Διαπραγματεύσεις Danaos-Hanjin για μειώσεις στα ναύλα

Danaos_Discussions_Hanjin
Η ελληνική εταιρία πλοίων κοντέινερ Danaos Corporation ξεκίνησε διαπραγματεύσεις για μειώσεις στις τιμές ναύλωσης με την Νοτιο-Κορεάτικη μεταφορική Hanjin Shipping καθώς ο μεταφορικός κολοσσός ανακοίνωσε δημόσια την πρόθεσή του να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του οικονομικού του ισολογισμού και να επιδιώξει υποχωρήσεις από τους ναυλωτές του.

Καθώς οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξέλιξη, η Danaos δήλωσε ότι “δεν μπορεί να κάνει εικασίες για τον χρόνο ή το περιεχόμενο της έκβασης”.

Οι συνομιλίες ξεκίνησαν όταν η Ελληνική εταιρία συμφώνησε σε μείωση των ναυλοσύμφωνων με την μεταφορική Hyundai Merchant Marine στις 15 Ιουλίου.

Συγκεκριμένα, η εταιρία συμφώνησε με την ΗΜΜ να μειώσει τις τιμές ναύλωσης κατά 20% για τα επόμενα 3,5 χρόνια.

Η συμφωνία περιελάμβανε ως αντάλλαγμα 39 εκατομμύρια δολάρια σε χρεόγραφα μέχρι το 2024 και 4,6 εκατομμύρια κοινές μετοχές ΗΜΜ που αναμένεται να γίνουν αντικείμενο ελεύθερης συναλλαγής στο Stock Market Division του Κορεάτικου Χρηματιστηρίου.

H Danaos δήλωσε ότι μετά το συμφωνημένο διάστημα 3,5 χρόνων, θα επανέλθουν οι αρχικές τιμές ναύλωσης, προσθέτοντας ότι η συμφωνία διατηρεί ακέραια την αξία των ναυλώσεών της.

Κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2016, τα καθαρά έσοδα της Danaos αυξήθηκαν στα 44,6 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τα 38 εκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο πριν από ένα χρόνο, ενώ τα καθαρά έσοδα για το πρώτο μισό του χρόνου έφτασαν στα 88,7 εκατομμύρια δολάρια από τα 68,4 στο πρώτο μισό του 2015.

Τα λειτουργικά έσοδα της εταιρίας για το ίδιο τρίμηνο ήταν ελαφρώς λιγότερα, φτάνοντας τα 136,9 εκατομμύρια δολάρια από τα 141,4 που σημειώθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο του 2015. Αντίστοιχη μείωση παρατηρήθηκε στα λειτουργικά έσοδα για το πρώτο μισό του έτους, τα οποία έφτασαν τα 274,4 εκατομμύρια δολάρια από τα περσινά 280 εκατομμύρια για το ίδιο διάστημα.

“Η αγορά κοντέινερ συνεχίζει να είναι εξαιρετικά απαιτητική, αλλά αυτή τη στιγμή αρχίζει να αποκτά χαρακτηριστικά στασιμότητας, το οποίο αποτελεί ένδειξη ότι μάλλον έχουμε φτάσει στον πάτο”, δήλωσε ο CEO της Danaos, John Coustas.

Ο Coustas πρόσθεσε ότι η Danaos αναμένει ότι το περιβάλλον της αγοράς θα παραμεινει ίδιο για το υπόλοιπο του χρόνου, “κατά το οποίο θα αρχίσουμε επίσης να βιώνουμε τις συνέπειες της διευρυμένης Διώρυγας του Παναμά που θα μετατοπίσουν το πεδίο της ζήτησης από panamax σε post-panamax πλοία. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι τα δομικά στοιχεία της αγοράς θα αρχίσουν σταδιακά να βελτιώνονται μέχρι την άνοιξη του 2017.”

Διαβάστε επίσης: Εκτεθειμένη η Danaos λόγω του χρέους της Hanjin Shipping

Διαβάστε ακόμα