοία στην «ελληνική σημαία»

Του
Μηνά Τσαμόπουλου

Να φέρουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο προέτρεψε τους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου ο υπουργός Ναυτιλίας & Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης στη διάρκεια συνάντησης που είχε με τα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας (Greek Shipping Cooperation Committee) με επικεφαλής τον πρόεδρο Χαρ.Φαφαλιό.

Το Committee αντιμετώπισε θετικά την προτροπή του κ. Βαρβιτσιώτη για νηολόγηση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, χωρίς όμως να δεσμευθεί κανένα από τα μέλη του.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τις προσπάθειες της ελληνικής κυβέρνησης και ειδικά του Υπουργού κ. Βαρβιτσιώτη για την ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας.

Παράλληλα. στη συνάντηση ο υπουργός εξέφρασε την σταθερή θέση του για τη συνέχιση της καλής συνεργασίας και από τις δύο πλευρές. «Είμαι ανοικτός σε προτάσεις και ιδέες που μπορούν να φέρουν ακόμη πιο ψηλά την ελληνική σημαία στη παγκόσμια ναυτιλία. Στόχος του Υπουργείου είναι να μπορεί να παρέχει “φουλ” υπηρεσίες στα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία», επεσήμανε.

«Αυτό σημαίνει ότι μπορεί το κόστος της ελληνικής σημαίας να είναι κατά τι ακριβότερο από ό,τι είναι οι σημαίες ευκαιρίας, όμως εμείς έχουμε τη δυνατότητα μέσα από το δίκτυο των λιμενικών προξενικών αρχών, μέσα από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, μέσα από τη συμμετοχή μας στους Διεθνείς Οργανισμούς, μέσα από το δίκτυο της ελληνικής διπλωματίας και μέσα από την ηλεκτρονικοποίηση πλέον των δικών μας αρχείων -το e-νηολόγιο θα είναι σε πλήρη λειτουργία ελπίζω μέχρι το τέλος του χρόνου- να παρέχουμε υπηρεσίες στην ελληνική ναυτιλία που δεν παρέχουν άλλες σημαίες».

Ο Έλληνας Υπουργός επεσήμανε, επίσης, ότι τα πλοία σήμερα αντιμετωπίζουν μια σειρά από ασύμμετρες απειλές: «Την ασύμμετρη απειλή της μετανάστευσης, καθώς πολλές φορές υποχρεώνονται να πάρουν μετανάστες κάνοντας διάσωση στη θάλασσα και μετά είναι πάρα πολύ δύσκολη η διαχείριση αυτών των περιστατικών γιατί κανένα λιμάνι δεν τους δέχεται.

Υπάρχει και η ασύμμετρη απειλή της πειρατείας αλλά και το «περίεργο» νομικό καθεστώς χωρών τα οποία κρατούν πλοία και φυλακίζουν τα πληρώματα τους με κατηγορίες που δεδηλωμένα δεν έχουν σχέση».

Ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε και στο θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης, υπογραμμίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για τις εισαγωγές στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού. «Σκεφτείτε ότι στο παρελθόν στις ακαδημίες αυτές έμπαιναν με πολύ χαμηλή βάση, όσοι δηλαδή είχαν αποτύχει από όλες τις άλλες εξετάσεις έρχονταν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού. Σήμερα, βλέπουμε εισαγωγές με πάνω από 17.000 – 18.000 μόρια, δηλαδή, όσοι ανήκουν στις κατηγορίες των αριστούχων επιλέγουν, πλέον, να έρθουν στις ακαδημίες του εμπορικού ναυτικού», είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, κάλεσε τον εφοπλιστικό κόσμο να στηρίξει με την παροχή υποτροφιών την προσπάθεια του Υπουργείου για τη μετεκπαίδευση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου “Cass Business School”, με σκοπό όπως υπογράμμισε, «την καλύτερη κατάρτιση και τη συνεχή επιμόρφωση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, ώστε να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις του σύγχρονου διεθνούς περιβάλλοντος της ναυτιλίας».

newmoney.gr

Committee: Το πλεονάζον τονάζ συνεχίσει να επιβαρύνει τις προοπτικές μίας βιώσιμης ανάκαμψης

Σήμερα συνέρχεται η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών όπου όπως κάθε χρόνο θα δοθεί το στίγμα της ελληνικής ναυτιλίας στην ομιλία του προέδρου της.

Στο Λονδίνο, ο πρόεδρος του Committee, Χ. Φαφαλιός, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για το νέο έτος σημείωσε ότι όπως όλα δείχνουν και το 2013 η ναυτιλία θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα και τις ίδιες προκλήσεις που αντιμετώπισε τα προηγούμενα χρόνια.

Ο κ. Φαφαλιός είπε ότι παρά το γεγονός πως υπάρχουν αισιόδοξες προβλέψεις σχετικά με τη ζήτηση φορτίων το 2013, ωστόσο, η πλεονάζουσα προσφερόμενη χωρητικότητα τονάζ σε όλους τους τύπους των πλοίων θα συνεχίσει να επιβαρύνει τις προοπτικές μίας βιώσιμης ανάκαμψης.

 Όπως εξήγησε το μεγάλο πρόβλημα δημιουργείται από τον αριθμό των πλοίων που βγαίνουν από τα ναυπηγεία. Ο πρόεδρος του Committee σημείωσε πάντως ότι όσον αφορά τα μακροπρόθεσμα επενδυτικά σχέδια των ναυτιλιακών εταιριών δεν αναμένεται ότι θα σημειωθούν ανατροπές λόγω της έλλειψης χρηματοδοτήσεων από τις τράπεζες.

imerisia.gr