«Crash Test» για το λιμάνι του Ηρακλείου

Με επιτυχία πέρασε το … crash test, την Παρασκευή, το λιμάνι του Ηρακλείου, αφού για 24 ώρες, σερί, ήταν «υπερφορτωμένο», με τους εργαζόμενους να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να βγει το λιμάνι … ασπροπρόσωπο!

Τελικά, το λιμάνι κατάφερε να τα βγάλει πέρα, εξυπηρετήθηκαν τα δύο πλοία της γραμμής, που, λόγω καλοκαιριού, εκτελούν διπλά δρομολόγια, ένα πλοίο με κοντέινερς, ένα φορτηγό πλοίο με φορτίο πλαστικά, το κρουαζιερόπλοιο της Costa αλλά και τέσσερα καταμαράν με πλήθος επιβατών.

cretalive.gr

Crash test για δύο διεκδικητές της μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στο λιμάνι Θεσσαλονίκης

Του Λεωνίδα Λιάμη

Κάτι λιγότερο από έξι εβδομάδες απομένουν στη διάθεση των δύο διεκδικητών της μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής στο λιμάνι Θεσσαλονίκης, προκειμένου να προετοιμαστούν για το καθοριστικό crash test, που θα αναδείξει το σχήμα, στο οποίο θα παραχωρηθεί το δικαίωμα κατασκευής κι εκμετάλλευσής της, τα επόμενα 30 έτη, μέσα από μια επένδυση 11,3 εκατ. ευρώ.

Η εισηγμένη ΟΛΘ ΑΕ, που αποτελεί την αναθέτουσα αρχή και έχει σε εξέλιξη και το σχετικό διεθνή διαγωνισμό, σύμφωνα με πληροφορίες της «Η» όρισε την 1η Μαρτίου ως καταληκτική προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών οικονομικών και τεχνικών προσφορών, διατηρώντας, μάλιστα, βάσιμες ελπίδες ότι η διαδικασία, τελικώς, παρά τη δυσμενή οικονομική συγκυρία, θα τελεσφορήσει.

Σε μεγάλο βαθμό η αισιοδοξία που εκφράζεται για την έκβαση του όλου εγχειρήματος, εδράζεται στο γεγονός ότι το τελευταίο χρονικό διάστημα διαπιστώνεται έντονη κινητικότητα, εκ μέρους ξένων κι εγχώριων επενδυτών, σε project, ανά την επικράτεια, που σχετίζονται με μαρίνες.

Στη short list του διαγωνισμού περιλαμβάνονται η εταιρεία «Lamda Development» κι η κοινοπραξία «Άκτωρ ΑΤΕ, ΑΚΤΕ-VEGA, Cosmos Yachting και Marina Kroslin GMBH» οι οποίες, κατά τις ίδιες πηγές, έχουν επισκεφθεί πολλές φορές το data room και μελετούν τα σχετικά στοιχεία, ενώ φαίνονται να επιδεικνύουν ζωηρό ενδιαφέρον για την προωθούμενη λιμενική υποδομή.

Εφόσον το διαφαινόμενο ενδιαφέρον για τη μαρίνα μεταφραστεί και σε πράξη, τότε θα ακολουθήσει η αξιολόγηση των τεχνικών και οικονομικών προσφορών και αν δεν υπάρξουν χρονοβόρες ενστάσεις, εντός της Ανοιξης θα έχει ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος της επένδυσης.

Σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά του project, η μαρίνα ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής της Θεσσαλονίκης θα διαθέτει 218 θέσεις, ενώ ο αρχικός προϋπολογισμός του σχεδίου φθάνει τα 11,3 εκατ. ευρώ.

Οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να κρατήσουν τρία έτη και σύμφωνα με τη σύμβαση ο ιδιώτης επενδυτής θα αναλάβει, μέσω του μοντέλου της παραχώρησης, για τα επόμενα 30 χρόνια, τη χρήση τόσο της θαλάσσιας ζώνης μπροστά στο κρηπίδωμα Νο 1 του λιμανιού και της χερσαίας ζώνης στην α΄ προβλήτα (7,195 στρέμματα για εστίαση, αναψυχή, εμπόριο ναυτιλιακών ειδών), όσο και του υπαίθριου χώρου στην β΄ προβλήτα, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί για τη διαχείμαση και την επισκευή σκαφών αναψυχής.

Eπαναδημοπράτηση

Στο πλαίσιο της προσπάθειας για αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της ΟΛΘ ΑΕ, εν τω μεταξύ, η διοίκηση του λιμανιού την Παρασκευή 25 Ιανουαρίου προκηρύσσει, εκ νέου, διαγωνισμό για την επαναδημοπράτηση των αποθηκών Δ και 1 στον πρώτο προβλήτα, προκειμένου να εκμισθωθούν ως κινηματογραφικές αίθουσες. Και σε αυτή την περίπτωση με δεδομένες τις επαφές που έχουν προηγηθεί, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα προκύψει έμπρακτο ενδιαφέρον. Επίσης, στις 20 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η δημοπράτηση ακινήτου κοντά στην είσοδο του λιμανιού από την πλευρά του κτιρίου του Ερυθρού Σταυρού, για αξιοποίησή του σε δραστηριότητα με αντικείμενο στην ταχεία σίτιση.

imerisia.gr