Δεύτερο τερματικό σταθμό LNG σχεδιάζει η Σιγκαπούρη

In southern Louisiana, Bechtel is building one of the world's largest facilities for turning LNG back into natural gas. Phase 1 is scheduled to begin operations in the second quarter of 2008. The facility, when complete, will be capable of regasifying 4 b

Η Σιγκαπούρη σχεδιάζει την κατασκευή ενός δεύτερου τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς στοχεύει να δημιουργήσει ένα περιφερειακό κέντρο εμπορίου για το καύσιμο, δήλωσε την Τρίτη ο Πρωθυπουργός της χώρας Lee Hsien Loong.

Η πόλη-κράτος της Σιγκαπούρης -βρισκόμενη σε κομβικό σημείο στην κύρια οδό θαλάσσιων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας- ξεκίνησε την εμπορική λειτουργία του πρώτου τερματικό LNG το Μάιο του περασμένου έτους, με αρχική χωρητικότητα 3,5 εκατομμυρίων τόνων ανά έτος.

Μια νέα δεξαμενή αποθήκευσης που αύξησε την χωρητικότητα στα 6 εκατομμύρια τόνους ανά έτος εγκαινιάστηκε επίσημα την Τρίτη. Η χωρητικότητα του τερματικού σταθμού θα αυξηθεί σε 9 εκατομμύρια τόνους το 2017, ενώ άλλα 6 εκατομμύρια τόνοι μπορούν να προστεθούν στο χώρο, είπε ο πρωθυπουργός στα εγκαίνια.

«Όμως αυτό είναι και το ανώτατο όριο λόγω χωρικών περιορισμών, ως εκ τούτου, θα προχωρήσουμε στην κατασκευή ενός ακόμα τερματικού σταθμού LNG», είπε, προσθέτοντας ότι η θέση του στην ανατολική Σιγκαπούρη είναι υπό διερεύνηση.

Ο νέο τερματικός σταθμός θα υποστηρίζει επίσης βιομηχανικές εγκαταστάσεις και σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, ανέφερε ο Lee.
Η Σιγκαπούρη αποσκοπεί να κατοχυρώσει την θέση της ως εμπορικός κόμβος υγροποιημένου φυσικού αερίου για την Ασία, καθώς βρίσκεται ανάμεσα σε παραγωγούς όπως η Ινδονησία, η Μαλαισία και η Αυστραλία, και σε χώρες με αυξανόμενη ζήτηση: όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ταϊλάνδη.

Δεν είναι άλλωστε λίγα τα “μεγάλα ονόματα” στον χώρο, όπως η GDF Suez, η BP και η Statoil, που έχουν ήδη δημιουργήσει γραφεία συναλλαγών LNG στην πόλη-κράτος κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρόνων.