Δεύτερο συνεχόμενο πειρατικό χτύπημα στη Σομαλία


Το νέο χτύπημα Σομαλών πειρατών με τη σύντομη ομηρία 7 ναυτικών, επιβεβαιώνει τις ανησυχίες του ναυτιλιακού κόσμου για αναζωπύρωση της πειρατείας στα στενά της περιοχής.

Στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας έγινε γνωστό ότι Σομαλοί πειρατές κατέλαβαν ένα μικρό αλιευτικό σκάφος κρατώντας ομήρους 7 μέλη του πληρώματος, εντείνοντας τις ανησυχίες ότι είχαν ως στόχο να χρησιμοποιήσουν το πλοίο ως μητρικό για τη διενέργεια περαιτέρω επιθέσεων.

Τελευταίο θύμα των πειρατών ήταν το ποντοπόρο αλιευτικό σκάφος Dhow Asayr 2 που καθώς έπλεε έξω από Bosaso, δέχθηκε στις 24/03 επίθεση από 2 λέμβους στις οποίες επέβαιναν ένοπλοι. Εκείνη τη στιγμή πάνω στο πλοίο βρίσκονταν 20 ναυτικοί και ένας Σομαλός φρουρός. Μετά την κατάληψη του πλοίου, οι πειρατές φέρεται να άφησαν το μεγαλύτερο μέρος του πληρώματος και τον φρουρό κοντά στο χωριό Maraya στην πολιτεία Puntland της Σομαλίας και επέστρεψαν στη θάλασσα με το Asayr 2.

Σύμφωνα με την United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) το σκάφος αφέθηκε τελικά χθες, αφού δόθηκαν στους πειρατές άλλα σκάφη, φαγητά και βενζίνη. Οι προθέσεις των πειρατών για το μέλλον παραμένουν άγνωστες.

“Η κλιμάκωση της πειρατικής δραστηριότητας είναι ανησυχητική, αλλά δεν σηματοδοτεί κατ ‘ανάγκη μια τάση μεγάλης κλίμακας αναβάθμισης της πειρατικής δραστηριότητας, δεδομένου ότι οι επιθέσεις εναντίον σκαφών έχουν υποβαθμιστεί ιστορικά από σημαντικές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών”, ανέφερε οργάνωσης Oceans Beyond Piracy (OBP), προσθέτοντας ότι οι υποψίες ότι οι πειρατές είχαν στόχο να χρησιμοποιήσουν το Asayr 2 ως μητρικό πλοίο “είναι ανησυχητικές, δεδομένου ότι θα μπορούσε να επεκτείνουν το εύρος των πειρατών και εκθέσουν το πλήρωμα σε αυξημένους κινδύνους”.

Πρόκειται για το δεύτερο περιστατικό πειρατείας κατά τη διάρκεια του προηγούμενου μήνα. Νωρίτερα το Μάρτιο οι Σομαλοί πειρατές κατέλαβαν το ελληνικών συμφερόντων και με σημαία Παναμά τάνκερ ανεφοδιασμού καυσίμων Aris 13, 18 περίπου χιλιόμετρα από το βόρειο άκρο της Σομαλίας.

Επρόκειτο για το πρώτο πλοίο που κρατήθηκε από πειρατές μετά το 2012. Το πλοίο και το πλήρωμα εντέλει απελευθερώθηκαν χωρίς λύτρα κατόπιν διαπραγματεύσεων μεταξύ των τοπικών αρχών της Σομαλίας, τοπικών φύλαρχων και των πειρατών.