ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Σήμερα υπεγράφη η συμφωνία COSCO – HP

Μια από τις μεγαλύτερες συμφωνίες, που θα αλλάξει τα μεταφορικά δεδομένα της χώρας, μετατρέποντας τον Πειραιά σε βασικό κόμβο διακίνησης προϊόντων στη νοτιοανατολική Ευρώπη, υπεγράφη σήμερα το μεσημέρι στις εγκαταστάσεις της COSCO, μεταξύ της Hewlett-Packard και της COSCO για τη μεταφορά εμπορευμάτων της HP μέσω Πειραιά.

Η συμφωνία υπεγράφη παρουσία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και υπουργών της κυβέρνησης. Ο πρωθυπουργός υποστήριξε πως τέτοιες συμφωνίες βοηθούν τον τόπο μας. Εντός του μήνα αναμένεται να υπογραφεί και η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η συμφωνία προβλέπει, τα προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας HP να διανέμονται, θαλάσσια με πλοία από την Ασία στο terminal της Cosco, και σιδηροδρομικά προς την κεντρική και ανατολική Ευρώπη από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Έως τώρα, η διαδικασία προώθησης προϊόντων από την Ασία προς την Ευρώπη ήταν κοστοβόρος και χρονοβόρος, ωστόσο με τη σημερινή συμφωνία δίνεται η δυνατότητα στη Hewlett-Packard να διανέμει τα προϊόντα στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κατά 10 μέρες νωρίτερα, σε σχέση με τη διαδρομή που ακολουθείτο έως τώρα από άλλα λιμάνια της Ευρώπης.

Τα εμπορεύματα θα φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και αφού θα φορτώνονται σε βαγόνια μέσω σιδηροδρομικής σύνδεσης και αλλαγής μηχανών στην Ειδομένη και θα περνούν στα Σκόπια, Σερβία, Ουγγαρία, Αυστρία και Τσεχία.

Η συμφωνία αφορά αρχικά στη μεταφορά 20.000 κοντέινερ της Hewlett Packard ετησίως ενισχύοντας παράλληλα και την κερδοφορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει σήμερα μόλις 24 εκατ. ευρώ τζίρο από τις εμπορευματικές μεταφορές.

Η εφοδιαστική και μεταφορική ικανότητα της Hewlett-Packard ανέρχεται σε 50 δισ. δολάρια εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά σε δραστηριότητες στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή.

Η επιλογή του λιμανιού του Πειραιά από την COSCO και τη Hewlett-Packard μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου έως και 50%, ενώ θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας καθώς δεν θα είναι λίγες οι εταιρείες που θα επιλέξουν να ακολουθήσουν το παράδειγμα της αμερικανικής εταιρείας και να φέρουν την έδρα τους στην Ελλάδα η να δημιουργήσουν γραφεία.

Σημειώνεται ότι χθες, Πέμπτη, δόθηκε στην κυκλοφορία από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας Κωστή Μουσουρούλη, η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 17 χιλιομέτρων που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το Θριάσιο Πεδίο.

Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους.

Η νέα δρομολογιακή σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο, θα ξεκινήσει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ με τον χρόνο και τις συνεχόμενες βελτιώσεις του δικτύου τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα και με την εμπορευματική κίνηση.

Το νέο σιδηροδρομικό έργο αναμένεται να αναβαθμίσει και το συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου, όπου λειτουργεί σε πρώτη φάση και προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωσή του θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες ολόκληρης της Αττικής.

Για την ανάπτυξη εμπορευματικών κέντρων, η ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ έχει στην κατοχή της έκταση 588 στρεμμάτων (κατά πλήρη κυριότητα) στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου Αττικής. Το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου πρόκειται να κατασκευαστεί σε ακίνητο έκτασης περίπου 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ.

protothema.gr

Τέλος του μήνα προβλέπεται να ενεργοποηθεί η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Cosco-HP

Της Μαριάννας Τζάννε

Τέλος του μήνα προβλέπεται να ενεργοποηθεί η συμφωνία Cosco, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hewlett Packard βάζοντας σε ρόλο διεθνούς διαμετακομιστή τον πολύπαθο σιδηρόδρομο της χώρας, που η κυβέρνηση σχεδιάζει να βάλει σε τροχιά ιδιωτικοποίησης μέχρι τον Ιούνιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε πρώτη φάση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναλάβει την μετακίνηση δύο τρένων την εβδομάδα, η χωρητικότητα των οποίων θα είναι 40 κοντέινερ έκαστο. Υπολογίζεται ότι σε πλήρη λειτουργία και με βάση την υποδομή του σιδηροδρόμου τα τρένα μπορεί να φτάσουν ακόμη και τα 10 την ημέρα.

Η διαδρομή των εμπορευμάτων θα ξεκινάει από το λιμάνι του Πειραιά, θα κατευθύνεται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και από εκεί στην Ειδομένη. Στη συνέχεια τα εμπορεύματα θα προωθούνται στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία, με τελικό σταθμό την Τσεχία.

Μετά από πολύμηνο θρίλερ σχετικά με την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, χθες το υπουργείο Ανάπτυξης ανακοίνωσε την παραμονή στο τιμόνι της εταιρείας του κ. Αθανάσιου Ζηλιασκόπουλου, ο οποίος έχει χειριστεί από το 2010 το σχέδιο εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διορισμένος από το ΠΑΣΟΚ, επιτυγχάνοντας έστω και οριακά κέρδη το 2012.

Η παραμονή του στην εταιρεία χαρακτηρίζεται ως ψήφος εμπιστοσύνης στο πρόσωπό του ενώ στην αγορά ψιθυρίζεται ότι μεγάλο ρόλο στην διατήρησή του έπαιξε η εμπειρία του αλλά και η σημασία που δίνει η κυβέρνηση στην ανέφελη συμφωνία με την HP.

Ο λόγος είναι η …ουρά που μπορεί να έχει το συμβόλαιο αυτό στο τομέα των εμπορευματικών μεταφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς πληροφορίες αναφέρουν ότι στα σκαριά είναι συμφωνίες και με άλλες πολυεθνικές, οι οποίες θα μπορούσαν να επιταχυνθούν αν ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποδείξει ότι είναι ένας αξιόπιστος σύμμαχος.

Χθες πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης στο νομοσχέδιο για την κύρωση από τις 18 Δεκεμβρίου της πράξης νομοθετικού περιεχομένου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας», προβλέπει μείωση στα παράβολα για την ανάπτυξη σιδηροδρομικού έργου από τρίτες εταιρείες στην χώρα μας.

Όπως ανακοίνωσε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της βουλής ο υπουργός ανάπτυξης κ. Κωστής Χατζηδάκης η υποχρέωση αυτή «πηγάζει από το κοινοτικό δίκαιο για την απελευθέρωση της αγοράς σιδηροδρόμων».

Το παράβολο των 30.000 ευρώ που ήταν το κόστος για την χορήγηση πιστοποιητικού ασφάλειας, κρίθηκε μεγάλο για αυτό και υποχωρεί από τα 3.000 έως τα 20.000 ευρώ. «Όχι άλλες αλλαγές για μισθωτούς και συνταξιούχους, δεν μπορούμε να λέμε θέλουμε επενδυτές και να έχουμε υψηλά παράβολα» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

newmoney.gr