Η Grimaldi Group, η μεγαλύτερη επιβατηγός και οχηματαγωγός εταιρεία στον κόσμο από πλευράς χωρητικότητας, θα ολοκληρώσει αυτό το μήνα μια παραγγελία για πέντε γιγαντιαία πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων συνολικής αξίας 300 εκάτ. δολαρίων για να μεταφέρουν οχήματα που κατασκευάζονται από την Fiat Chrysler Automobiles NV, ο διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας δήλωσε την Τετάρτη.
“Έχουμε προεπιλέξει κάποια κινέζικα ναυπηγεία και η παραγγελία θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο”, δήλωσε ο Emanuele Grimaldi στη The Wall Street Journal. “Τα πλοία θα μεταφέρουν 7.000 αυτοκίνητα το καθένα σε 13 καταστρώματα και θα μεταφέρουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα από τη Fiat και την Chrysler από την Ευρώπη προς τις ΗΠΑ και πάλι πίσω”.
Η οικογενειακή επιχείρηση με έδρα τη Νάπολη, η οποία ελέγχει περισσότερα από 100 πλοία μέσω πέντε κύριων εταιρείων -Grimaldi Lines, Atlantic Container Lines, Minoan Lines, Malta Motorways of the Sea και Finnlines- μεταφέρει αυτοκίνητα και εμπορευματοκιβώτια από τις ΗΠΑ και τον Καναδά προς την Ευρώπη και τη Δυτική Αφρική, από την Ευρώπη προς τη Νότια Αμερική και τη Δυτική Αφρική, και από τη Βόρεια Ευρώπη προς τη Μεσόγειο. Λειτουργεί επίσης ως μεταφορική εταιρεία επιβατών σε όλη την Ευρώπη και τις χώρες της Βαλτικής.
Οι πωλήσεις των μεταφορέων αυτοκινήτων είναι ένα βαρόμετρο για τις πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως, και οπότε οι παραγγελίες της Grimaldi προκαλούν αυξανόμενη αισιοδοξία σε αυτό το επίπεδο. Ο κ Grimaldi είπε ότι αναμένει γενικά η ναυτιλιακή βιομηχανία να ξεκινήσει να ανακάμπτει φέτος από έναν από τους μεγαλύτερους όλων των εποχών καθοδικούς κύκλους της, που διαρκεί από την ύφεση του 2008-09 και έχει επιδεινωθεί από την ευρωπαϊκή κρίση χρέους.
“Τώρα, μετά από μερικές πολύ άσχημες οικονομικά χρονιές στο νότιο τμήμα της Ευρώπης, θα υπάρξει σίγουρα μια αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων, η οποία θα ωφελήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες”, δήλωσε. “Πολλές χώρες, όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, έχουν υποφέρει πολύ από την κρίση, και οι άνθρωποι δεν έχουν αλλάξει τα αυτοκίνητά τους. Στην Ιταλία, στα καλά χρόνια, είχαμε 2,4 εκατομμύρια πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων ετησίως, τώρα είναι ένα εκατομμύριο”.
Η Fiat Chrysler Automobiles είναι η έβδομη μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων στον κόσμο, της οποίας τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν Chrysler, Dodge, Ram, Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Ferrari και Maserati. Η Grimaldi είναι επίσης βασικός μεταφορέας άλλων εταιρειών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της General Motors Co και της Ford Motor Co.
Ο κ Grimaldi είπε ότι πτώση των επιτοκίων έχει μειώσει σημαντικά το κόστος δανεισμού τόσο για τις χώρες που εξυπηρετούν το δημόσιο χρέος τους όσο και για τις ιδιωτικές επιχειρήσεις, και η πτώση του ευρώ καθιστά τις ευρωπαϊκές μάρκες αυτοκινήτων πιο ανταγωνιστικές στο εξωτερικό.
“Αυτοκίνητα όπως η Maserati είναι πολύ δημοφιλή στις ΗΠΑ … και η πτώση των τιμών του πετρελαίου είναι ένα όφελος σε όλα τα επίπεδα. Αυτό το έτος θα είναι σίγουρα καλύτερο”, δήλωσε.
Τα έξοδα για πετρέλαιο της Grimaldi, το 2012 ήταν κοντά στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια, ενώ είναι περίπου το μισά σε σημερινές τιμές. Ωστόσο, οι αυστηρότεροι περιβαλλοντικοί κανόνες, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος, συμπεριλαμβανομένης και της επιβεβλημένης χρήσης καυσίμων χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ευρώπη και κατά μήκος των ακτών των ΗΠΑ και του Καναδά, έχουν προσθέσει 100 εκατομμύρια δολάρια σε κόστος συμμόρφωσης τον τελευταίο χρόνο.
“Για όσους [στη ναυτιλιακή βιομηχανία] έχουν κάνει τις απαραίτητες επενδύσεις, το μέλλον φαίνεται ελπιδοφόρο”, είπε ο κ Grimaldi. “Ακόμη και αν η τιμή των καυσίμων επανέλθει, είμαστε πλέον πολύ πιο αποτελεσματικοί. Με κρίση ή χωρίς κρίση, τα εμπορεύματα θα πρέπει να μετακινηθούν δια θαλάσσης, επομένως δεν μου έχει γίνει εμμονή ιδέα το ρίσκο”.
Ο κ Grimaldi, του οποίου η ελληνική εταιρεία Μινωικές Γραμμές μεταφέρει επιβάτες και φορτίο στα ελληνικά νησιά και από την Ελλάδα προς την Ιταλία, ανέφερε επίσης ότι δεν ανησυχεί από τη φημολογία για ενδεχόμενη έξοδο της Ελλάδας από την ευρωζώνη, λόγω των καλύτερων όρων χρηματοδότησης που ζητά η νέα κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ. στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις με τους διεθνείς πιστωτές της.
“Είμαι βέβαιος ότι θα επιτευχθεί ένας συμβιβασμός και η Ελλάδα θα παραμείνει στο ευρώ” δήλωσε. “Αλλά ακόμα κι αν αφήσει την ευρωζώνη, θα υπάρξει υποτίμηση [του νέου νομίσματος], η οποία θα καταστήσει φθηνότερο για τους τουρίστες να πάνε στην Ελλάδα και θα μειώσει το μισθολογικό μου κόστος”.
Εκτός από την Ευρώπη, ο κ Grimaldi αναμένει ανάπτυξη για επιβατηγά και οχηματαγωγά πλοία στις Φιλιππίνες, τη Νότια Κορέα και την Καραϊβική.
“Εάν οι σχέσεις ΗΠΑ-Κούβας αποκατασταθούν πλήρως, θα δημιουργηθούν πολλές νέες ευκαιρίες στην Καραϊβική”, πρόσθεσε.